Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie trend cenowy nowych modeli aut jest wzrostowy i to mocno. 6 lat temu moja MIII Dynamique była w cenniku jedną z najdroższych wersji kosztowała 79900. Aktualnie nie kupimy w zbliżonej cenie MIV z podobnym wyposażeniem. Wprawdzie nowa Meganka ma pewne systemy, których 6 lat temu nie było, ale dziś za konfigurację, która da przyjemność z jazdy przyjdzie zapłacić ok. 95 tys. lub więcej. U konkurencji typu Ford, Golf, Hyundai czy Kia to samo. Dlatego ja zawsze poluję na wyprzedaże, kiedy można kupić w atrakcyjnej cenie auto dość dobrze wyposażone. Zamierzam użytkować min. 6 lat więc nie ma znaczenia jaki rocznik.

@Pum4 nie zgadza się z tezą, że francuskie więcej tracą. Niestety to prawda. Mam w rodzinie 2 auta z grupy VW i widzę jak wolniej tracą na wartości.

Poza tym konkretnie w przypadku VW gdzie mają dealerskie ubezpieczenia zyskuje się b. dużo. w skali paru lat. Ja za swoją Megankę AC+OC zawsze płaciłem 30-40% więcej niż żona za VW. Syn, który przejął po żonie 6 letnie auto (od nowości serwisowany w ASO i dlatego mógł korzystać z promocyjnego pakietu ubezpieczeniowego oraz gwarancji mobilności na całą Europę) zapłacił za ubezpieczenie 1600 zł, gdzie w przypadku innego auta w podobnej kwocie, które chciał kupić, inna marka musiałby zapłacić ponad 4 tysiące.

Dlatego ja oprócz ceny zakupu badam koszty ubezpieczenia, rozszerzonej gwarancji czy pakietu serwisowego na 4-6 lat. I dopiero po takiej analizie decyduje się na konkretny model.

Jak wcześniej pisałem mam parę jazd testowych za sobą, wszystkie auta są podobne, wrażenia z jazdy, dynamika, wyciszenie też podobne jedynie różnią się designem.

Jednemu smakuje lepiej gruszka a drugiemu jabłko.


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, makgajwer napisał:

@Pum4

Ja za swoją Megankę AC+OC zawsze płaciłem 30-40% więcej niż żona za VW. Syn, który przejął po żonie 6 letnie auto (od nowości serwisowany w ASO i dlatego mógł korzystać z promocyjnego pakietu ubezpieczeniowego oraz gwarancji mobilności na całą Europę) zapłacił za ubezpieczenie 1600 zł, gdzie w przypadku innego auta w podobnej kwocie, które chciał kupić, inna marka musiałby zapłacić ponad 4 tysiące.

Faktycznie czasami można wyrwać dobre ubezpieczenie od dealera. Mój szwagier za nówkę Audi Q5 płaci...1600zł (komplet AC, OC, NNW i to na wypasie bo auto w leasingu więc pakiet AC musi być lepiej wyposażony).

Ja za swoją C5, płacę prawie 3000zł i to mając ofertę od brokera. Od firmy leasingowej wychodziło sporo drożej, a CUK to mi nawet na ponad 6000zł w tamtym roku dał ofertę. Pogięło ich. Dodam, że mam max.zniżek na OC i małe potrącenie za szkodę z AC (której do końca nie naprawili, ale to inna historia, o tym jak zostałem wydymany przez TUW TUW, swoją drogą, nigdy nie kupujcie u nich AC !).

1 godzinę temu, Pitrek napisał:

No I całkiem kulturalna dyskusja, co nie zawsze się zdarza ;-)

To samo wczoraj myślałem :) Mimo tylu postów, jest spokojnie i ktoś coś wartościowego od siebie dorzuca. Normalnie niespotykane forum jak na polskie warunki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie ja nie twierdzę, że Renault trzyma tak wartość jak VW. Część osób mówi o tej utracie wartości jakby po 5 latach można było Renault wymienić na worek ziemników. Chciałem też zauważyć, że grupa VW nie jest jedynym punktem odniesienia względem utraty wartości pojazdu.  

 

Wg mnie nawet jeśli liczyć utratę wartości to dalej opłaca się kupić Francuza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rozmawiamy abstrakcyjnie to możemy przyjąć, że VW lepiej trzyma wartość, chociaż pytanie jaka jest ta różnica. Poza tym jeśli w tym momencie porównywalibyśmy konkretnie Golfa i Megane to pamiętajcie, że Golf jest na wykończeniu i w 2019 będzie nowy i jak wtedy sprawdzicie to trzymanie wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pum4: Mógłbyś rozwinąć temat felg i opon?

 

Wcześniej wspominałeś, że do wersji GT Line nie włożę nic mniejszego niż 17 cali. Jestem bliski zakupu Meganki z felgami 18-calowymi. Na zimę taki rozmiar to za dużo, będę więc musiał kupić nowe, mniejsze felgi (z oponami). Skoro 16 cali to za mało (podobno z uwagi na zaciski), zostaje rozmiar 17. Wstępnie wybrałem wzór Celcium (taki jak swego czasu był montowany do wersji Bose). Katalog Renault poświęcony Megance podaje, że do takiej felgi pasują opony w rozmiarach 225/55 r17 lub 205/50 r17. 

 

W ofercie dostępnej pod tym adresem https://www.renault.pl/content/dam/Renault/PL/services/renault-services/oferta-specjalna/zima-2018/2018-REN-tabela-PL.pdf większa opona znajduje się w sekcji poświęconej Talismanowi, Espace i Velsatisowi, przy Megance znaleźć można tylko 205/50 r17. Czy to znaczy, że tylko taka opona będzie pasowała? Opony letnie dodawane do felgi 18-calowej mają rozmiar 225/40.

