Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, sKarlosMegane napisał:

Zamiast bajdurzyć w nieskończoność, przeczytajcie co napisał zainteresowany w 1 swoim poście.

Hehe :) Temat nie dotyczy wyłącznie moich rozterek zakupowych (założyłem swój osobny wątek, ale moderator przeniósł go tutaj), więc nie chciałem przerywać kolegom w (jak to nazwałeś) bajdurzeniu, bo jakby nie było odpowiada ono po części na pytanie "Czy kupilibyście..." :) 

 

Ale faktycznie masz rację... O ile nie szukam auta jakiegoś ekstremalnie taniego w utrzymaniu, o tyle klasa premium raczej nie jest dla mnie. Nawet jeśli zwiększę budżet (co rozważałem - gdyby było naprawdę warto) i znajdę egzemplarz na który jakimś cudem będzie mnie stać, to ewentualny serwis takiego auta mógłby mnie pogrążyć. Zostanę więc chyba przy markach przewidzianych dla zwykłego Kowalskiego...

 

W tej chwili moja sytuacja wygląda tak, że:

- VW i Peugeot (które już teraz zaczynają ogromne wyprzedaże) z racji "wieku" nie przekonują mnie swoim designem (308 jeszcze nie jechałem - może mnie oczaruje).

- Renault i Kia dają średnie lub słabe rabaty (odpowiednio 7-8 oraz 5% - po zsumowaniu wszystkiego). W obu przypadkach mówimy o autach zamawianych teraz, produkowanych (lub już wyprodukowanych) w 2018 i odbieranych w okolicach świąt lub w styczniu 2019. Moim zdaniem słabo, zważywszy że kupuję samochód de facto z wyprzedaży starego rocznika.

- pozostałych producentów z różnych względów odrzuciłem

 

Nie zamierzam kopać się z koniem, wydzwaniać po dealerach i wywierać na nich niepotrzebną presję (oni pewnie i tak zeszli ze swojej marży ile mogli), tylko po prostu poczekam ten miesiąc/dwa/trzy na wyprzedaże starego rocznika, gdy importerzy "pozwolą" salonom obniżyć ceny o dodatkowych kilka procent. Przeglądałem otomoto i egzemplarzy Ceeda w interesującej mnie konfiguracji jest sporo, także na przełomie roku powinienem mieć w czym wybierać. W przypadku Renault sytuacja jest nieco gorsza, bo interesują mnie wyłącznie nowe silniki a tych jest tyle co kot napłakał, ale jak pisałem wcześniej - nie mam ciśnienia na Megankę. Auto jest ładne, ale w pozostałych aspektach nie widzę jakiejś szczególnej przewagi nad konkurencją (czasem potrafi wypaść nawet dużo słabiej). Zobaczymy co czas pokaże :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sKarlosMegane napisał:

Zamiast bajdurzyć w nieskończoność, przeczytajcie co napisał zainteresowany w 1 swoim poście. Chce kupić auto do jakiegoś pułapu cenowego, ale boi się przyszłych kosztownych napraw. Więc logiczne, że chce mieć nowe, ale tanie w użytkowaniu.  A wy zaczynacie wyskakiwać z autami typu Volvo, którego serwis jak już ktoś wspomniał nie jest tanie i ewentualna naprawa w autoryzowanym może sprawić, że wyskoczy z kapci. Zaczyna was ponosić fantazja.

 

Kolega zapytał, określił budżet więc odpowiadamy - gdzie tutaj bajdurzenie??

Przy przebiegach jakie planuje kupujący w przeciągu tych powiedzmy 8 lat użytkowania auta olej wymieni 4 razy = i zapłaci za każdy przegląd w Volvo 800 pln - to tak dużo ? Za ostatni przegląd Megane zapłaciłem 670 a Skody po 120 tyś 1140 :). Więc tanie marki nie oznaczają tańszych przeglądów.

 

Goku - jeżeli chcesz faktycznie wydać koło 100 to chociaż przejedź się tym V40 - zobaczysz sam jak silnik ładnie się zbiera, skrzynia super zmienia przełożenia. Jedynie co mi się nie podoba to w sumie mały otwór do bagażnika - a to niby kombi - oraz nie za fajny plastik wykańczający po obu brzegach tylnej kanapy. Poza tym to auto naprawdę z innej pólki..

