Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że masz klimę i też to zaznaczyłemw swoim poście.

Problem z upalającymi się przewodami nie dotyczy jednak jednego czy drugiego modelu, ale ogólnie każdego Renault serii I, i właśnie to było powodem mojej wypowiedzi.

Poza tym post ten może czytać również osoba posiadająca problem opisany przeze mnie, więc post ten będzie jej pomocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Wszystkich.

Bardzo proszę o radę. Klimatyzacja odmówiła mi posłuszeństwa. Stało się to podczas zimy. W lato jeszcze wszystko działało rewelacyjnie. Od czasu do czasu załączałem klimkę podczas zimy. W międzyczasie wymienianą miałem chłodnicę. Teraz, gdy ją włączyłem nie ma żadnej reakcji nie zmieniają się obroty silnika jak wcześniej - klima nie działa. Nie mam pojęcia, dlaczego. Czy może to mieć coś wspólnego z wymianą chłodnicy?

 

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mozecie mi powiedziec co moze byc przyczyna chwilowego nie dzialania klimy, juz opisuje moj problem, wczoraj jak jechalem na trasie wlaczylem klime ale zadzialala dopiero po 10min (dodam ze silnik był wtedy rozgrzany) dzisiaj jak wyjezdzałem zimnym samochocem z garazu to po wlaczeniu klimy niestety nie wiało zimnym powietrzem , nie slychac bylo za bardzo momentu włączenia spreżarki, natomiast po przejchaniu 5km juz się włączyła i było ok. Jak wrocilem spowrotem dzialala i słychac bylo sprezarke w momencie jej właczania wszystko bylo ok. Co moze byc powodem?

Z gory dzieki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renufki tak mają. Klima nie włącza się od razu tylko po jakimś czasie, na zimnym silniku.

Na gorącym powinna zadziałać od razu, tzn po odpowiednim sprężeniu czynnika, czyli też nie odrazu tylko po jakiś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renufki tak mają.

Nic podobnego - w mojej obecnej jak i poprzedniej włącza się prawie zaraz po włączeniu klimy. Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji aby mi zadziałało po 10 min jak auto stało cały dzionek na słoneczku, w środku +50 a silnik przeca zimny jest ;-)

Ja bym sprawdził ilość czynnika w układzie, bo wtedy takie coś faktycznie może mieć miejsce <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nieprecyzyjnie się wyraziłem,. Klima na zimnym silniku włączy się po kilkunastu sekundach, na rozgrzanym silniku prawie natychmiast, wyraźny skok obrotów = załączenie sprężarki klimatyzacji.

Ale nigdy nie mam tak, żeby po włączeniu klimy od razu waliło zimnym powietrzem. Trawa to może minutę, może mniej i zaczyna lecieć chłodne powietrze. Oczywiście wszystko zależy jak mam ustawione pokrętło temperatury i jaka jest temperatura na zewnątrz. Zwykle mam ustawione na połowę skali, a ponieważ mam klimę manualną to dopiero po jakimś czasie zaczynam regulować temperaturę nawiewu.

 

Jak do tej pory nie zaobserwowałem, żeby natychmiast po włączeniu klimy bardzo odczuwalna, we wnętrzu, temperatura gwałtownie spadała. Choć z nawiewów wali zimnym powietrzem. Zmianę temperatury, ochłodzenie, odczuwam mniej więcej po 5-10 min od włączenia klimy.

admor spróbuj włączyć klimę na gorącym silniku w stojącym samochodzie, powinieneś zaobserwować skok obrotów w górę, u mnie to jest ok 1000 -1200 obrotów i obserwuj nawiewy. Najlepiej przykładając rękę, po chwili powinieneś wyczuć chłodne powietrze, po mniej więcej minucie powinno lecieć naprawdę zimne powietrze. U mnie muszę mieć skręcone pokrętło temperatury na min.

Jeżeli tak jest to moim zdaniem jest wszystko OK.

Jeżeli nadal będzie leciało chłodne to trzeba, tak jak radzi Prezes, uzupełnić czynnik.

Po za tym nigdy nie włączam klimy jak mam +50°C w samochodzie. Zawsze go wietrzę otwierając wszystkie okna i dopiero jak temperatura spadnie uruchamiam klimę i zamykam okna. W tym przypadku postępuję zgodnie z instrukcją

post-8-1210583792_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym nigdy nie włączam klimy jak mam +50°C w samochodzie. Zawsze go wietrzę otwierając wszystkie okna i dopiero jak temperatura spadnie uruchamiam klimę i zamykam okna. W tym przypadku postępuję zgodnie z instrukcją

Jak to ktoś powiedział - przyjąłem, że to oczywista oczywistość z tym wietrzeniem auta, bo klimę włączam (oczywiście po odpaleniu auta) zaraz jak tylko mogę usiąść w aucie, i się nie ugotować <ok> Szybki zamykam zazwyczaj po około 1 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie mam zamiar podjechać, żeby mi sprawdzili. Dwa lata temu podjechałem bo w ogóle nic nie chłodziła, teraz chcę sprawdzić czy jest OK. Zresztą tak mi zalecili - sprawdzić za rok. Myślę, że po roku nie ma sensu jak działa i wszystko jest OK, raczej chodziło o złapanie klienta. Po 2 latach warto już zobaczyć czy tam coś sie nie dzieje, pomimo, że jak na razie wszystko wskazuje, że jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co roku to bym grzybki wycinał i filterek zmieniał, bez limitu km (tzn jeśli jeszcze nie dojechałem km do jego wymiany to i tak zmieniam), tylko choćby dla własnego zdrowia. Zawsze tak robię na wiosnę, kiedy już wilgoci mniej w powietrzu. Sprawdzenie co dwa lata i uzupełnienie czynnika, bo zawsze cosik ucieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!