Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padnięta pompa paliwa megane 1.6 16v lpg


jan101010

Rekomendowane odpowiedzi

Megane 1.6 16v 110km, kupione nowe w salonie w 2014r już z instalacją lpg Landi Renzo Omegas, bezwypadkowe. Przy przebiegu 75t km padła pompa paliwa.  Wymienili w salonie na nową Bosch. Przy 92t km znowu padła pompa paliwa.  Teraz wymienili znowu na nową. Zawsze utrzymuje wysoki poziom paliwa w baku, prawie cały bak. Tankowane też tylko na znanej stacji bo auto rusza zawsze na benzynie a potem samo się przełącza.  Paliwo na pewno czyste. 

Co może być przyczyną psucia się pomp?   Na forach bywają posty że przy lpg padają pompy paliwa. Piszą, że za niski stan benzyny albo że brudna. Bzdura. 

To czemu te pompy  tak szybko się popsuły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że auto kupiłem nowe w salonie. Pierwsza pompa wytrzymała 75t.  Pompy były oryginalne nowe wymieniane w salonie ASO renault. Za pierwszym razem dali bosch z symbolem renault rok produkcji pompy 2019 bo w 2019 r padła pierwszy raz pompa paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik z renault napisał, że zacina się regulator ciśnienia w pompie paliwa. Pompa do wymiany. No i wymienili na nową bo sprawdzałem. Włożyli bosch z symbolem renault produkcja 2020r.  A jak sie zepsuła? Tego dnia przejechałem 200km na gazie. Silnik jeszcze nie ostygł, gorący, na dworze gorąco a na benynie nie chciał odpalić. Od razu awaryjnie odpaliłem bez problemu na gazie. W domu pod maską odłączyłem wężyk z paliwem i próbowałem odpalić. Pluł benzyną ale nie było tam ciśnienia. Przy  pierwszej pompie było tak samo tylko, że wtedy nie wiedziałem co robić a lokalny mechanik po podpięciu swojego komputera nie potrafił ustąpić usterki.  Dopiero w ASO w Renault. 

Dlatego co jest nie tak, że te pompy tak szybko się psują?

Odpada brak paliwa lub brudne paliwo. W necie piszą, że tez im się psują ale zauważyłem że w tych nowszych autach.  Ktoś nawet napisał że na 20 sprzedanych pomp 19 było do aut z lpg. Byli też tacy jak ja co dbali o wysoki stan paliwa a i tak psuły im się drugi raz po roku te pompy. A podobno silnik megane 1.6 16v tak dobrze nadaje sie do gazowania.

To nie jest pech jak ktoś gdzieś napisał. Zbyt dużo jest takich przypadków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych modelach pompy siadały na zaworek od 150-160 kkm. Wynika z tego, że nowe są beznadziejnie wykonane. Próbowałbym złożyć reklamację - dane mają w systemie. Serwis ASO będzie robił uniki, ale zgłoszenie zarejestrują, a Ty wystosujesz pismo do Renault Polska. Gwarancja dla Ciebie była na 2 lata.

Zasilanie LPG nie ma tu nic do rzeczy - możesz jeździć tylko na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugą pompę wymienili w ramach gwarancji bo zepsuła się miesiąc przed upływem 2lat. Ale skoro nowe pompy są złej jakości to czemu te pompy nie psują się często w nowszych autach z małym przebiegiem bez lpg?  Coś w tym musi być że padają częściej w nowszych  autach z lpg. Ale co??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze pompę podając jej zasilanie z zewnętrznego źródła. Jak dla mnie to za duży zbieg okoliczności, żeby pompy tak szybko padały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku, w MII,  zużywał się zawór zwrotny w silniku pompy i efekt był taki: wydłużone oczekiwanie na uruchomienie silnika; korekty paliwowe osiągały wartości zdecydowanie dodatnie,  ale jeszcze nie zauważyłem aby brakowało silnikowi mocy. Rozwiązaniem mógłby być zewnętrzny zawór zwrotny. Wymiana samego wkładu  nic nie dała: pękł mi kosz pompy podczas rozbierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pewien, że gdybym jeździł cały czas na benzynie to żadna pompa paliwa by się nie zepsuła. Na innym lpg forum piszą, że ma renault fluence 1.6 16v i przy 50t km zamontował gaz a przy 90t. km i 115t km padły mu już pompy i wymieniał na oryginalne nowe.  Na tym samym forum ktoś inny też z renault  fluence 1.6 z 2014roku w ciągu  1,5 roku trzy razy wymieniał pompę paliwa. Takie rzeczy nie zdarzają się w meganach jeżdżących tylko na benzynie. Znaleźli tylko rozwiązanie żeby wyłączyć pompę po przejściu na lpg.  No i kontrowersje. Po rzykładach widać że to nie przypadek i nie wina pomp. Pompy się psują bo nie są przystosowane do do pracy gdy auto jedzie na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę nie mieć racji ale wydaje mi się, że w 1.6 nie ma czegoś takiego jak przelew i nadmiar paliwa z listwy wtryskowej benzyny nie wraca do zbiornika.

Po przełączeniu na gaz pompa paliwa podaje paliwo cały czas, a silnik go nie odbiera, bo wtryskiwacze benzynowe są wyłączone.

Być może jest jakiś regulator w zbiorniku paliwa, ale króciec z niego wychodzi tylko jeden (drugi jest zaślepiony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Być może jest jakiś regulator w zbiorniku paliwa, ale króciec z niego wychodzi tylko jeden (drugi jest zaślepiony).

Jest zawór ciśnieniowy w pompie paliwa, króciec jest rzeczywiście tylko jeden. Być może wczesne wersje MII K4M miały 2 krócce na pompie, bo i takie są oferowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ma zawór bezpieczeństwa. Strawia ciśnienie powyżej 3 ATM. Złączkę przy listwie ciężko się odpina przy sprawnej pompie. Po tym od razu się rozpoznaje. W samochodach z LPG powinna być ona wyłączana, bo następstwem jest uszkodzenie gniazda tego zaworu. Instalacja elektryczna jest częściowo do tego przygotowana.

7 godzin temu, meganecoupe02 napisał:

Mogę nie mieć racji ale wydaje mi się, że w 1.6 nie ma czegoś takiego jak przelew.

Masz rację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!