Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi 110 nadmierne spalanie


nadobny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

spalanie mojego Fluence 1.5 dCi 110 2010 rok 160k km przebiegu to ponad 8 litrów.

 

Nabyłem go przeszło rok temu. Na początku zrobiłem "duży serwis" w którym wymieniłem wszystko co było do wymiany, m. in. rozrząd, elementy zawieszenia, tarcze, klocki, opony, olej, filtry, serwis klimatyzacji i inne drobiazgi. Auto poflotowe, serwisowane co 30k km, w tym przypadku co roku. Dysponuje wydrukiem z ASO z którego wynika, że przy przebiegu 21k km była wykonana naprawa nazwana "WTRYSK PALIWA T/T (OPROCZ MODULU ELEKTRONICZNEGO)". Reszta mniej istotna.

 

Przez rok przejechałem 10k km ze średnim spalaniem na poziomie 8,3 l/100km. Jeżdżę nim po mieście i autostradzie. W mieście spala około 8,2, na autostradzie przy prędkości 130 km/h około 8,4. Od początku sporo paliło, ale oprócz tego nie ma żadnych innych objawów. Auto dobrze przyspiesza, nie dymi. Jedynie co zauważyłem to dosyć długo kręci zanim się odpali.

 

Ostatnio zrobiłem kolejny serwis oleju, filtrów, klimatyzacji. Wymieniłem też wszystkie świece, termostat, który raczej był dobry, ale wskazówka rozgrzanego silnika nie była dokładnie pionowo i dodatkowo z braku pomysłu poleciłem mechanikowi sprawdzić wtryski. Wysłał je do specjalistycznego zakładu, ale "niestety" wszystkie parametry mają w normie. Samochód nie zgłasza żadnych błędów na komputerze. Sprawdziłem ciśnienie w oponach i zrobiłem próby na dystansie paruset kilometrów. Niestety żadnych zmian. Da się osiągnąć spalanie na poziomie 7,8 l przy jednostajnej jeździe z prędkością około 80 km/h. To najmniej jak mi się udało. Jestem spokojnym typem kierowcy, cały czas jeżdżę sam bez bagażu. Szkoda, że nie wiem jakie było spalanie przed zmianą rozrządu i pierwszym serwisem po zakupie, ale stawiam, że było podobnie.

 

Mam też Clio 2 1.6 benzynowy o porównywalnej mocy i spala w mieście 8, na autostradzie przy 130 7,5, a na przy jednostajnej jeździe około 80 km/h około 6l czyli wyraźniej mniej od Fluence. Oczywiście to  mniejsze auto, ale jednak benzynowe.

 

Mechanik radzi jeździć i nic nie robić, ja jednak naczytałem się o oszczędnościach w spalaniu tego silnika i chciałbym tego doświadczyć :-) Macie jakieś pomysły co jeszcze można wymienić żeby zmniejszyć zużycie paliwa? A może tak jak mechanik uważacie, że jazda po mieście i autostradzie w połączeniu z filtrem DPF itd. daje taki wynik i tyle? Z góry dziękuję za zainteresowanie. Może możecie polecić jakiegoś "magika-detektywa" z Rzeszowa, który byłby mi w stanie pomóc?

 

 

IMG-3546.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, mrarek napisał:

Ale że niby co ten DPF przeszkadza?

Pomiar  stopnia  sprężania  silnika - ma  na  celu  sprawdzanie  stopnia  zużycia  elementów  silnika,  które  mają  wpływ  na  szczelność  cylindra  tzn. gładzi  cylindra, tłoka, pierścieni  oraz  przylgni  zaworów  i  ich  gniazd.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę za dużo pali.

Tak ze 3 litry ON /100 km, jak dla mnie.

Moja Megana 1.5 dci to pali 5 litrów ON jak zapnę ją na autostradzie na 130 km/h

Ze średniego spalania nigdy , nawet zimą nie doszedłem do 5 litrów on/100 km.

A latem w trasie potrafi spalić 3.6 - 3.8 .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Trzeba  zrobić  pomiar  ciśnienia  sprężania , bo  prawdopodobnie  tu  jest  problem. 

tak wcześnie, tzn. po tak małym przebiegu ?

160 tys. to jest nic, takie rzeczy to może przy 250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Przez rok zmieniałem opony na nowe, stare dawały ten sam efekt. Mam już taką manierę, że jak tankuję, a działa sprężarka na stacji to sprawdzam ciśnienie, ale nic nie zauważyłem. Wątpię, żeby były opory na kołach. Zmieniałem bardzo dużo elementów zawieszenia, tarcze, klocki. Wydaje mi się, że mechanik by zauważył bo w innych samochodach zwracał mi na to uwagę. To musi być jakiś element który daje mu cały czas taką samą dawkę paliwa, praktycznie nie ma regulacji dawki. Rozrzut miasto/trasa jest bardzo mały.

 

Może te maksymalne okresy między wymianami oleju przyczyniły się do przyspieszonego zużycia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nadobny napisał:

Auto po flotowe, serwisowane co 30 k km, w tym przypadku co roku.

Proszę  zobaczyć  efekty  wymian  oleju  co  30.000 km ;  Nadmierne zużycie oleju .  Taki  olej   robi   spustoszenie   w   cylindrze  ( gładź, pierścienie  tłokowe, zawory )   katalizatorze,  fap-ie,  turbinie .

