Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolegliwosci. niedorobki w nowym modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jeśli chodzi o niedoróbki to denerwuje mnie że nie można podnieść wycieraczek jak się odśnieża auto i taka moja rada żebyście uważali na zamek w schowku szczególnie ten cyngielek malutki co przy wkładaniu można zachaczyć kurtką lub swetrem i na mrozie może się urwaclub pęknąć (a wydaje mi sie że to jest bardzo delikatne sam zachaczylem już z pare razy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczki w pozycję do zmiany piór przestawia się na wyłączonym silniku, dźwignia wycieraczek w dół (zatrzymają się na szybie pionowo i można je odchylać) potem dźwignia z powrotem w górę i wrócą na miejsce. Wszystko opisane jest w instrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o niedoróbki to denerwuje mnie że nie można podnieść wycieraczek jak się odśnieża auto

 

Czy chodzi o to, że przed podniesieniem blokuje je maska?

Dokładnie taki patent zobaczyłem w Golfie 6 moich teściów. Bardzo się zdziwiłem, ale widać, że to ogólnie nowa moda. Jaki może być tego powód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki może być tego powód?

Estetyka bo nie widać ramion, a drugie to zmniejszenie hałasu przy większych prędkościach (wiatr nie gwiżdże). Czy coś jeszcze, tego nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja instrukcja,nie czytałem bo myślałem że wszystko podobne do obsługi jak w M II z której się przesiadłem,to do wymiany wycieraczek dźwignia w dół ,a jak mam 10 cm śniegu lub jak będzie lód na szybie i wycieraczki lekko przymarznięte to jak załączę to gumka zostanie przy szybie oderwana lub uszkodzona jak przejedzie po zamarznietej szybie i to na sucho,a tak to było fajnie jak w poprzednim modelu pióra do góry miotełka w dłoń i jazda,ciekawe jeszcze czy wycieraczki w obecnym modelu też się będą zacierać na sworzniach po kilku latach jak w MII czas pokaże,

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moją radą jest zostawianie wycieraczek podniesionych na noc. Albo zupełnie od szyby (robię tak, bo mam na strzeżonym, więc nic nie grozi :) ) albo tylko podniesionych w pozycji do wymiany. Wtedy można wszystko wymieść i sprawdzić jak tam się wycieraczka mocno polubiła z szybą :). Koszt żaden, jedynie pamiętać o przesunięciu dźwigni po zgaszeniu silnika :)

 

Mam takie pytanie... czy cienka warstwa lodu na przedniej szybie na skrajnych bokach po WEWnętrznej stronie, to zjawisko dopuszczalne w nowoczesnym samochodzie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężkie mrozy za nami i niestety parę razy zamarzł mi gdzieś płyn do spryskiwacza. Płyn był jak najbardziej zimowy a układ przytkał się przy -17st. Zatkało się wszystko na amen - i szyba i spryskiwacze reflektorów. Sytuacja była o tyle nieprzyjemna, że jechałem w trasę i bez spryskiwacza musiałem ratować się podręczną butlą z której co jakiś czas ręcznie wylewałem na szybę płyn :-? Układ odmarzł dopiero po postoju w ciepłym garażu.

 

Dziwne to trochę, bo w Clio przy większych mrozach nic mi się nigdy nie działo. Ostatecznie kupiłem płyn zamarzający przy -60st (tyle że on kosztuje 10zł za litr - taniej wychodzi wlać PB95 :) ) i domieszałem go ze zwykłym płynem ze stacji. Zobaczymy, co z tego wyjdzie bo znów idą mrozy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dopatrzyłem się ciekawej rzeczy w moim samochodzie. Mianowicie na mieszku od zmiany biegów pojawiły się pęknięcia. Jak będę miał chwilę to wrzucę fotki. Nie uważacie, że po zrobionych 12000 km w ciągu 8 miesięcy normalnego użytkowania samochodu to trochę za szybki defekt?! Ciekawe czy uznają mi wymianę mieszka w ramach gwarancji.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie... czy cienka warstwa lodu na przedniej szybie na skrajnych bokach po WEWnętrznej stronie, to zjawisko dopuszczalne w nowoczesnym samochodzie?

 

u mnie cała przednia szyba odmraża się jak jest włączony nawiew, a przy funkcji "czysta szyba" to i super, tylko na dole skąd wychodzą wycieraczki marznie do puki nie leci z nawiewu dostatecznie ciepłe powietrze (było o tym w wątku)

Ps. też by mnie to wkurzało w nowym aucie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że mi zamarza w kabinie(sic!). No i druga rzecz, to prawda z tym nawiewem na wycieraczki. Najsmutniejsze, że przez to można sobie zepsuć pióra... moje zaczęły mazać gdzieś w listopadzie... nie uznali tego na gwarancji... teraz pytanie, czy przypadkiem podczas jazdy nie przymarzły i gdy czujnik ruszył to się stało, to co wszyscy wiedzą :) koszt pióra 200 zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!