 

I ostatnie pytanie... Zakładam, że do takiego kompletu (felga + opona) muszę dokupić jeszcze czujniki. ASO mi to wszystko poskłada, zamontuje i wypuści na drogę. Czy przy następnych zmianach wystarczy już odwiedzić zwykłego wulkanizatora, który przełoży koła, a system sam wykryje czujniki z nowych kół?

 

Chciałbym uniknąć sytuacji, że coś zamówię, a np. dzień przed odbiorem auta pojawi się jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205/50/r17 to rozmiar opon do meganki IV. 

Tak aso Ci to podkłada i zamontuje. 

Z mojej wiedzy w MIV wystarczy zwykły wulkanizator. Reset czujników i po sprawie.

Edytowane przez LTar
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zimowe 205/50/r17 ,natomiast letnie to 225/45 R17

 

A czujniki z tego co wiem muszą być bo będzie wywalało błąd .Ale czy trzeba je programować-tu wolał bym się dopytać ,bo podobno same się adoptują-tak słyszałem,ale nie wiem ile w tym prawdy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozmiaru tarcz to może niekoniecznie zależeć od lini stylistycznej/wyposażenia, możliwe, że znaczenie ma jednostka napędowa. Czujniki w Renault Warszwa są po 90 brutto sztuka. Oryginalne komputer sam odczytuje nie trzeba ich "programować". Ja mam 225/45/17 a koleżanka na 17 ma oryginalnie założone 205/50/17, byle szerokość opony pasowała do szerokości felgi ale tam jest tolerancja więc powinno być ok.

Wracając do średnicy zimówek: myślę że to zależy od lini i/lub wersji silnika.

 

Broszura ze strony Renault podej:  dla 130km 280x24 Ø54  i 320x28 Ø60 dla GT, co pomiędzy nie umiem Ci powiedzieć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedź. Skoro do 205-konnej Meganki pasują opony 205/50 r17, to do słabszej GT Line tym bardziej powinny. Będę starał się celować we wcześniej wspomniany wzór felgi i Nokiany w podanym rozmiarze. Do tego czujniki (swoją drogą myślałem, że będą droższe - dzięki Pum4 za info o cenie), które nie powodują problemów przy kolejnych wymianach. Super :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mowa o tych czujnikach ciśnienia????:

https://www.skleprenaultwarszawa.pl/pl/p/Czujnik-cisnienia-powietrza-w-oponie-Renault-Kadjar%2C-Koleos-II%2C-Espace-V%2C-Talisman%2C-Megane-IV%2C-Scenic-IV-nowy-oryginal/1095

Powiedzcie mi taką rzecz-czy wyżej podane czujniki będą pasować do poniższych alusów???

https://allegro.pl/felgi-17-renault-espace-kadjar-laguna-iii-megane-i7641419059.html

Chyba że macie źródło z lepszą ceną na te alu-felgi :smug:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, pepe31 napisał:

Jak rozmawiamy abstrakcyjnie to możemy przyjąć, że VW lepiej trzyma wartość, chociaż pytanie jaka jest ta różnica. Poza tym jeśli w tym momencie porównywalibyśmy konkretnie Golfa i Megane to pamiętajcie, że Golf jest na wykończeniu i w 2019 będzie nowy i jak wtedy sprawdzicie to trzymanie wartości?

 

Poprzednie generacje VW tracą mniej niż Renault chociażby z jednego powodu - każda kolejna generacja Golfa jest stylistycznym rozwinięciem poprzedniej, w przypadku Megane to kompletne odcięcie od przeszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaż - popyt. Cena jest regulowana przez rynek. Suvy mało tracą bo są poszukiwane.

I nie ma tutaj zawsze znaczenia marka. Dacia Duster traci bardzo mało na wartości. 

Moja mokka straciła również bardzo bardzo mało.

O cenie decyduje również stan auta. Uwieżcie mi, że jeśli kupicie nowe auto z salonu i będziecie bardzo dbać z racjonalnym przebiegiem i bezwypadkiem sprzedacie w kilka dni. 

Moja Mokka rocznie 2014 (lipiec) Sprzedana w połowie maja 2018 roku - 4 lata. Cena transkacyjna na otomoto od 49-59 000 zł w zależności od stanu, Wystawiłem za 57 000 sprzedałem za 56 000 zł w ciągu 2 dni. Auto miało szkodę parkingową - wymienione tylne drzwi. Nic innego nie było malowane. Udokumentowane. Olej wymieniony po 3000 później co 12-15000. Przedłużona gwarancja. Klient był zachwycony. Nawet teraz do mnie pisał, że wszystko ok i że bardzo dziękuje. 
Więc jak dbasz tak masz. 

Edytowane przez LTar
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LTar ale nie płakałeś, gdy go sprzedawałeś? :D Na poważnie: odnośnie tego co napisał Kolega @tomekrus - to wszystko, to jest nasza wina. Wydaje się, że ludzie lubią, kiedy coś wygląda na nowe, mimo że ma 10 lat - vide VW Tiguan, którego ma sąsiad teścia (dałbym mu co najwyżej 4-5 lat). 10-letnie Renault, jeśli już a la Tiguan, to weźmy Koleosa - wygląda jak auto z innej epoki, porównując do obecnych modeli. Akurat tutaj Renault ma taką strategię, niezmienną od lat. No może trochę ostatni lifting Megane III upodobnił przód do obecnych modeli dostępnych w gamie Renault; ale i tak zmiana jest widoczna. