Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence rozrusznik nie kręci S&S


Posejdon425

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Z góry przepraszam za nowy temat (drogi admnie przypnij temat, nie krzycz:) Autko posiadam od miesiąca i od 3 dni mam problem żeby odpalić. Wersja Start/Stop z Handsfree. Ale po kolei. Wieczorem wróciłem z pracy i normalnie zaparkowałem samochód w garażu. Następnego dnia popołudniu już nie zakręcił (Aku jest nówka) myślałem, że znalazłem przyczynę (spalony bezpiecznik od s/s w puszce pod maską. Ale po wymianie słuchać tylko przekaźnik w kabinie, w puszce pod maską i cyk na rozruszniku, ale nic się nie dzieje. Auto zachowuje się tak, jakby auto było odpalone. Komputer pokazuje OK, diagnostyka z OBDII nie wykrywa żadnych błędów. Zastanawiam się czy jest możliwe, że gdzieś masa uciekła ?? Czy rozrusznik jest do wymiany ? Nadmienię, że to mój pierwszy francuz i mam go ok miesiąca, więc nie wiem o nim zbyt dużo. Bardzo proszę o pomoc. P.S auto kupiłem od sąsiada i wiem że nigdy nie miał z nim problemów. Bardzo proszę o wyrozumiałość i pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Posejdon425 napisał:

- Następnego dnia popołudniu już nie zakręcił -  (Aku  jest  nówka) ;

    -  myślałem, że znalazłem przyczynę (spalony bezpiecznik od s/s w puszce pod maską.

- Ale po wymianie słuchać tylko przekaźnik w kabinie, w puszce pod maską i cyk na rozruszniku, ale nic się nie dzieje.

- Auto zachowuje się tak, jakby auto było odpalone. Komputer pokazuje OK, diagnostyka z OBDII nie wykrywa żadnych błędów.

- Zastanawiam się czy jest możliwe, że gdzieś masa uciekła ??

Pomierzyć napięcie na ;

   1/ akumulatorze;   

        -  bez obciążenia,

        -  obciążenie światłami drogowymi,

        -  w chwili rozruchu,

  2/ sprawdzić czystość klem i ich mocowanie,

  3/ sprawdzić łączenia masowe,

  4/ kontrola głównego przewodu, łączącego akumulator z rozrusznikiem, oraz ich łącza;

        - pomiar spadku napięcia, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Więc...Aku ma 3 miesiące. Nie wyświetla mi się informacja, że Aku jest słaby. Poza tym podmieniłem go już z innym (funkiel nówką) brak różnicy. Klemy czysciutkie - jak z fabryki.

I właśnie....nie wiem gdzie w tym aucie są masy (wybacz) Do rozrusznika z tego co widzę, to muszę podejść od spodu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałbym przyczyny w rozruszniku, prawdopodobnie zanika zasilanie cewki bendiksu albo skończyła się któraś szczotka rozrusznika. Słychać cyknięcie na rozruszniku więc może zbyt mały prąd zasila elektromagnes i nie może zasprzęglić zębatki na wieńcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Posejdon425 napisał:

Ale po wymianie słuchać tylko przekaźnik w kabinie, w puszce pod maską i cyk na rozruszniku, ale nic się nie dzieje.

Rozrusznik nie kręci ;

   - ale czy słychać pojedynczy, metaliczny dźwięk bądź serię odgłosów uderzenia bendiksa o koło zębate???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rozruszniku pojedynczy dziwięk przy "start" i taki sam przy "stop"

Jestem załamany póki co. Ale nie chcę się poddawać. Ile będę mógł, to chcę zrobić sam i poznawać auto. Tak jakbym się bendiks wysuwał i chował

Edytowane przez Posejdon425
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że nie mam kanału, bo od góry nic nie zrobię. Ma może ktoś zdjęcie jak to wygląda od dołu ?? Bo myślę, żeby masę sprawdzić. Podpiąć się pod minus w Aku i do obudowy w rozruszniku. 

Dodam, że wczoraj po chyba 50 naciśnięciu start cud się stał i odpalił. Potem odpalał bez żadnego problemu za każdym razem, aż do wieczora. Dzisiaj rano znowu to samo. Nie kręci, tylko bendiks chodzi. Tylko tym razem już go nie maglowałem. Jest możliwe że gdzieś się elektromagnes wiesza ?? 

Tak czy siak czeka mnie chyba wymontowanie rozrusznika, tylko jak to zrobić w ciasnym garażu bez prądu i kanału ??? (pytanie retoryczne). Ehhhhh ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenie dodatniej klemy z zawartością tej puszki z bezpiecznikami i jej odprowadzenia.

Włącznik rozrusznika potrzebuje ok. 20A do wypchnięcia zębatki bendixu i włączenia silnika rozruchowego. Sprawdziłeś jak wygląda połączenie nim sterujące w UPC. Z opisu wynika, że na tej drodze jest za duży spadek napięcia i rozrusznik nie kreci, a wszystkie inne funkcje są realizowane.

To, że za którymś razem zakręciło i podładowało akumulator o tym świadczy. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale trochę za szybko piszesz ? Nie wiem co to UPC. Auto stało ok 3 miesięcy na dworze (jeździł nową służbówką) odpalił od strzała bez problemu i tak było przez miesiąc i nagle d*** tak bez ostrzeżenia przestał kręcić. Potem jak pisałem udało się (po wymianie bezpiecznika (tamten się spalił) i do wieczora jeździłem bez problemu. Odpalał jak marzenie. Po nocy ponownie przestał kręcić. Bezpiecznik, też ponownie wywaliło. Zmieniłem i niby wszystko ok, a nie kręci

To mój pierwszy Francuz i póki co nie orientuję się w tym aucie. Więc trzeba mi to trochę Łopatologicznie tłumaczyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Fluence rozrusznik nie kręci S&S

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!