Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 5.10.2017 o 13:32, Andrzej-2010 napisał:

Nie  ma  olejów wytrzymujących  przebiegi  rzędu  30.000 km, to  jest  "  pic  na  wodę  fotomontaż "

A jednak są. Oczywiście tylko syntetki.

Są nawet auta z dieslem , które w planie maja wymianę oleju co 50 tys km, tak podają w książce przeglądów.

Jeden z wiodących producentów aut, (niestety nie Renault) robi badania nad olejem silikonowym, który by  wystarczył nawet na "lifetime" silnika, czyli może na jakieś 300 - 400 tys km.

Potrzebne były by tylko jego dolewki, to oczywista oczywistość. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kacper69 napisał:

Jeden z wiodących producentów aut, (niestety nie Renault) robi badania nad olejem silikonowym, który by  wystarczył nawet na "lifetime" silnika, czyli może na jakieś 300 - 400 tys km.

Potrzebne były by tylko jego dolewki, to oczywista oczywistość. 

Jak dbasz - tak masz. Ja bym sobie w życiu na coś takiego nie pozwolił nawet gdyby mnie producent na piśmie zapewniał, że będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Potrzebne były by tylko jego dolewki, to oczywista oczywistość. 

Pochwalisz się źródłem? Też sporo czytam na temat olejów i wg tego co wiem, to faktycznie prawdziwy pełen syntetyk mógłby wytrzymać sporo ponad 30 000 km (ale czy aż 400 000?), jednak problemem sa dodatki (te czyszczące silnik), które się zużywają i te trzeba by było aplikować co jakiś czas (a nie tyle dolewać samego oleju).

 

Cytat

Jak dbasz - tak masz. Ja bym sobie w życiu na coś takiego nie pozwolił nawet gdyby mnie producent na piśmie zapewniał, że będzie dobrze.

Jeśli masz auto od nowości, a olej wymieniany był na Twoich oczach to masz faktycznie 100% pewności, że dbasz. Natomiast gdyby tylko dało się to jakoś sprwdzić, to mógłbym się założyć że ponad połowa aut jeżdżąca po polskich drogach miała jakiś epizod, że przez > 50 000 km olej nie był z jakiegoś powodu zmieniony ;) Ja znam przypadek, gdzie olej nie był wymieniany przez 100 000 km i to auto dalej odpalało i jeździło :-)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były dyrektor Castrola w Holandii twierdzi ze wymiana szkodzi silnikowi a olej z biegiem czasu poprawia a nie pogarsza swoje właściwości, twierdzi tez ze On sam zrobił już 350 tys. Km bez wymiany, a jego żona od 20 lat w aucie nie wymieniła oleju :-) taka ciekawostka ;)

Edytowane przez Tiagra4700
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tiagra4700 napisał:

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.
Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim. :!:

W USA jest też chemik, który nie mył się od 12 lat. Wszystko da się zrobić, pytanie czy warto :-D

lapka2.gif
Regulamin pkt.5.13 - cytowanie
P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za   pomocą   clipa   można   podejrzeć    parametr    "  stopień   rozrzedzenia  oleju   silnikowego ".   Przy   nowo   zalanym   oleju   było   to   0,2 %   a   po  przebiegu  20.000 km  ten  parametr  wynosił   ok. 2 %  ( 10 - krotny  wzrost )  ; Wypalanie FAP-a ; Uwagi użytkowników

