Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Padnięta pompa paliwa megane 1.6 16v lpg


jan101010

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę,  że w temacie jest wielu teoretyków a ja piszę z doświadczenia praktyki. Na znam portalu aukcyjnym sprzedający z Rudnik koło Częstochowy, sprzedaje gotowe układy oparte na przekaźniku. Brany jest sygnał z elektrozaworu przy reduktorze.  O jakiś przerwach w zasilaniu paliwem nie ma mowy pod warunkiem sprawnej pompy. Układ rozłącza pompę po około 2-3 min. po przejściu na paliwo gazowe i natychmiastowo załącza pompę po zaniku napięcia na elektrozaworze.

Niedogodności z przełączaniem zaczynają się kiedy zawór zwrotny pompy nie utrzymuje ciśnienia. Wtedy daje się odczuć, że pompa jest już zuzyta. Pompa i tak w ułamku sekundy nabije ciśnienie.  Możecie zrobić sobie próbę jak długo pochodzi silnik z wyłączoną pompą paliwa - około pół minuty.

Montując taki układ trzeba mieć pewność czy instalacja gazowa nie podpiera się benzyną podczas jazdy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja cały czas nie rozumiem po co wyłączać pompę paliwa jeśli ona i tak chodzi cały czas kiedy silnik pracuje na pb i jest do tego stworzona ?  Jakieś chore oszczędności ? Czy przypadkiem po elektronicznym wyłaczeniu nie wywali checka na desce gdy komp zorientuje się że pompa jest martwa?Dla mnie to tzn.DRUT TEAM .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o tym wyłączniku myślałem o tym co napisał Szwagier24a. Nie chcę robić druciarstwa, ale jak ktoś wymyślił układ elektroniczny który działa, bo ma wiele opinii pozytywnych ludzi którzy go założyli, to dlaczego nie. Co do checka, to nie wyskoczy, bo jak mi padła pompa, to odpaliłem na gazie i tak wróciłem do domu i nic nie wywalało.Na razie jest zima i tak nic nie będę robił, a do wiosny zobaczy się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że szkoda się spierać. Jedni założą drudzy nie każda sroka swój ogon chwali :).

 

Ja powiem tylko ze mam 4 auto na lpg i w żadnym nie wymieniałem pompy a każde zrobiło około 70 tys w moich rekach i każde miało od 170 do 240 tys km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kol. @fullxdaszuka dziury w całym. Renault to nie pojazd kosmiczny. W Twoim przypadku bardziej bym się przejmował uszczeleczką.....

Tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem aby zastosowany wyłącznik pompy wydłużył żywotność pompy, ale za to ułatwił diagnostykę uszkodzonego wtryskiwacza Pb.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. szwagier24a ja nie szukam dziury tylko dla mnie wyłączanie pompy paliwa bo się może ...nie zepsuje albo się zepsuje później to trochę chore. Najlepiej jak sprzedasz samochód i przesiądziesz się na rower tramwaj tam koszty naprawy roweru są minimalne a tramwaj nie jest twój więc będziesz spał spokojnie bo wiesz pompa używana to kosmiczny koszt ja dałem 50 zł a te cuda na kiju przekaźniki i zabawa to pewnie drugie tyle kosztują i zrujnują twój budżet a co do uszczelki głowicy to patrz na swoje samochody bo takie dogadywanie nie jest miłe jak strzeli mi UPG to sobie wymienię nie będzie mnie stać sprzedam samochód i będę jeździł autobusem albo chodził pieszo tyle ci znawco powiem że ta moja meganka 3 jest najbardziej bezawaryjnym samochodem jakie miałem w życiu a to już 6 samochód . Jak dbasz tak masz mam 215 tys nalatane od 150 tys chip na 160km i od 130 tys. lpg i chodzi jak zegarek więc patrz na siebie i nie starsz mnie uszczelka bo ja te przypadłość uważam za bardzo popularna w wielu markach i to uważanych za mega pancerne .

Tutaj linki do paru z wielu dyskusji na forumach samochodowych o wyłączaniu pompy jak widać nie tylko ja mam takie zdanie a widocznie wielu użytkowników szuka dziury w całym jak napisał kolega szwagier24a . Ja nie narzucam co kto ma robic w swoim samochodzie bo to jego interes kasa a wyrażam swoje zdanie 

https://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/66115-odlaczenie-pompy-paliwa-na-gazie
https://a4-klub.pl/topic/121709-all-odłączenie-pompy-paliwowej-w-lpg/
https://lpg-forum.pl//odlaczac-pompe-paliwa-przy-je-dzie-na-lpg-t4163.html

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2021 o 16:42, fullxda napisał:

ja nie szukam dziury tylko dla mnie wyłączanie pompy paliwa bo się może ..

