Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dziś zamówiłem Pierburga. Ma w zestawie uszczelniacz. Chyba jako jedyny różni się od pozostałych: ma siteczko zabezpieczone pierścieniem z drutu. I chyba różni się wyprofilowanie przy wtyczce.

Dziś wyciągnąłem z silnika chińczyka: silnik rzęził podczas hamowania silnikiem w okolicy 2000 obr.; gniazdo wtyczki zalane olejem, wierzch również. Tymczasowo założyłem 15 letni oryginalny z rozciągniętą sprężyną, wyczyszczony i rozruszanym rdzeniem i dziurawą obudową. Z odwróconego wtyczka w dół wycieka olej przy wtyczce.

Na zdegenerowanym silnik ciszej pracuje.

Taka uwaga: samo rozciąganie sprężynki zbyt wiele nie daje, jeżeli rdzeń jest zatarty. Może nie będzie rzęzić, ale pełnej mocy nie osiągnie.

Dlatego zdecydowałem się na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do kupna elektrozaworu,( nie biorę pod uwagę chińczyków za 150 zł ) -  wybór jest ogromny. Na stronie Renault-sklep jest do sprzedaży zawór firmy francuskiej Meilleur. Zna ktoś tą firmę ? Cena elektrozaworu atrakcyjna 220 zł, bo zawór Pierburga razem z uszczelką to kwota 500 zł.

Różnica ogromna, czy jakość idzie w parze z ceną? Będę Wam wdzięczny za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omega - znalazłem tą stronę na allegro, faktycznie cena dużo niższa. Zawór chce wymienić bo po jego wyjęciu zauważyłem olej we wtyczce i mosiężny kolor rdzenia, zapewne wytarty. Koło zmiennych faz rozrządu wymienione 4 miesiące temu, bardzo głośno pracuje. Czy to wina elektrozaworu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozrząd miałem wymieniony w sierpniu. W kwietniu zainstalowany zamienny chińczyk. Faktycznie, działał dobrze, wyprzedzenie zapłony w przedziale -1 do 2 lub 3. Ale po 6-8 tyś. km zaczęły się kłopoty (w między czasie wymieniony rozrząd z kołem zmiennych faz). Wyprzedzenie na wolnych obrotach nadal mieściły się w/w przedziale, ale podczas hamowania silnikiem w zakresie obrotów 2500-1800 brzydko potrafił zarzęził (nie zawsze, głównie kiedy silnik był mocno rozgrzany, jeszcze około 15 stopni na zewnątrz). Jeszcze nie rozgrzany do czerwoności (pomimo osiągniętej temperatury) bez niepokojących objawów. Ale niespełna 2 tyg. temu zaczął rzęził niemiłosiernie.
Demontaż: olej w gnieździe wtyczki, zawór uchylony. Decyzja wymian. Opcje: 1. chińczyk (sprawdzony wytrzyma 10-12 tyś. ) 2. oryginalny (brak pewności co do konstrukcji - chińczyk?) 3. zamiennik.

Wybór padł na zamiennik. Na zamienniku już około 800-1000 km. Silnik pracuje wzorowo. Mam wrażenie, że ma wyższą moc. Przy ustabilizowanej prędkości, tzw. średnim obciążeniu, licznik pokazuje niższe chwilowe spalanie niż poprzednio co przekłada się na niższą średnią spalania.

Z ciekawostek budowy: siatka zamiast plastykowej ramki jest z arkusza cienkiej perforowanej otworami blaszki zgrzanej do obudowy; tłok o dużym skoku - chińczyk uchylał się może na 1 mm, tu dwukrotnie więcej.

Nie reklamuję Pierburga. Febi wydaję się być taki sam jak oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po odpaleniu auta głośno  pracuje albo kzfr albo ten nieszczęsny zawór. Kupiłem nawet stetoskop, aby określić dokładnie skąd dochodzi terkotanie i powiem szczerze - zgłupiałem.....nie wiem do końca ale to chyba koło.  Rozrząd wraz z kołem wymieniałem w czerwcu tego roku. Mam pytanie, czy po wymianie elektrozaworu ucichnie głośne terkotanie ??? Jak pisałem wcześniej, we wtyczce elektrozaworu znajduje się olej, niewielka ilość, ale jest. Zawór zamierzam zmienić na Pierburga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie reklamuję firmy,

FEBI w silnikówce jest OK, ale już np. w zawieszeniu wypada blado. To dziś już wielki moloch, który robi (też zamawia i skupuje) wszystko. Warto poczytać o firmie: Strona główna | febi bilstein  Po prostu, trzeba wiedzieć co można z FEBI kupować a czego nie nie. PIERBURG Pierburg · Motorservice (ms-motorservice.com) jednak ma dużo węższy zakres i w swoich produktach mają wiedzę mocno ekspercką. Firma też obecnie jest częścią grupy MS MOTORSERVICE, bo dziś mały już nie da rady samotnie, ze względu na kapitał, logistykę etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zapisów na tym forum wynika, że olej we wtyczce równa się nowy zawór. Opisane to zostało przez kogoś na tym forum dawno temu, włącznie z sekcją zwłok.

Terkotanie przy rozruchu powinno, wg. mnie ustać. Podobny efekt miałem kiedyś po wymianie oleju. Ale jak wymiana oleju nie pomogła to trzeba bo wymienić koło.

@darek653: czy koło oryginalne czy NTY?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam problem z elektrozaworem. Auto gaśnie po odpaleniu po kilku sekundach. Wymieniłem elektrozawór jednak problem cały czas występuje. Zauważyłem, że gdy on jest podpięty słychać buczenie tak jak by dostawał cały czas prąd i mi zżera aku. Jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bilas89 napisał:

Auto gaśnie po odpaleniu po kilku sekundach.

Wymieniłem elektrozawór jednak problem cały czas występuje.

Zauważyłem, że gdy on jest podpięty słychać buczenie tak jak by dostawał cały czas prąd i mi zżera aku.

1/ Elektrozawór kzfr  i wtryski są ;

        - zasilane Plusem z przekaźnika z UPC w momencie dostania impulsu z czujnika położenia wału, że silnik się obraca, 

                -  kontrola czujnika położenia wału i wałka rozrządu,

       -  sterowanie odbywa się Masą z Komputera wtrysku;

                 -  stan styków komputera wtrysku, czujników wału i wałka, wtrysków, elektrozaworu,

       -  kontrola stanu styków w UPC,

2/ Jeżeli masz LPG, to zakręć gaz na butli,

3/ Kiedy wymieniany był rozrząd oraz kzfr?

4/ Kiedy wymieniany był olej?

     -  jakość oleju uwydatnia się przy obniżonych temperaturach,

5/ Wizyta u kumatego mechanika z clipem - niezbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,

mam pytanie do osób, które wymieniały elektrozawór,

czy razem z elektrozaworem wymienialiście uszczelkę ?

Zamówiłem dzisiaj elektrozawór - oryginał Renault, ale bez uszczelki,

nie wiem czy dokupić czy nie.

Przeglądając oferty sprzedaży zauważyłem, że tylko elektrozawór firmy Pierburg

jest sprzedawany z uszczelką.

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!