Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Spieracie się o dwie marki olejowe, które praktycznie nie produkują już olejów syntetycznych (na bazach IV i V grupy) a trzaskają jeden szit na bazach mineralnych po HC (III grupa).

Obie robią produkty co najwyżej średniej półki, więc nie ma się o co spierać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Mam pytanie czy ktoś jest w stanie mi zweryfikować działanie elektrozaworu kzfr?  Pojawił się ostatnio problem z odpalaniem(kręci ale nie odpala). Po wymianie żarówek wywaliło błąd wspomagania, i później pojawił się problem z odpaleniem. Metodą na tzw. plaka, odpalał silnik na chwilę.  Wyczyszczony elektrozawór, czujnik płożenia wału, skrzynka bezpieczników pod maską.  Mam jeszcze wątpliwości co do tego czy pompa dostaje napięcie bo po psiknięciu we wtyczkę pompy płynem kontaktowym od razu zaskoczył.

Poniżej zamieszczam filmik, tak działa po podawaniu mu napięcia 12V z akumulatora.

Edytowane przez Kuzynpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kuzynpit napisał:

czy ktoś jest w stanie mi zweryfikować działanie elektrozaworu kzfr? 

Pojawił się ostatnio problem z odpalaniem(kręci ale nie odpala).

1/Uszkodzony elektrozawór czy nawet jego odpięcie nie powoduje ;

     - problemu z zapalaniem, czy nawet z gaśnięciem silnika ;

      a/ po odpięciu elektrozaworu ;

          - zapala się kontrolka " service " lub check engine, silnik ma mniejsza moc,

          - silnik pracuje wg, tzw ; mapy w sterowniku,

      b/ czy silnik terkotał przed awarią??

      c/ kiedy wymieniany był rozrząd i kzfr?

      d/ czy utrzymujesz poziom oleju pod max?

      e/ czy wymieniasz olej co ok;10.000 km?

3 godziny temu, Kuzynpit napisał:

  Mam jeszcze wątpliwości co do tego czy pompa dostaje napięcie,

  bo po psiknięciu we wtyczkę pompy płynem kontaktowym od razu zaskoczył.

2/ Raczej należy przeczyścić styki pompy i wtyczki,

3/ Wymień świece,

4/ Zadbaj aby świece i cewki były suche i czyste,

5/Przeczyść map sensor i zapewnij mu szczelność montażu. 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/Uszkodzony elektrozawór czy nawet jego odpięcie nie powoduje ;

     - problemu z zapalaniem, czy nawet z gaśnięciem silnika ;

      a/ po odpięciu elektrozaworu ; Silnik nie zapalił nawet na odpiętej wtyczce. Nie próbowałem go odpinać po odpaleniu.

          - zapala się kontrolka " service " lub check engine, silnik ma mniejsza moc, Przy próbie odpalenia zapalała się kontrolka service.

          - silnik pracuje wg, tzw ; mapy w sterowniku,

      b/ czy silnik terkotał przed awarią?? Nie terkotał. 

      c/ kiedy wymieniany był rozrząd i kzfr? Rozrząd będzie teraz wymieniany coś koło 100k przejechał. KZFR był wymieniany jakoś 2 lata temu.

      d/ czy utrzymujesz poziom oleju pod max? TAK

      e/ czy wymieniasz olej co ok;10.000 km? Wymieniam co około 12-15k, bardziej co roku o tej samej porze bo wszystko się zbiega.

2/ Raczej należy przeczyścić styki pompy i wtyczki, OK

3/ Wymień świece, OK

4/ Zadbaj aby świece i cewki były suche i czyste, OK, bo w sumie trochę cewki mają mokro koło siebie bo uszczelka będzie do wymiany też.

5/Przeczyść map sensor i zapewnij mu szczelność montażu. OK, a zapewnić szczelność jaki sposób?

 

Edytowane przez Kuzynpit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Kuzynpit napisał:

KZFR był wymieniany jakoś 2 lata temu.

W przypadku eksploatacji auta , istotny jest przebieg a nie lata,

34 minuty temu, Kuzynpit napisał:

Wymieniam co około 12-15k, bardziej co roku o tej samej porze bo wszystko się zbiega.