Ale nie unoś się tak !!!

Wyraziłeś swoje zdanie i podałeś konkrety a kolega ma inne zdanie i podejście do tego tematu. 

Po to jest forum, by dyskutować <ok> 

Każdy decyduje sam co jemu wygodne w jego aucie. 

A jeszcze do tego, cały post piszesz boldem :!: - poprawiłem. 

  • Smutny 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wracam do tematu. Megane 3 1.6 16V już z salonu wyjechało z instalacją lpg. Zawsze było pół baku benzyny. Padły już 3 oryginalne pompy BOSCH. Pierwsza nowa wytrzymała 70t. W tych pompach jest tylko 1 przewód doprowadzający benzynę. Nie ma przewodu powrotnego. Pompa paliwa jest dobra ale ciśnienie rozrywa małą uszczelkę u góry przy zaworze wylotu paliwa z modułu pompy i rozrywa się też większa uszczelka nad samą pompką. Wiem bo rozebrałem.  Zrobiłem ręczny wyłącznik zasilania pompy a i tak nie pomogło to na długo tak na 20t.km. Pompa podaje paliwo ale nie ma ciśnienia bo puściły uszczelki. 
Jest ktoś kto wie jak zaradzić żeby uszczelki wytrzymywały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam to samo trzy pompy uszkodzone pierwsza w lutym dwie następne w dwóch megankach jedna w ubiegłą sobotę druga dwa dni później dokładnie tyle ile było przerwy między  tankowaniem jednego i później drugiego na tej samej stacji czyli paliwo rozpuszcza uszczelki. Po rozebraniu oringi rozpuszczone jak z plasteliny po wymianie pracuje ale po dwóch dniach zaczął długo kręcić  na zimnym. Ciekawe to jest bo przez pięć lat było ok albo coś dodają do paliwa na zimę albo to zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w M3 1.6 16v rozebrać pompę paliwa BOSCH 172020029R żeby dostać się  do tej właściwej pompki? Wydaje mi się że ona nie jest rozbieralna. Górę się wyciągnie a dół jakby miał sklejone bolce.  Nie widze w niej koszyczka na zatrzaski. Bo jak wymienić tą uszczelkę co sparciała nad tą pompką?  

Drugie pytanie jest jaką rolę ma zaworek z pomarańczową gumką na spodzie zespołu pompy? Przez niego dostaje sie benzyna do pompy ale gumka nigdy szczelnie nie dolega. 

Edytowane przez jan101010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te trzy bolce  trzeba rozwiercić ponieważ nie można ich wyciągnąć,  nie wiem czy one są sklejone ale chyba tylko wciśnięte sama pompa jest w takim koszyczku na zatrzaskach .Ten pomarańczowy to jest zaworek zwrotny jak jest paliwo to dociska go żeby nie uciekało do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedź. Jak widać problem z pękającymi uszczelkami w tych pompach Bosch  172020029R w  MIII z lpg jest powszechny. Pierwsza pompa Bosch wytrzymala mi 70t.km  i auto juz z salonu wyjechalo z lpg. Potem nowa i uzywana Bosch wytrzymały duzo krócej.

Ciekawi mnie czy nowe zamienniki są bardziej wytrzymale?

Dodam, ze na forach lpg unikaja tego tematu. Odpowiadają na okrędkę  np. że ich  M1 na lpg ma już 200t km. i żadnych problemów.

 

Edytowane przez jan101010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem taki mały eksperyment włożyłem oringi do tej benzyny z baku na pare dni i okazało się że ten stary oring zrobił się miękki jak plastelina (być może przez to że jest stary) a nowe oringi były takie jak powinny być.Wydaje mi się że benzyna ma tu decydujący wpływ na te uszczelki.

Jeżeli chodzi o te duże przebiegi to być może tak jest może ma wpływ to gdzie się tankuje ja zawsze tankowałem na tej samej stacji i zawsze było to zimowe paliwo po którym padały te pompy.

Edytowane przez andrzej38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!