Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [MEGANE II Ph II] OPONY ZIMOWE


Jahu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Dunlop Sp Winter Sport 3D po miesiącu użytkowania - zakręty i prowadzenie super przy ciśnieniu przód 2.2 tył 2.0 (kombii) w zakładzie napompowali mi przód do 2.4 a tył 2.2 rzucało jak tralala... ciche - ja opon nie słysze :D hamowanie 8 na 10. czekam na śnieg ale polecam jak za 250zł za oponke opłaca się (195/65/15)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Panowie i Panie. Do niedawno zakupionej Megane II ph I Grandtour, zakupiłem komplet opon zimowych po okazyjnej cenie. Komplet to za dużo powiedziane - dwie pary. Ale może od początku...

 

Mieszkam jakieś 16 km od Kielc. Droga do miasta to przez ok 10 km ubity, oblodzony śnieg (wyjeżdżony na szklankę z koleinami). Przy poprzednim samochodzie używałem opon dębicy - frigo 2 i byłem zadowolony. Nie jestem kamikaze i wg mnie na śniegu i szklance sprawowały się nieźle o ile nie b. dobrze. Reszta drogi to już odśnieżony w różnym stopniu, często czarny mokry asfalt. W mieście to wiadomo - korki, asfalt i błoto. Z uwagi na brak $$ kupiłem dwie pary opon - dwie dębice frigo 2 (bieżnik ok 6,5-7mm) i Dunlop WinterSport M3 )- 5-5,8 mm. Które założyć na przód a które na tył? Ostatnio czytałem dywagacje specjalistów z jakiegoś koncernu (w internecie) że lepsze niezależnie od napędy powinniśmy zakładać na tył. Jakoś nie trafiło to do mnie. W drodze losowania założyłem na przód Dunlop a ma tył Dębice. Dałem ciała? Jak myślicie jak to powinno być. Dodam że nie jestem kamikaze i w zimę jeżdżę raczej spokojnie (choć zawalidrogą nie jestem).

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłeś prawidłowo. Przy napędzie na przednią oś i gorszych oponach na niej, najwyżej gdzieś nie wjedziesz bo będzie zrywać przyczepność, takie przypadki są jednak sporadyczne, by się wciskać w zaspy. Przy gorszych z tyłu poprawi się wdrapywanie w mniej dostępne miejsca ale jest większe prawdopodobieństwo, że tył będzie wyprzedzał przód auta w czasie jazdy. I to jest głównym powodem i podstawą teorii o lepszych oponach z tyłu.

dodano

trochę poszukalem na piechotę i znalazłem taki post naszego forumowego guru od opon, kol. Robak-a:

http://megane.com.pl/topic/33417-i-megane-i-phii-opony-zimowe/page__view__findpost__p__141895

Polecam filmiki ukryte pod linkami w tym wskazanym poście.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, właśnie nadsterowność w zakrętach to właśnie podstawa teorii o lepszych oponach z tyłu. Mam jednak obawy że ta teoria jest sporo naciągana. Wydaje mi się że jeśli ktoś jeździ w stylu umiarkowanym to największym zagrożeniem będzie jednak nie nadsterowność, tylko np. nagłe wtargnięcie pieszego na drogę lub podobna sytuacja w wyniku czego wystąpi tzw. awaryjne hamowanie. Drugą sprawą jest problem trakcji przy ruszaniu. Często jeżdżę samochodem na tzw. "zadupia" gdzie droga odśnieżana jest w grudniu przed świętami a później już nikt o niej nie pamięta, ciężko w tej sytuacji się wygrzebać. Moja praca ma charakter wyjazdowy i o ile do tej pory jeździłem służbowymi autami tak niebawem będę musiał jeździć swoim. Tę zimę muszę się przemordować na używkach. W przyszłym roku kupię dwie nowe a Dębice z większym bieżnikiem jeszcze być może zostawię. Zobaczy się... w każdym razie moje obawy polegają na tym, że w przypadku spokojnej jazdy jesteśmy w stanie przewidzieć problem z nadsterownością i po prostu mieć to w głowie i brać wymaganą poprawkę. Nie jesteśmy jednak w stanie przewidzieć awaryjnych sytuacji i nagłego hamowania a wtedy zazwyczaj przydają się właśnie lepsze z przodu - czyli sterowalność i krótsza droga hamowania. Poza tym nadsterowność można jeszcze korygować nogą na przepustnicy i odpowiednią kontrą. A hamowania nie jesteśmy w stanie skrócić. Tylko ABS może nam pomóc aby nadać podczas hamowania odpowiedni kierunek i wybrać mniejsze zło (rów czy pędzący tir), wtedy też lepsze z przodu wydają się lepszym rozwiązaniem. Co Wy na to koledzy i koleżanki?

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.11.2011 o 20:33, majster-b napisał(a):

Mam jednak obawy że ta teoria jest sporo naciągana.

Uwierz, że nie jest, łatwo się na tym można przejechać wiosną/jesienią.

 

Dodano: 08 lis 2011 - 21:41

  W dniu 8.11.2011 o 20:33, majster-b napisał(a):

Zobaczy się... w każdym razie moje obawy polegają na tym, że w przypadku spokojnej jazdy jesteśmy w stanie przewidzieć problem z nadsterownością i po prostu mieć to w głowie i brać wymaganą poprawkę.

Nie jesteś w stanie tego przewidzieć.

  W dniu 8.11.2011 o 20:33, majster-b napisał(a):

Poza tym nadsterowność można jeszcze korygować nogą na przepustnicy i odpowiednią kontrą.

