Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dziś zamówiłem Pierburga. Ma w zestawie uszczelniacz. Chyba jako jedyny różni się od pozostałych: ma siteczko zabezpieczone pierścieniem z drutu. I chyba różni się wyprofilowanie przy wtyczce.

Dziś wyciągnąłem z silnika chińczyka: silnik rzęził podczas hamowania silnikiem w okolicy 2000 obr.; gniazdo wtyczki zalane olejem, wierzch również. Tymczasowo założyłem 15 letni oryginalny z rozciągniętą sprężyną, wyczyszczony i rozruszanym rdzeniem i dziurawą obudową. Z odwróconego wtyczka w dół wycieka olej przy wtyczce.

Na zdegenerowanym silnik ciszej pracuje.

Taka uwaga: samo rozciąganie sprężynki zbyt wiele nie daje, jeżeli rdzeń jest zatarty. Może nie będzie rzęzić, ale pełnej mocy nie osiągnie.

Dlatego zdecydowałem się na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przymierzam się do kupna elektrozaworu,( nie biorę pod uwagę chińczyków za 150 zł ) -  wybór jest ogromny. Na stronie Renault-sklep jest do sprzedaży zawór firmy francuskiej Meilleur. Zna ktoś tą firmę ? Cena elektrozaworu atrakcyjna 220 zł, bo zawór Pierburga razem z uszczelką to kwota 500 zł.

Różnica ogromna, czy jakość idzie w parze z ceną? Będę Wam wdzięczny za pomoc i sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omega - znalazłem tą stronę na allegro, faktycznie cena dużo niższa. Zawór chce wymienić bo po jego wyjęciu zauważyłem olej we wtyczce i mosiężny kolor rdzenia, zapewne wytarty. Koło zmiennych faz rozrządu wymienione 4 miesiące temu, bardzo głośno pracuje. Czy to wina elektrozaworu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, darek653 napisał:

. Zawór chce wymienić bo po jego wyjęciu zauważyłem olej we wtyczce i mosiężny kolor rdzenia, zapewne wytarty.

Elektrozawór nie powinien przepuszczać oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozrząd miałem wymieniony w sierpniu. W kwietniu zainstalowany zamienny chińczyk. Faktycznie, działał dobrze, wyprzedzenie zapłony w przedziale -1 do 2 lub 3. Ale po 6-8 tyś. km zaczęły się kłopoty (w między czasie wymieniony rozrząd z kołem zmiennych faz). Wyprzedzenie na wolnych obrotach nadal mieściły się w/w przedziale, ale podczas hamowania silnikiem w zakresie obrotów 2500-1800 brzydko potrafił zarzęził (nie zawsze, głównie kiedy silnik był mocno rozgrzany, jeszcze około 15 stopni na zewnątrz). Jeszcze nie rozgrzany do czerwoności (pomimo osiągniętej temperatury) bez niepokojących objawów. Ale niespełna 2 tyg. temu zaczął rzęził niemiłosiernie.
Demontaż: olej w gnieździe wtyczki, zawór uchylony. Decyzja wymian. Opcje: 1. chińczyk (sprawdzony wytrzyma 10-12 tyś. ) 2. oryginalny (brak pewności co do konstrukcji - chińczyk?) 3. zamiennik.

Wybór padł na zamiennik. Na zamienniku już około 800-1000 km. Silnik pracuje wzorowo. Mam wrażenie, że ma wyższą moc. Przy ustabilizowanej prędkości, tzw. średnim obciążeniu, licznik pokazuje niższe chwilowe spalanie niż poprzednio co przekłada się na niższą średnią spalania.

Z ciekawostek budowy: siatka zamiast plastykowej ramki jest z arkusza cienkiej perforowanej otworami blaszki zgrzanej do obudowy; tłok o dużym skoku - chińczyk uchylał się może na 1 mm, tu dwukrotnie więcej.

Nie reklamuję Pierburga. Febi wydaję się być taki sam jak oryginalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po odpaleniu auta głośno  pracuje albo kzfr albo ten nieszczęsny zawór. Kupiłem nawet stetoskop, aby określić dokładnie skąd dochodzi terkotanie i powiem szczerze - zgłupiałem.....nie wiem do końca ale to chyba koło.  Rozrząd wraz z kołem wymieniałem w czerwcu tego roku. Mam pytanie, czy po wymianie elektrozaworu ucichnie głośne terkotanie ??? Jak pisałem wcześniej, we wtyczce elektrozaworu znajduje się olej, niewielka ilość, ale jest. Zawór zamierzam zmienić na Pierburga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie reklamuję firmy,

FEBI w silnikówce jest OK, ale już np. w zawieszeniu wypada blado. To dziś już wielki moloch, który robi (też zamawia i skupuje) wszystko. Warto poczytać o firmie: Strona główna | febi bilstein  Po prostu, trzeba wiedzieć co można z FEBI kupować a czego nie nie. PIERBURG Pierburg · Motorservice (ms-motorservice.com) jednak ma dużo węższy zakres i w swoich produktach mają wiedzę mocno ekspercką. Firma też obecnie jest częścią grupy MS MOTORSERVICE, bo dziś mały już nie da rady samotnie, ze względu na kapitał, logistykę etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zapisów na tym forum wynika, że olej we wtyczce równa się nowy zawór. Opisane to zostało przez kogoś na tym forum dawno temu, włącznie z sekcją zwłok.

Terkotanie przy rozruchu powinno, wg. mnie ustać. Podobny efekt miałem kiedyś po wymianie oleju. Ale jak wymiana oleju nie pomogła to trzeba bo wymienić koło.

@darek653: czy koło oryginalne czy NTY?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam problem z elektrozaworem. Auto gaśnie po odpaleniu po kilku sekundach. Wymieniłem elektrozawór jednak problem cały czas występuje. Zauważyłem, że gdy on jest podpięty słychać buczenie tak jak by dostawał cały czas prąd i mi zżera aku. Jakieś wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bilas89 napisał:

Auto gaśnie po odpaleniu po kilku sekundach.

Wymieniłem elektrozawór jednak problem cały czas występuje.

Zauważyłem, że gdy on jest podpięty słychać buczenie tak jak by dostawał cały czas prąd i mi zżera aku.

1/ Elektrozawór kzfr  i wtryski są ;

        - zasilane Plusem z przekaźnika z UPC w momencie dostania impulsu z czujnika położenia wału, że silnik się obraca, 

                -  kontrola czujnika położenia wału i wałka rozrządu,

       -  sterowanie odbywa się Masą z Komputera wtrysku;

                 -  stan styków komputera wtrysku, czujników wału i wałka, wtrysków, elektrozaworu,

       -  kontrola stanu styków w UPC,

2/ Jeżeli masz LPG, to zakręć gaz na butli,

3/ Kiedy wymieniany był rozrząd oraz kzfr?

4/ Kiedy wymieniany był olej?

     -  jakość oleju uwydatnia się przy obniżonych temperaturach,

5/ Wizyta u kumatego mechanika z clipem - niezbędna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich,

mam pytanie do osób, które wymieniały elektrozawór,

czy razem z elektrozaworem wymienialiście uszczelkę ?

Zamówiłem dzisiaj elektrozawór - oryginał Renault, ale bez uszczelki,

nie wiem czy dokupić czy nie.

Przeglądając oferty sprzedaży zauważyłem, że tylko elektrozawór firmy Pierburg

jest sprzedawany z uszczelką.

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!