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, nadobny napisał:

Mnie też nie przeszkadza :-) Nigdy nie odczułem, że jest, ale są opinie, że "kiedyś te silniki były oszczędne, a teraz to już nie to samo" lub podobne. Dla mnie to teoria zastępcza :P

 

Prawda!
W porównaniu z 1,5 dCi 101 KM, który miałem to 110 KM pali ok. 1 litr więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to sprawdziłeś, ale: jakie spalanie pokazuje komputer, a ile wychodzi z wyliczeń po tankowaniu? Auto pali zdecydowanie za dużo. Mam 1.5 dCi 106 KM i 1.5 dCi Energy 110 KM, oba kombi  - żaden nie pali tyle; w tym pierwszym mam przebieg ponad 130 kkm. Średnie spalanie przy jeździe stricte miejskiej dla silnika 106 KM to ca. 7,5 litra / 100 km (Kraków, jazdy po 15-20 km jednorazowo). Faktycznie w mieście, w silniku 110 KM jest lepiej, jak pisze @mrarek. Na trasie autostradowej (np. Kraków-Chorwacja Płn.-Kraków) 106 KM spalił 5,1-5,5 litra / 100 km, w trasie podmiejskiej (drogi max 90 km/h) miałem poniżej 5 litrów. Auta z silnikiem 110 KM używam dopiero od niedawna, ale w trasie nie spodziewam się dużo niższego spalania niż w poprzedniej generacji.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładna diagnostyka układu wtryskowego. Posprawdzać dokładnie na kompie wszystkie możliwe parametry. Czasami 1 czujnik daje błędny odczyt i komputer wariuje. Nie chodzi o sprawdzenie błędów tylko zgodności parametrów z tymi jakie powinny być. Moja rada. Zalej coś dobrego do czyszczenia ukł. wtryskowego i zrób sobie jak najdłuższą wycieczkę autostradową (najlepiej z 500 km a tak 100-200 to minimum)  i jak najbardziej przegoń auto. Wcale się nie zdziwię jak pomoże. Możesz też pojechać na hamownię (za 100 zł powinno się udać zrobić pomiar) i sprawdzić czy z mocą/momentem wszystko jest ok i jak wygląda wykres. Najlepiej znajdx hamownię obciążeniowa i powiedź w czym problem to może będą w stanie pomóc coś. Będzie przynajmniej punkt zaczepienia.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki konwil, bardzo cenne dane. Nie ma dużego przekłamania i widać po danych przez Ciebie podanych, że coś nie gra. Nijak nie mogę zbliżyć się do Twoich wyników spalania. Jutro porozmawiam z mechanikiem czy jest w stanie wykonać ten test ciśnienia sprężania. Wiem, że zanim mechanik wysłał wtryski do sprawdzenia to patrzył w różne parametry na komputerze. Może coś przeoczył, ale sugerowałem, że bardzo mi zależy.

 

Na takiej diagnostyce komputerowej i hamowni byłem. Moc maksymalna wyszła 105KM, a maksymalny moment 222Nm. Nie przejąłem się tym zbytnio bo dynamika była zadowalająca. Dodatkowo komputer pokazywał dwa błędy: P1525 Sygnały multipleksowe tempomatu (Pamięć) oraz P0380 Złącze diagnostyczne jednostki podgrzewania (Obecny). Oba zostały skasowane i chyba już ich nie ma, chociaż nie mam pewności.


Dodatkowo zostało sprawdzone kilka innych parametrów:
Ilość rozcieńczenia oleju silnikowego 0,79% min 0,79 max 0,79
Ciśnienie powietrza w rurze ssącej 981 mBar min 980 max 985
Ciśnienie szyny paliwowej (wartość docelowa) 283.00 Bar min 283 max 283
Ciśnienie w szynie rail 1.00 Bar min 1 max 2
Prąd elektrozaworu przepływu paliwa 76.25 mA min 76.25 mA max 76.25 mA

Temperatura czynnika chodzącego 53.40 stC min 53.4 max 53.4

 

Prędkość silnika 851 Rpm min 799 max 857

Korekcja paliwa w cylindrze 1 1.437 min 1,33 max 1,43
Korekcja paliwa w cylindrze 2 0.733 min 0,73 max 0,78

Korekcja paliwa w cylindrze 3 0.871 min 0,87 max 0,91
Korekcja paliwa w cylindrze 4 0.957 min 0,95 max 0,96

Ciśnienie w szynie rail 266.00 Bar min 265 max 299
Prąd elektrozaworu przepływu paliwa 336.76 mA min 330,41 max 352,64
Temperatura czynnika chłodzącego 69.20 stC min 66 max 69,19

 

To były parametry po wymienia części eksploatacyjnych, ale jeszcze przed wymianą np. termostatu i świec. Wysyłanie wtrysków do sprawdzenia było w tamtym tygodniu. Mechanik oglądał te parametry więc myślałem, że są dobre, ale dzisiaj jak na to patrzę to korekcja paliwa w cylindrze nr 1 znacząco odbiega od pozostałych. Może to jest jakiś trop.

 

Dzięki jeszcze raz za każdą wskazówkę. Poszukam czegoś do dolania i w weekend przejadę 400 km autostradą.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj;  1.5 dci 110KM -  klekot  przy  przyspieszaniu , uwagi   kolegi  aniewa  odnośnie   korekt,  zadzwoń  do  ASO .

Wg.mnie   jest   OK .  Komputer    może   nic   nie  pokazać,   bo   możliwe,  że   EGR   działa   w   ograniczonym   zakresie.  

Warto  go   wyciągnąć,  przeczyścić   i   ewentualnie   zaślepić .  Sprawdź   EGR-a    na    clipie .  Powinien   płynnie    zmieniać 

 kąt   otwarcia    przepustnicy 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!