Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4tce czujnik spalania stukowego


yEti1.4

Rekomendowane odpowiedzi

O ile są jakieś oszczędności.  Osobiście uważam, że przy jeździe na gazie nie powinno się kręcić silnika dopóki reduktor nie osiągnie temperatury silnika. Trudno aby reduktor podawał gaz o stałej temperaturze przy 20 stopniach cieczy. Stabilne temperaturowo mogą mieć reduktory o dużej pojemności cieplnej i wody.

Deptanie na zimnym tylko wprowadza zamieszanie w mapach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deptanie na zimnym w żadnym przypadku nie wprowadza zamieszania w mapach bo jak?Deptanie nie jest wskazane dla silnika ogólnie bo olej jest jeszcze nie rozgrzany i w starszych rocznikach w 1.4 tce istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia uszczelki pod głowicą przez wadę w tych rocznikach .Zamieszanie w mapach  owszem może zrobić żle wystrojona instalacja lpg i wysokie korekty długoterminowe ale żeby samo depatanie zmieniało mapy paliwowe to dawno się tak nie uśmiałem.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno słowo ciśnie się na usta: Datsun (nissan). Nigdy nie kupię Japończyka.

Jak deptasz na zimnym reduktorze, który nie wyrabia, do tego wtryski kleją to masz wypisz wymaluj mieszankę raz ubogą a raz bogatą. Jak dołożymydo tego spadki ciśnień od twardej membrany to tak się może skończyć.  Trzeba pamiętać o zawartości cukru w cukrze- gaz o temp. 3 stopni ma inną kaloryczność niż gaz który ma 45 stopni.  Nie bez powodu producenci sterowników wtrysku lpg wbudowali mapy korekt od temp., ciśnienia,  obrotów,  korekt obd czy zimny vag lub Mazda. Sonda lambda wzbogaca a lpg nie nadąża. Stąd szarpania, dławienia na zimnym a jak się rozgrzeje wszyscy mówią że jest Ok.

Olej w tym przypadku to najmniejszy problem (to Renault) chyba że ktoś leje 15W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat reduktor wyrabia cisnienie jest mega stabilne tu w tym wszystkim chodzi o odparowanie lpg z fazy ciekłej do lotnej żaden reduktor przy 20 st. Nie odparuje gazu przy depnieciu .Ja akurat nie mam żadnego problemu w tym temacie staram sie nie deptać na zimnym ale człowiek sie zapomni i delikatnie szarpie ale to kwestia tylko zmniejszenia nacisku na pedal gazu i po chwili jest wszystko ok .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego dla zdrowia silnika należałoby przełączać na zasilanie gazowe przy temperaturze cieczy "90" stopni. Zbyt wczesne przejścia na zasilanie gazowe niesie ze sobą różne skutki zarówno dla samej instalacji jak również dla silnika i jego sterowania. W przypadku silnika delikatnego i wrażliwego na zmienne warunki pracy należałoby się zastanowić czy temperatury przełączenia znacząco podnieść. 

Jeżdżę, wydaje mi się,  dużo.  Spotkałem w swoim życiu ludzi którzy cieszyli się z instalacji którąmożna było uruchomić silnik nawt przy- 15. Po roku czasu musiałem takiego zaciągnąć na sznurku do warsztatu bo wypaliło zawór. I cała oszczędność z uruchamiania na gazie została w kieszeni mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wyższa temp reduktora tym dokładniej odparowywuje gaz .Pierwsze słyszę żeby ustawiać przełączanie na lpg przy 90 st. To mi w 1.4 tce nigdy by się nie przełączał bo jego optymalna praca jest +- 85 st.Jedynie wyżej się zagrzeje w korku czy w jeżdzie pod mocnym obciążeniem np. pod górkę . Jedynym mankamentem nieodparowanego lpg jest możliwość uszkodzenia membrany i zaklejenie wtrysków ale że gaz musi być ciepły to  pierwsze słyszę lpg najlepiej pracuje jak gaz ma temp. od 15-35 st.Za ciepły gaz nie jest dobry dla spalania i osiągów poczytaj forum lpg To samo zobacz z silnikami  turbo jak jest zimniej to samochody są mocniejsze bo mieszanka jest najbardziej optymalna do spalania wiec te 90 st. to jakieś twoje pomysły . A ten zawór co poleciał od dopalania przy -15 to nie był od zimnego gazu a pewnie od wyeksplatowania silnika , złego ustawienia map lpg , wady materiałowej czy jeżdzenia cały czas z butem w podłodze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po czasie. Samochód jeździ i ma się dobrze. Przyczyną przerywania i wypadania zapłonu była uszczelka pokrywy zaworów, przez którą olej lał się na świece na 2 i 3 cylindrze. Po wymianie uszczelki wrzuceniu nowych świec (beru) i przejechaniu kilkuset kilometrów mogę stwierdzić że to było przyczyną. Problem z błędem spalania stykowego również zniknął po wymianie. Przed naprawą byłem jeszcze na aktualizacji softu wtrysku ale jedyne co się zmieniło to spalanie. (Poniżej screeny ze spalaniem na starej i nowej mapie). Tak czy siak na wiosnę zdejmę głowicę prewencyjnie żeby mieć spokojna głowę na przyszłe lata. Pozdrawiam serdecznie :)

Screenshot_20211103_070155_com.kajda.fuelio.jpg

Screenshot_20211103_070120_com.kajda.fuelio.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację, może komuś się przyda w przyszłości. Po wgraniu nowych map spalanie spadło dość zacnie, zastanawiam się czy to nie ma przełożenia na spadek mocy czasem? Jeśli można wiedzieć, ile taka "przyjemność" kosztuje w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

350zl - koszt aktualizacji softu komputera wtrysku w ASO Jaworzno. (W Świętochłowicach chcieli mi wmówić że cały sterownik jest do wymiany - 2000zl - bo odrzucił aktualizację, a według mnie po prostu wyłączył im się przy tym zapłon).