Kolega jeździ tylko Volvo - kupuje nowe - i przez 6-8 lat od zakupu nic się w tych samochodach nie dzieje = z resztą jak w każdym nowym wozie do przebiegu ok 200 tyś a wiem co mówię . bo nowych samochodów miałem już 9 :D  - po magicznych 200 tyś samochody jakie by nie były zaczynają się po prostu psuć

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Sarna1 napisał:

Goku - jeżeli chcesz faktycznie wydać koło 100 to chociaż przejedź się tym V40

Chciałem wydać mniej, ale rozważałem/planowałem zwiększenie budżetu, gdyby było naprawdę warto. W wolnej chwili przejrzę otomoto i sprawdzę, czy przyzwoicie wyposażone V40 w okolicach 100 tysięcy to realna do osiągnięcia na wyprzedażach cena, czy też oferta raptem 1-2 dealerów/brokerów i w normalnych warunkach powinienem przygotować się na znacznie więcej.

W moim przypadku przesiadam się ze starego Seata, więc już w Megance czy Ceedzie czuję lekki powiew luksusu :) Ale serdecznie dziękuję za każdą kolejną propozycję, bo o to przecież sam na wstępie prosiłem. Zawsze przecież lepiej mieć większy wybór. Jeśli nie uda się zbić ceny za auta "dla ludu", to może faktycznie zamiast brać Megane/Ceeda (czy cokolwiek innego) za ok. 90 tysięcy, lepiej dołożyć 10 i mieć Volvo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne - to już są naprawdę spore pieniądze za auto :D - i jak już wcześniej pisałem - szkoda że nie chcesz większego auta bo już pewnie siedziałbyś za kółkiem passata :D - mój faworyt w tym budżecie.

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-comfortline-1-4-tsi-125km-natychmiastowy-odbior-ID6BhirF.html#c0eda99ae2

to jest dopiero przepaść :D do kompaktów = a 12 kola na dobre tygodniowe wakacje zostanie.

albo bez wakacji :D

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-comfortline-1-4-tsi-150-km-od-reki-wyprzedaz-2018-ID6ADSTU.html#0a360d8e8c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę, bo nie potrzebuję wozić powietrza :) 

 

Hatchback w tych samych pieniądzach będzie m.in. dynamiczniejszy (bo lżejszy i zarazem mocniejszy - Passat z pierwszej aukcji ma "tylko" 125KM), lepiej wyposażony, praktyczniejszy (czasem w Seacie zdarza mi się położyć tylne siedzenia) albo łatwiejszy do zaparkowania. "Prestiżu" klasy średniej nie potrzebuję. Bardziej stawiam na walory czysto użytkowe, a te już w kompaktach stoją na wysokim poziomie (chodzi mi m.in. o wyciszenie, taki Golf, Focus czy Megane pewnie niewiele ustępują pod tym względem Passatowi, jeśli w ogóle...). Krótko mówiąc - prędzej dołożyłbym do np. Ceeda GT (jeśli taki w najbliższym czasie się pojawi i zostanie wyceniony na okolice 100 tysięcy), niż do Passata.

 

No nic... Pozostaje czekać na końcówkę roku, skoro teraz dla niektórych importerów jest za wcześnie by udzielać rabatów za wyprzedaż starego rocznika :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ford ogólnie jest fajny wizualnie ale mając styczność z kugą i mondeo 2012rok transit connect 2016r. Jednak wygodniejsza była meganka z 2005roku...

Dziwne problemy z tylną belką przy 100tys itd... nie wiem jak nowa generacja ale sam osobiście omijam fordy z daleka...

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goku, jeśli jesteś przed finalna rozgrywką z Pugiem to może warto zapytać swojego dealera o konfigurację zbliżoną do poniższej...? Kozak jak dla mnie i w zasadzie w budżecie ;)

 

https://www.otomoto.pl/oferta/peugeot-308-gt-okazja-dostepny-od-reki-oferta-specjalna-wyprzedaz-2018-ID6zjzIi.html#ec26a64d1d

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Pum4 napisał:

Moim zdaniem podstawą komfortu w aucie jest wybór skrzyni automatycznej, wydanie 100 000 złotych, żeby machać drążkiem to w aucie które nie ma natury sportowej moim zdaniem jakiś DRAMAT.

 

najmądrzejszy post w całej dyskusji <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aczkolwiek EDC do ideału jednak troszkę brakuje. Przejechałem nim już prawie 30k km i wyrobiłem sobie opinię porównując w tym czasie jak sprawują się na przykład Powershifty z Forda. Niebo, a ziemia niestety. W Powershifcie miałem wrażenie, że jadę takim Audi za czasów gdy miały jeszcze Tiptronici.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia w czym tkwi różnica, ale tam przy 1->2->3 nie było czuć nic, a w EDC (moim, czy znajomych) prawie zawsze szarpnie, raz lekko, raz mocniej, ale z reguły czuć. Potem kolejne przełożenia, czyli 3->4->5->6->7 odbywają się idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!