Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Czystszy na pewno a pokrowiec możesz sobie założyć na małego :D  a to jest torba termiczna.

 

Poprzedni samochód stał pod chmurką dlatego zakupiłem torbę i dodatkowo po bokach wsadziłem cienki styropian

i przez całą zimę a były mroźniejsze nie wyjmowałem i nie miałem problemu z odpaleniem.

Torby są parciane, wytrzymałe i w sumie to nie aż taki koszt, aby zakupić i spróbować.

Torba mi została więc wsadziłem do megi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja to rzecz święta :) styropian to rzeczywiście nie głupi pomysł. Higiena akumulatora może nam realnie wydłużyć jego żywotność. Niestety dużo osób to lekceważy a później zwala się na producentów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, elf napisał:

Czystszy na pewno a pokrowiec możesz sobie założyć na małego :D  a to jest torba termiczna.

 

Poprzedni samochód stał pod chmurką dlatego zakupiłem torbę i dodatkowo po bokach wsadziłem cienki styropian

i przez całą zimę a były mroźniejsze nie wyjmowałem i nie miałem problemu z odpaleniem.

Torby są parciane, wytrzymałe i w sumie to nie aż taki koszt, aby zakupić i spróbować.

Torba mi została więc wsadziłem do megi

Przez całą zimę parkowałem pod chmurką z akumulatorem bez torby termicznej, i nie miałem problemu z odpaleniem.

Aktualnie staram się o wpisanie tego rekordu do księgi Guinnessa.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Alb napisał:

Eksploatacja to rzecz święta :) styropian to rzeczywiście nie głupi pomysł. Higiena akumulatora może nam realnie wydłużyć jego żywotność. Niestety dużo osób to lekceważy a później zwala się na producentów ?

Wydaje mi się, że lepszym pomysłem na wydłużenie jego żywotności jest cykliczne doładowywanie dobrą ładowarką (podnoszącą napięcie do conajmniej 15,9-16,1V).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy cyklicznym doładowaniu musiałbym go wyjmować i zabierać do domu, a więc torba, tak czy siak, przydatna min. dla wygody.

 

@Uprox, może przeczytaj ze zrozumieniem albo niech ktoś bardziej ogarnięty Ci to przeczyta.

Kiedy ostatnio miałeś zimę!! gdzie tem. spadała poniżej -10 Napisałem, kiedyś przy poprzednim, a to było lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zapewniam, że niejedną srogą zimę udało się moim akumulatorom przetrwać,

a zdarzały się i takie, których jeden czy drugi akumulator nie przetrzymał.

Przy eksploatacji akumulatora bierzemy pod uwagę wiele zmiennych okoliczności,

z których obecność lub brak torby uważam za najmniej istotną, żeby nie powiedzieć pomijalną.

A wygoda? - owszem, dobra rzecz. Osobiście lepiej mi się montuje i demontuje aku bez upychania ocieplaczy,

bo to i szybciej, i pewniej siedzi w gnieździe,

a i dedykowana rączka do przenoszenia wydaje mi się bardziej godna zaufania, niż materiałowe ucho.

Ale co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2022 o 21:05, jabrze napisał:

Najważniejsze jest, żeby akumulator miał odpowiednią gęstość elektrolitu, czyli był naładowany. Temperatura elektrolitu to ścisły związek z pojemnością akumulatora.

a jak to najlepiej sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzisz w dzisiejszych akumulatorach. W latach 80-tych owszem. Należałoby kupić aerometr, w jakiś sposób dostać się do cel akumulatora by móc pobrać elektrolit.

Wyznacznikiem gęstości elektrolitu jest napięcie  akumulatora w stanie spoczynku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę za młody jestem żeby to pamiętać :D dzięki za info! muszę to sprawdzić chociaż ostatnio mój jenoxik na mrozach odpalał bez problemu to chciałbym aby było tak jak najdłuzej bo jakoś nie uśmiecha mi się wydatek związany z nową baterią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podepnę się pod istniejący temat.

Wczoraj pojawił mi się komunikat "stop & start do kontroli". Poczytałem co to może być i podjechałem dzisiaj do mechanika. 

Diagnoza - akumulator do wymiany. 

W sumie zdziwiony nie jestem. Auto rocznik 2016, ja nim jeżdżę od 2019. Akumulatora nie wymieniałem więc albo oryginalny albo poprzedni właściciel szybko wymienił. 

 

Jaki akumulator wybrać do Renault diesel z systemem start stop (nie używam ale niech akumulator będzie przystosowany do niego), 1,5 dCi, 70kW. 

 

Nie szukam najtańszego (zakładam, że takie są najmniej pewne) ale też nie najdroższego. 

Zależy mi na czymś dobrym w dobrej cenie. Najlepiej dostępny w sklepach stacjonarnych (podjadę, zamontują a stary zutylizują). 

Co w tej chwili brać (Marka i ewentualnie jaki model)?

Oczywiście zależy mi na takim, co bez problemu wejdzie w miejsce starego 😉

PXL_20250616_073447893.jpg

PXL_20250615_131826830.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w 3 autach akumulatory Varta i tak jeżdżę. Zwykle kwasiaki, cena coś 350 zł.

Akumulator to materiał eksploatacyjny w cenie jednego tankowania więc nie ma co cudować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również polecam Vartę. Po zadowoleniu z pierwszej (Blue), użytkuję drugą (Silver). Auto (diesel) garażuję pod chmurką i robię 2 x 5km dziennie. 

Nie doładowuję aku, bo nie mam gdzie. 

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator chyba oryginalny. Wrzucam zdjęcia.

Czyli najlepiej kupić o identycznych parametrach. 

PXL_20250617_071117295.jpg

PXL_20250617_071119180.jpg

Byłem przed chwilą w punkcie wymiany akumulatorów.

Zaproponowano mi jenoxa za 700zl. Stwierdził że w cenie będzie bezpieczne przełożenie (jakoś tak to nazwał) :)

Nie wiem czy to taki sam model ale na Ceneo sprawdziłem ceny Aku o takich parametrach jak mój aktualny (70Ah, 720A) i wychodzi ok 300zl.

Rozumiem, że w sklepach stacjonarnych musi być drożej ale taka różnica to spora przesada. 

I

Edytowane przez empire13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!