Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie opony letnie wybrać ?


theon74

Rekomendowane odpowiedzi

@konwil Źle mnie zrozumiałeś, ja nie odczuwałem dyskomfortu na Michelinach :-) ...ale różnicę na plus odczuwam mając te nowe. Totalna cisza na gładkim asfalcie ...szum zbliżony do Michałów pojawia się na chropowatym asfalcie ( wyczuwalne kamyki ) Zaznaczam że tych ContiEcoContact 5 jest "naście" wariantów na przekroju jednego rozmiaru. Przeważnie klasa ekonomi wskazuje na B/ nawet C ...te z licencją Audi mają indeks A   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, rozumiem :-) Dobrze wiedzieć - ja jestem fanem Michelinów, bo wg mojego dośw. wyrzucę je ze względu na wiek, a nie na poziom zużycia, ale totalnie nie odrzucam innych, dobrych marek :-) Teściowi kupiłem te:

Przechwytywanie.PNG.da98222a11a7af5b22d13b9cf5cd8c55.PNG

Ale teraz są tylko takie (chyba to to samo):

Przechwytywanie2.thumb.PNG.847a179bffc7a52f1b6d92a37d5d9877.PNG

 

Pokazano tu 71 dB, a EnerySavery mają niby 70. To takie tam dywagacje, ale dobrze jest wymieniać doświadczenia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Miałem do tej pory Bridgestone Turanza 005 wiec w skrócie - zachowanie na suchej/mokrej nawierzchni bez zastrzeżeń ale poziom hałasu trochę za wysoki. 

W tym roku czeka mnie zakup nowego kompletu opon letnich (juz nie moge sie doczekac zeby wyskoczyć z zimowek) i będą to na 99% Dunlop Sport BluResponse. 

W grę wchodziły jeszcze Michelin Primacy 4 ale różnica 500zł~~ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w tamtym sezonie kupiłem Dunlop Sport BluResponse z zestawem felg :D no i pojechałem po całości bo dokupiłem oryginalne czujniki ciśnienia, jeździłem wcześniej na tych na których wyjechałem z salonu, Michelin energy saver. Michelinki bardzo oszczędne to wielki plus, ale Dunlopy są cichsze i mam nadzieje że nie będzie mikro pęknięć po 3 latach, na razie zaobserwowałem że na Dunlopach autko spala troszeczkę więcej jak na Michelinach.  Ale teraz mam nowy silnik to zobaczę jak to będzie wyglądało, nadal będę prowadził mój temat o spalaniu Megane III ph III 1,2 Energy Tce 130 KM. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, które z tych opon byście polecali:

- Hankook Ventus Prime3 K125

- Uniroyal RainSport 5

- Falken Sincera SN110

- Firestone Roadhawk

- Goodyear Efficientgrip Performance 2

 

Budżet mam max 250zł/szt., więc jeżeli macie do polecenia coś innego w tej cenie, to proszę o info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uniroyal zyskało na popularności modelem RainSport 3 ale wg testów obecny model już trochę odstaje od konkurencji. Sądzę że Goodyear będzie najlepszym wyborem z powyższych. Poczytaj jeszcze o odporności na ścieranie, ważny parametr w zależności ile km rocznie pokonujesz. Ja jak pisałem w wątku powyżej miałem kupić Dunlopy lecz ostatecznie wziąłem Continental korzystając z promocji którą obecnie oferują <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Czy ma ktoś doświadczenia z oponami Nokian Wetproof? Zimowe WR D4 spisują się znakomicie, a tu kusi mnie cena, ocena A na mokrym i 68 dB.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Nokianów zimowych też byłem zadowolony, letnich nie znam. Teraz na zimę mam Falkeny, są o wiele gorsze. Na lato miałem Dunlop Bluresponse i nie rozumiem zachwytów nad tymi oponami. Najgorsze gumy jakie miałem.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Nokiany Wetproof 205/50/17 jeden sezon. Nigdy nie zawiodły przy szybkiej jezdzie ani na mokrym ani na suchym. Komfort ok w porównaniu do zimówek Michelin Alpin A5, Nokiany kupowałem nowe, micheliny 5-letnie. Jak dobra cena w porównaniu z markową konkurencją to kupować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jottar napisał:

Z Nokianów zimowych też byłem zadowolony, letnich nie znam. Teraz na zimę mam Falkeny, są o wiele gorsze. Na lato miałem Dunlop Bluresponse i nie rozumiem zachwytów nad tymi oponami. Najgorsze gumy jakie miałem.

Możesz rozwinąć myśl o Bluresponse. Ja mam trzeci komplet. Ich właściwości ujawniają się jak jest mokro - przyczepność jest porównywalna do warunków jak jest sucho. Wzorowe odprowadzanie wody z pod opony. Przejazd przez kałużę nie jest powodem do obaw o kierunek jazdy. Wiem jedno: nieprawidłowe ciśnienie w oponach, zużyte zawieszenie a zwłaszcza rozregulowana zbieżność potrafi zniechęcić do opon czy nawet modelu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, romano76 napisał:

Jak dobra cena w porównaniu z markową konkurencją to kupować.  

Nokian to niby też półka "premium". Jedyne co mnie trochę hamuje to C jeśli chodzi o spalanie. Szkoda, że nie B. Opinie ma na Oponeo całkiem dobre.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz Eco to conti Ecocontact 6 :)

Tylko że opony z A w klasie spalania mają po prostu niższy bieżnik :) fabrycznie .... zrobią między innymi przez to też mniejszy przebieg. 
Najważniejsza zasada - kup opony z najwyższym indeksem prędkości dostępnym w rozmiarze w którym szukasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!