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest akurat jedno z najbardziej wiarygodnych źródeł na temat olejów jakie można znaleźć w całym internecie. Niestety bez translatora ja też nie daje rady ale bardzo często korzystam z analiz, które są na tym portalu. Trzeba jednak pamiętać, ze o ile w przypadku Liqui Moly/Meguina oleje na rynku w Rosji sa takie same to oleje Mobila, Castrola i wielu innych marek mogą być całkiem inne pomimo identycznej nazwy handlowej. Do informacji o oleju wytrzymującym całe życie pojazdu podchodzę bardzo sceptycznie. To chyba tak jak z olejem do skrzyni biegów - teoretycznie niewymienny a w niektórych przypadkach trzeba wymieniać nawet co kilkadziesiąt tysięcy bo skrzyni klęknie (oczywiście po gwarancji więc to nie wina producenta). Kolega fourier słusznie zauważył, że problemem są różnego rodzaju dodatki ale również bazy syntetyczne nie są wieczne. Większe przebiegi są możliwe w ciężarówkach, gdzie warunki pracy oleju są inne. Moim zdaniem sporo zależy również od pojemności układu i inaczej będzie się olej zużywał w układzie o pojemności 6l a inaczej 3l (w uproszeniu bo konstrukcyjnie będą różnice itd.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Względy ekologii i ekonomii wymuszą na producentach rynku motoryzacyjnego stosowanie olejów pozwalających na bardzo duże przebiegi. Taka cena rozwoju i tego chyba raczej nie przeskoczymy. Chyba, bo może prędzej rozpowszechni się inny typ napędu. Elektryczny? Raczej nie.

Olej olejem, ale muszą zostać rozbudowane systemy oczyszczania oleju pracującego w silniku.

Wiem, że to inna skala, np pracujący olej w silniku okrętowym jest oczyszczany na zewnątrz silnika we wirówkach talerzowych.  W wyniku wysokoobrotowej separacji odśrodkowej, następuje oczyszczenie 99,9% procent cząstek stałych, nie usuwając żadnych innych składników oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega Tomek - podobno jedno z najlepszych i najbardziej wiarygodnych źródeł informacji o olejach i dodatkach. Odnośnie tego co tam testują i czy różni się od tego co jest na zachodzi - część testów jest robiona na olejach z rynku zachodniego. To co podają producenci samochodów to niestety bajki. Renault zaleca wymianę co 30 tys. km i zaleca oleje ELF, wg tego co jest na tym forum oleje typu HC (czyli jak to ktoś u nas na forum nazwał "udawane syntetyki") wytrzymują maksymalnie jakieś 10-12 tys. km, a później gwałtownie tracą swoje właściwości. W przypadku dodatków do olejów najszybciej "znikają" dodatki, które mają obniżać kwasowość (neutralizacja produktów spalania). Oleje syntetyczne z dodatkiem estrów też nie są super wytrzymałe jeżeli chodzi o przebiegi - estry się utleniają pod wpływem temperatury i olej traci swoje właściwości. Więcej do poczytania u ruskich ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam kolejne przykłady elementów silnika w którym olej był wymieniany w ASO co 30kkm, przebieg silnika 140kkm, pierwszy właściciel, przy jednym ze spryskiwaczy oleju tłoka, a dokładnie przy jego wlocie, zrobił się koreczek. Glut o konsystencji plasteliny zatkał skutecznie natrysk oleju, zatarte panewki na wale, przytarte wałki w głowicy, zniszczone pierścienie na tym tłoku i zniszczony korbowód.

Nie wykluczone, że wcześniej mogło dojść do pęknięcia filtra oleju i wszystkie śmieci dostały się do obiegu oleju, być może filtr oleju był bardzo długo eksploatowany lub po prostu nie wymieniany !

20171006_125319a.JPG20171006_125421a.JPG20171006_131149a.JPG

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana co 30 tys. to najlepszy sposób na zabicie silnika. Koledzy zjechali mnie za promowanie płukanek w innym wątku ale płukanka czyści właśnie taki syf i rozpuszcza go. Oczywiście nic nie zastąpi regularnej wymiany oleju ale radziłbym obejrzeć sobie jak wyglądają niektóre silniki po przebiegu 150-200 tys. eksploatowane na oleju 10W40  nawet regularnie wymienianym.  Jeden słucha Pana  z ASO i trzyma się zaleceń producenta a drugi słucha takich głupot ja ja wypisuje. Żal mi tylko wielu późniejszych użytkowników tych aut serwisowanych zgodnie z zaleceniami producenta bo to się kiedyś MUSI odbić na trwałości jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!