Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

W środę zostawiłem auto w serwisie. Dzisiaj dzwonili do mnie z informacją, że jeden z wtrysków jest uszkodzony, oprócz tego jest jakiś problem z przekaźnikiem (modułem) świec żarowych. Na poniedziałek lub wtorek mam mieć auto do odbioru. Zobaczymy, jak auto będzie się zachowywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, animisiewaz napisał:

W środę zostawiłem auto w serwisie. Dzisiaj dzwonili do mnie z informacją, że jeden z wtrysków jest uszkodzony, oprócz tego jest jakiś problem z przekaźnikiem (modułem) świec żarowych. Na poniedziałek lub wtorek mam mieć auto do odbioru. Zobaczymy, jak auto będzie się zachowywać.

 

No to u mnie nic z tych rzeczy... gdybym miał wtryskiwacz uszkodzony albo przekaźnik, auto krzyczałoby głośno pod clipem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem auto. Rozmawiałem z mechanikami i dowiedziałem się, że w jednym z wtrysków był u mnie problem z rozpylaczem paliwa. Z tego, co mi powiedziano, prawidłowe przelewy świadczą tylko o poprawnej pracy zaworka, natomiast nie koniecznie określają jego ogólną kondycję. 

 

Po naprawie silnik chodzi jakby równiej, chyba trochę spalanie mi spadło (wracałem prawie 100 km do domu i wyszło mi średnie 4,4, do tej pory rzadko widywałem takie wyniki). Zobaczymy, co będzie rano. Na następne dni nadają jakieś mrozki, to się wszystko okaże :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No koledzy to ja tez dzis odebrałem M3 po 4-ro dniowym serwisie. W karcie wypisowej po diagnostyce napisali iż powodem trudnego zapalania na zimnym silniku jest zbyt wysokie ciśnienie na wtryskach. Zmierzyli 400bar a ponoc powinno być 250bar - sugerują ze albo są zapieczone i nie tworzą "mgły" tylko kapią do komory, albo regulator uszkodzony. Podpowiedzcie mi o jaki regulator chodzi??? Wtryski wykluczm jak wczesniej pisałem, bo mam nówki Continental orginały wymienione przy 214k (teraz mam230k). W serwisie byli w lekkim szoku jak im powiedziałem, że wtryski wykluczam - i mechanik serwisowy zaczął wskazywać regulator. 

Wyjerzdżając z serwisu wieczorem dzis było +3st.C i kręcił mi ok.4-5s niż zapalił.

Jeszcze jedno mnie szokło, mechanik w serwisie powiedział, że te silniki są nisko kompresyjne - kompresja, zapłon jest na poziomie 20bar (trochę wiecej niż benzyna) i wszelkie problemy z wtryskami powodują b.duże problemy z zapalaniem przy niskiej temperaturze (musi być rozpylana "mgiełka" paliwa).

 

Gdzie jest ten regulator i o co chodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki faktycznie mają niską kompresję, stopień sprężania to mniej więcej 15 : 1 gdzie starsze diesle mają od 18-19 :1.

Regulator ciśnienia jest w pompie wtryskowej, steruje nim komputer silnika. U mnie ciśnienie przy rozruchu jest sporo poniżej 300 bar. Po uruchomieniu na mrozie wynosi około 290-300 bar.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, tak się zastanawiam, że im większe ciśnienie na wtryskach , to tym łatwiej powinien nastąpić zapłon.

No , chyba, ze nie powstaje "mgła" , a paliwo gdzieś leci na ścianki cylindra, to wtedy faktycznie może gorzej zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest inf.z czujnika. Jeżeli jest uszkodzony to komputer daje pewnie inne dawki itd.i problem gotowy - tak przypuszczam.....

Fizycznie może być inne ciśnienie.....

 

Edytowane przez Lukas26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sprawdzić jakie ciśnienie jest zadane przez sterownik a jakie odczytane przez czujnik. Między tymi wartościami różnica powinna być niewielka. Jak zbyt duża różnica to może faktycznie regulator ciśnienia nawala. 

Na zdjęciu które zamieściłeś regulator ciśnienia to ta część z wtyczką i z nacięciami na założenie dużego klucza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!