Jeżeli chodzi o moc, to nie odczułem żadnej różnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, yEti1.4 napisał:

Jeżeli chodzi o moc, to nie odczułem żadnej różnicy. 

Na stopień kultury pracy tego silnika ;

    1/ bardzo duży wpływ ma paliwo ;

           -  jakość i czystość paliwa ,

           -  oktanowość ; pojeździć na benzynie 98 oktan;

                  - im lepsze paliw i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych na benzynie,

                  - jest ciszej i silnik wchodzi na obroty płynniej,

           - tankować na sprawdzonych stacjach,

2/ Stosować świece o szczelinie 0,7 mm między elektrodami, aby ułatwić zapłony,

3/ Wgrać aktualne oprogramowanie silnika ;

   Istniejący soft przed 2012 r, sterujący mieszanką sobie nie radzi na zimnym silniku co skutkuje;

         - tzw. wypadaniem zapłonu - przy instalacji gazowej,

        - spalaniem stukowym - przy zasilaniu benzyną;

              - pojawiać się może nie na jednym konkretnym cylindrze,

             - lecz na różnych i to w przypadkowej kolejności,

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Na stopień kultury pracy tego silnika ;

    1/ bardzo duży wpływ ma paliwo ;

           -  jakość i czystość paliwa ,

           -  oktanowość ; pojeździć na benzynie 98 oktan;

                  - im lepsze paliw i wyższa oktanowość paliwa tym mniej spalań stukowych na benzynie,

                  - jest ciszej i silnik wchodzi na obroty płynniej,

           - tankować na sprawdzonych stacjach,

2/ Stosować świece o szczelinie 0,7 mm między elektrodami, aby ułatwić zapłony,

3/ Wgrać aktualne oprogramowanie silnika ;

   Istniejący soft przed 2012 r, sterujący mieszanką sobie nie radzi na zimnym silniku co skutkuje;

         - tzw. wypadaniem zapłonu - przy instalacji gazowej,

        - spalaniem stukowym - przy zasilaniu benzyną;

              - pojawiać się może nie na jednym konkretnym cylindrze,

             - lecz na różnych i to w przypadkowej kolejności,

 

Od początku leje paliwo 98 i staram się na jednej stacji o dystrybutorze.

4 godziny temu, elf napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tak, umawiałem się przez infolinię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.10.2021 o 21:56, Woytus napisał:

Płynu nie ubywa.

Autko jest z grudnia 2012 roku.

Jedyne co rejestrował komputer to wypadanie zapłony na cylindrze 4 i to kilka razy nawet z check engine.

Masz nową aktualizacje sterownika, 

1/ Pojedyncze wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach oraz ‘’ sporadyczne spalanie stukowe" ale bez pojawienia się checa ;

      - jest to normalna sytuacja,

      - dopóki system nie rejestruje błędu i nie zapala check engine znaczy, że jest to w granicach tolerancji błędu,

2/ Przy jeździe na ;

     a/ samej benzynie; wskazane jest paliwo 98 oktan,

     b/ na lpg dla 1,4 TCe  istotne jest wypadanie zapłonów ;

          - błędy szczególnie niebezpieczne dla II i III cylindra,

          - połączone z ubywaniem płynu chłodzącego ( znany problem na forum ),

3/ Duża ilość spalań stukowych w 1,4 TCe z lpg wynika;

    Mapy wtrysków Pb i LPG należy dostroić do konkretnych paliw przez strojenie po afr;

         - instalacja LPG wówczas nie wymaga ponownych regulacji,

         - regulacja będzie konieczna po naprawie lub wymianie elementu instalacji na nowy,

4/ W autach bez instalacji lpg ;

       - problem z dużą ilością spalań stukowych nie występuje

Edytowane przez Andrzej-2010
  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 3.10.2021 o 13:55, aniewa napisał:

To, że cyl.2 ma większą wartość chyba wynika z umiejscowienia czujnika.

 

Wreszcie ktoś napisał z pojęciem :-)

 

Dokładnie tak jak piszesz @aniewa, umiejscowienie czujnika s.stukowych daje wyższe odczyty dla 2 i 3 -go cylindra w moich w pełni sprawnych 1,4TCe i 2,0TCe jest podobnie.

W wielu 1,4TCe jest podobnie.

Idealnie by było, gdyby przy każdym cylindrze był taki czujnik.

Posiadam rejestr spalań stukowych z wielu sterowników benzynowych Renówek z rożnymi przebiegami, dla przykładu i porównania mogę podać z mojego Sc3 1,4TCe 

1 cyl. 2155

2 cyl. 3208

3 cyl. 2944

4 cyl. 2092

są to odczyty wartości ss. przy przebiegu 122tys. silnik jest praktyczne od nowości z LPG są one niskie ze względu na to, że LPG ma wyższy oktan od Pb przez co jest niższa skłonność do spalania detonacyjnego, ponadto instalacja zestrojona przy użyciu sondy szerokopasmowej AFR, a parametry nie zmieniane od pierwszego zestrojenia.

 

Poniżej wartości dla silnika 1,4TCe (perfekt utrzymany), jeżdżącego tylko na Pb98, przebieg 116tys. jednego z naszych forumowiczy

1 cyl. 2643

2 cyl. 3696

3 cyl. 3959

4 cyl. 2641

 

A wymyślanie kolejnej teorii o walniętej UPG między 2 a 3 cylindrem jest jak zwykle kompletą bzdurą !

 

 

 

     

 

Edytowane przez witman
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!