Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Tez miałem takie dylematy jak Ty jakie auto kupic  i wpadła w oko meganka gdzie Renault nie wchodziło w rachubę szybka decyzja ( wyjazd na wakacje ) i zakup jest. Z plusów to cisza w kabinie przy prędkościach autostradowych gdzie można swobodnie rozmawiać oraz nie czuc tej predkosci przy 150/160 km/h .Rozpędzenie do 200 km/h tez nie jest problemem .Najwięcej jeżdżę w trybie sport fajna opcja .Pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie  do poprzednich moich aut jest litr/dwa mniej. Z minusów to spasowanie karoserii  jak tylna klapa ( poprawione na gwarancji ) .Inne auta które brałem pod uwagę w podobnej cenie to ASX , Mokke , Astrę, Dastera 2 , Focusa oraz z  używanych Civica IX ,Volvo V40 .

Edytowane przez mario111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mayn napisał:

Nie zapomnij pojeździć 308 1.2 Pure Tech 130 KM

Nie zapomnę :) W kolejce czeka 308 i Golf, którymi do tej pory jeszcze nie jeździłem. W weekend w salonie Peugeota był jeden handlowiec, 1-2 osoby w kolejce, a ja wbiłem jakąś godzinę przed zamknięciem. VW nie miał interesującego mnie silnika "od ręki", więc nie było sensu sprawdzać diesla i umówiłem się na przyszły tydzień. W sobotę udało się pojeździć "tylko" Meganką (ale 1.2 - tylko taka była dostępna), Astrą i Ceedem (w manualu).

 

W tygodniu nie mam czasu na dłuższe rajdy po dealerach, więc testuję niestety pojedynczo. Dzisiaj Ceed automat, w czwartek Megane 1.3, a następnie 308 i Golf :)  

 

Innych marek poza wspomnianymi czterema na ten moment już raczej nie rozważam (z wymienionych wcześniej powodów).

 

Cieszę się, że z problemami, ale jednak udaje się przetestować wszystko, co chcę (czyli interesujące mnie napędy).

 

4 minuty temu, mario111 napisał:

Z plusów to cisza w kabinie przy prędkościach autostradowych gdzie można swobodnie rozmawiać oraz nie czuc tej predkosci przy 150/160 km/h .Rozpędzenie do 200 km/h tez nie jest problemem .

Tester ze mnie żaden, bo w swoim życiu dłużej jeździłem max 5 autami, ale wszystkie wspomniane przeze mnie kompakty były podobnie wyciszone i podobnie zbierały się do prędkości autostradowych :P

Mało tego, wszystkie oferują podobną ilość miejsca w kabinie jak i bagażniku :P

Nawet designem ciężko się kierować, bo w każdym modelu można znaleźć coś ładnego :) 

 

Z takich chyba największych różnic, to na tle konkurencji Astra miała najmniejszy bagażnik (ale zdecydowanie więcej miejsca z tyłu), Megane było najsłabsze (ale jechałem tylko silnikiem 1.2), i30 najbrzydsze, a Focus najdroższy :P

 

Chyba pozostaje kierować się ogólnym wrażeniem i ceną zakupu :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzebuję kombiaka, hatchback mi wystarczy. Tipo zawsze kojarzyło mi się z takim "uboższym", niepełnoprawnym przedstawicielem klasy C. Kiedyś przeglądałem cennik, to Fiat nie miał w ofercie np. dwustrefowej klimy (tylko "zwykły" automat). Pełne LEDy też pojawiły się niedawno. Nie wiem jak w kwestii wyciszenia, ale obawiam się że tu też może być nieco gorzej niż u konkurencji.

 

Zresztą ja w chwili obecnej cierpię na klęskę urodzaju. Nie dlatego nie mogę wybrać auta, że w tym mi się nie podoba to, w tamtym tamto (i dlatego nie mogę znaleźć auta dla siebie), tylko wręcz przeciwnie - wszystkie (no może z wyjątkiem i30) mi się podobają i ich drobne wady nie mają praktycznie żadnego wpływu na ich ogólny odbiór :P

 

No ale nic... Mam nadzieję, że po "komplecie" jazd testowych obraz nieco się wykrystalizuje :) 

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Mi też HB wystarczy, a nawet Coupe ale nie przemawiają do mnie wyglądem. Jakoś najbardziej podobają mi się kombiacze z fajną linią nadwozia. No ale to tylko moj gust.

33 minuty temu, goku napisał:

Tipo zawsze kojarzyło mi się z takim "uboższym", niepełnoprawnym przedstawicielem klasy C

Ciekawe czy ten stereotyp jest aktualny. Może być z nim tak jak z powiedzeniem, że nie kupuje się żadnych samochodów na F (Fiatów, Fordów i francuskich). Tak tylko sugeruję, żebyś miał o czym myśleć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem Tipo w salonie kilka dni temu. Auto podoba mi się z zewnątrz i ma dużo miejsca. W salonie mieli tylko "biedawersje" … i niestety zniechęciłem się do tego auta. Jest dramatycznie plastikowo, jak w Grande Punto w 2006r. Nie sądzę, aby bogatsze wersje (co najmniej Lounge) były znacząco lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pbet napisał:

Rozumiem. Mi też HB wystarczy, a nawet Coupe ale nie przemawiają do mnie wyglądem. Jakoś najbardziej podobają mi się kombiacze z fajną linią nadwozia. No ale to tylko moj gust.

Święte słowa.

Dlatego po tym jak Renault lekkomyślnie pogrzebało GT Grandtour ja z ciekawością zobaczę na żywo Kia Proceed Gt 1.6 204KM. Co polecam też koledzę goku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kociamberek napisał:

Czekam z niecierpliwością na Twoją relację :)

Nie chcę rozbudzać nadziei, ale nie jestem profesjonalnym testerem i jeździło mi się dobrze w zasadzie wszystkimi dotychczasowymi kompaktami (tym bardziej,że przesiadam się z 10-letniego wolnossaka) :P Różnicy między 1.4 140KM w Ceedzie, a 1.4 150KM w Astrze w zasadzie nie zauważyłem (poza mikro turbodziurą w Ceedzie - mimo że dane katalogowe wskazują, że to Astra powinna gorzej zbierać się z dołu). Jedynie Megane 1.2 130KM była zauważalnie słabsza i niezależnie od prędkości trzeba było ją trzymać na wyższych obrotach.

 

Obawiam się, że z 1.3 140KM może być podobnie, tzn. wypadnie on porównywalnie do mocniejszych silników z Kii i Opla :P Będę mógł powiedzieć tylko o wyciszeniu i ewentualnie obrotach/spalaniu. Obym się mylił :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!