Dla prawidłowości pracy a w szczególności dla ;

    - kzfr, elektrozaworu kzfr,

    - hydraulicznych regulatorów luzów zaworowych,

    - rozpylaczy oleju chłodzących denka tłoków,

ważne aby olej był markowy i częściej zmieniany,

38 minut temu, Kuzynpit napisał:

OK, a zapewnić szczelność jaki sposób?

Ma mieć właściwe oringi lub dodatkowo można użyć silikon wysokotemperaturowy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.08.2020 o 13:02, Andrzej-2010 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Auto ma obecnie przebieg około 180k km. Rozrząd był wymieniany gdzieś około 100 000km temu. KZFR był wymieniany sprawdziłem, 3 lata temu czyli pewnie przy przebiegu koło 140k km. Olej zawsze markowy i zawsze taki jaki zaleca producent. 

Okej, to sprawdzę sobie ten map sensor czy tam się nie zabrudziło nic i jest szczelne. 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry

Przeczytałem cały ten temat (25 stron), bo szukam przyczyny problemów z moim autem, M2 ph1 1,616v K4M760.

Dwa razy zrobił psikusa- kręcił ciut dłużej niż zazwyczaj, po kilku sekundach zgasł, tak kilka razy. Próba dodania gazu powoduje"przebieranie" (cewki już zmienione)Poza tym żadnych innych objawów, o których tu przeczytałem (terkotanie, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach).

Czy problem z czujnikami wału i wałka rozrządu też mogą powodować taki stan rzeczy? Jeśli oprócz samego gaśnięcia nic nie dolega ( KZFR było wymieniane ok 20 tys.km temu, więc tu raczej nie problem.)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.10.2020 o 18:16, krzychu83 napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

 

Psiknkj prewencyjnke we wtyczke pompy paliwa. Ja psiknalem i zaskoczył od razu. Nie wiem czy przypadkiem powodem tego może e nie być brak stylu na którymś pinie we wtyczce do pompy paliwa. Lub też brązowa wtyczka w skrzynce bezpiecznikow pod maska do czyszczenia zostaje. 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. Cytowanie, pisownia :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich, 

chciałem zasięgnąć opinii o elektrozaworach zmiennych faz rozrządu  kupionych na AliExpress. Czytając ten post zauważyłem, że parę osób kupiło te  elektrozawory po bardzo niskich cenach. Napiszcie jak się sprawują. Czeka mnie zakup i mam dylemat, czy wydać 50 zł czy 250.  Czekam na opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem wiosną za 60 i teraz mam dylemat czy kupić oryginalny za 280. Na wolnych wyprzedzenie zapłonu OK, ale podczas hamowania silnikiem potrafi fałszywie zagrać. Ktoś ostatnio zamówił NTY - też czekam na opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części OE są w porządku, ale pamiętajcie, że produkują je różne firmy. Z czasem producent samochodów zamawia je coraz "gorsze", szczególnie już po kilku latach, gdzie obliguje go do tego tylko obowiązek prawny posiadania części. Jeżeli ten nastawnik ma być jakiejś wysokiej jakości to proponuję tę markę: https://allegro.pl/oferta/zawor-zmiennych-faz-rozrzadu-9855025436

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, szyna222 napisał:

NTY - niestety też to samo słaba sprężynka

Sam ruch tłoczka nie świadczy o sprawności elektrozaworu ;

     -  może on przepuszczać olej i nie trzymać ciśnienia,

    -   w wyniku czego kzfr jest cały czas naprężone, 

     -  czujnik wałka przesuwa nadmiernie zapłon do przodu i auto słabnie oraz wzrasta zużycie paliwa,

Zużycie elektrozaworu - wpływa na szybsze zużycie kzfr ;

    -   jak czujnik wałka rozrządu jest uszkodzony to elektrozawór jest wyłączony,

   -    jak jest przestawiony rozrząd ( nawet o 1 ząbek ) to zestaw kzfr nie działa prawidłowo,

   -    jak kzfr jest uszkodzone i nie wraca do pozycji zerowej - to ciężko silnik odpalić,

   -    sprawny elektrozawór nie pomoże, jak kzfr nie wraca do pozycji zerowej,

   -    przy wymianie rozrządu, należy skontrolować sprawność działania kzfr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!