Gazem owszem, jak masz tylny napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, co do wiosny i jesieni to nie rozumiem, ale to mniej istotne. Chodzi mi bardziej o to że o możliwą nadsterowność mogę wziąć pod uwagę i wolniej wejść w zakręt. Natomiast nie jestem napewno w stanie przewidzieć czy babcia nie ruszy na czerwonym na przejściu dla pieszych. A jeśli już zdarzy się taki przypadek to wolałbym wyhamować lub ją ominąć (ABS). Lepsze opony z tyłu nic w takim przypadku nie dadzą. Z przodu natomiast napewno tak.

 

Druga sprawa - co jest tak naprawdę realnie lepsze: Dębica Frigo 2 6-6,5 mm czy Dunlop WS M3 5-5,5mm. :D??

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po deszczu jesiennym/wiosennym łysawe opony na tylnej osi sprawiają, że auto jest nieobliczalne.

Jak przy hamowaniu "popłynie" Ci tył (na śliskim o to łatwo), to nie wyhamujesz, a jeszcze Cie obróci.

Różnica w bieżniku jest na tyle mała, że raczej nie będzie to odczuwalne w jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.11.2011 o 20:53, majster-b napisał(a):

Natomiast nie jestem napewno w stanie przewidzieć czy babcia nie ruszy na czerwonym na przejściu dla pieszych. A jeśli już zdarzy się taki przypadek to wolałbym wyhamować lub ją ominąć (ABS).

W babcie to możesz wjechać i na komplecie nowych opon, a podczas jazdy trzeba zadbać o to na co nie będziesz miał najmniejszego wpływu, czyli o tylną oś.

 

  W dniu 8.11.2011 o 20:53, majster-b napisał(a):

Lepsze opony z tyłu nic w takim przypadku nie dadzą. Z przodu natomiast napewno tak.

Dadzą, bo dupa będzie się lepiej trzymać podczas takiego manewru. Dasz w lewo, a dupa poleci w prawo i skosisz babcię centralnie bokiem.

Zrób prosty test jak już będzie śnieg i zaciągnij ręczny podczas jazdy i zobacz co Ci pierwsze zacznie lecieć przód czy tył (oczywiście na jakiś pustym parkingu czy placu - to tak info dla przewrażliwionych).

Na jazdę po wyjątkowo parszywych (nieodśnieżonych) drogach masz łańcuchy.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 8.11.2011 o 21:14, fred napisał(a):

Na jazdę po wyjątkowo parszywych (nieodśnieżonych) drogach masz łańcuchy.

I to jest święta i jedyna prawda. (no może jeszcze ASR i ewentualnie automatycznie włączany napęd 4x4. Tu jednak zalecane te same opony i w podobnym stopniu zużyte, wiec nieistotne dla tematu)

A na te wszystkie nad i podsterowności, to najlepiej mieć w aucie ESP. Działa fantastycznie, choć tylko jedna zimę z tym pojeździłem. Nie uprawnia to oczywiście do poczucia pełnego bezpieczeństwa i wariactwa na drodze, jednak działa już w momencie gdy zazwyczaj dopiero zaczynamy odczuwać uślizg i zaczynamy myśleć jak to opanować. Zazwyczaj jednak odczuwamy i słyszymy że juz zadziałało choć nie poczuliśmy, że niesie w bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja podam może taki przykład, kumpel rok temu jechał autem, droga zaśnieżona, dość ubita, prędkość około 50km/h. W pewnej chwili zrobił delikatny manewr, bo coś leżało na drodze. Był to bardzo delikatny ruch kierownicą. Zarzuciło go tak, że nic nie mógł zrobić i wjechał do rowu w zaspy. Nie miał pojęcia dlaczego tak się stało. Po rozmowie z nim dowiedziałem się, że miał 2 opony zimowe i 2 letnie. Zimówki miał na przodzie...

 

Także jak widać, wystarczy lekki ruch kierownicą przy takiej prędkości i robimy drifting na drodze, bo tył nie ma żadnej przyczepności, a przednia oś jest przyklejona do jezdni.

 

Jak wspomniano wyżej, nadsterowne auto można spokojnie opanować, z podsterownym nie zrobimy nic.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 9.11.2011 o 00:38, sKarlosMegane napisał(a):

Jak wspomniano wyżej, nadsterowne auto można spokojnie opanować, z podsterownym nie zrobimy nic.

Eeee... o ile się nie mylę to nadsterowność jest wtedy gdy w zakręcie wyprzedza Cię tył a podsterowność gdy przód nie wyjeżdża na zewnątrz zakrętu. Więc skoro jest tak jak w cytacie to jak to się ma do początku Twojego posta i do nowych opon z przodu :D ??

Pozdr. Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej zamiast 'dywagowac' zapisac sie do szkoly bezpiecznej jazdy i pocwiczyc glownie troleje :D

 

powiem nawet wiecej do swojego auta mozna dokrecic wozki ;)

Edytowane przez profesore96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj Dębice na tył, Dunlop na przód i będzie dobrze. Ważne, że masz 4 opony zimowe, a nie 2 letnie i 2 zimowe. Z takim zestawieniem opon i jeśli mówisz, że będziesz jeździł ostrożnie to powinno być dobrze. Wiadomo, że zdrowy rozsądek i zachowanie ostrożności to podstawa...

I zgadzam, się z przedmówcami, że lepsze opony powinno zakładać się na tył. Przy wchodzeniu w zakręty dobrze, aby tył się trzymał. A przy awaryjnym hamowaniu przed babcią, o którą dobrze, że się martwić tył nie wyprzedzi Ci przodu i nie skosisz jej bokiem.

 

Pozdrawiam i życzę bezpiecznej jazdy

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!