Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

43 minuty temu, conqest napisał:

zamierzam zastosować Valvoline Syn Power 5W40, który polecał Andrzej-2010.

No chyba że lepszy jest Valvoline MaxLife 5W-40...

Oba oleje są porównywalne; 

  -  Valvoline Synpower 5W40  ; Valvoline Maxlife 5W40

  -  Valvoline MaxLife 5W-40.. -  tworzy silny film olejowy, redukuje osady oraz dba o dobrą kondycję uszczelek,

  -   można stosować przemiennie przy takim przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Valvoline czterech liter nie urywają. W moje opinii hydrokrak Elf SXR 5W40 lepszy bo: w testach Piotra Testera nie pozostawia osadów co jest bardzo ważne dla sprawności zmiennych faz; w teście na ścieranie wypada lepiej niż inne markowe.

Do tego silnika wlałbym Ravenola DXG, VST.

Gorszy może być tylko Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szwagier24a napisał:

Elf SXR 5W40 lepszy bo: w testach Piotra Testera nie pozostawia osadów co jest bardzo ważne dla sprawności zmiennych faz;         w teście na ścieranie wypada lepiej niż inne markowe.

Kto zna takie testy!!!

Od lat wiadomo o podrabianiu olejów; elf; mobil; castrol,

Na płocie też pisało; d..a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli olej po poddaniu wysokiej temperaturze wydziela osady to później jest mowa o tym że: olej był long life; że zbyt długie interwały zmiany oleju. Tak naprawdę winna była kompozycja dodatków do oleju bazowego przyspiszając jego degradację. Taki jest właśnie valvoline.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy naprawdę jej sens szukać niewiadomo czego do starej nie wysilonej wolnossącej jednostki? Moim zdaniem nie. Byle markowe zgadzały się parametry i kupione w sklepie żeby nie było że podróbka:) no chyba że ktoś próbuje swoich sił w motorsporcie to można coś myśleć:)/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam pytanie odnośnie oleju. Poprzedni właściciel cały czas lał elfa 5w30 SXR (swoją drogą, całkiem fajny ten olej bo od lutego na bagnecie jest cały czas przejrzyst, nalatane już 9k).

Teraz pytanie na jaki wymienić... na 5w40 tak jak jest oryginalnie czy taki jaki był wcześniej 5w30? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, do mojego 1,6 110 KM z lpg wlałem ostatnio polecony mi przez sprzedawcę XADO 5W40 C3 - rzekomo syntetyczny. Jak się potem dowiedziałem, że firma ukraińska, to się trochę załamałem. No cóż, nie mam zaufania do ich produktów, chociaż olej rozlewany ponoć w Holandii. Mam wrażenie, że silnik chodzi głośniej niż na wcześniejszym Valvoline Synpower 5W40. Może potraktować go jako płukankę, dolewając jeszcze (po uprzednim zlaniu odpowiedniej ilości) jakiś preparat czyszczący?
Preparat Mannol mam nadzieję, że nie zaszkodzi (taki akurat mam) czy lepiej kupić np. Liqui Moly? Jaką procedurę płukania polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kaziuk napisał(a):

Valvoline Synpower 5W40

Miałeś bardzo dobry olej, zamieniłeś na jakieś g..no.

Zrób płukankę Valvoline Engine Oil System Cleaner wg instrukcji i zalej tym co poprzednio.

Jak masz mannol to nie inwestuj już - przeważnie skład jest taki sam tylko różnica w nazwie.

9 godzin temu, Kaziuk napisał(a):

Jaką procedurę płukania polecacie?

Doprowadzić silnik do temperatury roboczej i wlać produkt do silnika

Pozostawić silnik na biegu jałowym przez około 10 min.

Wymienić olej i filtr.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!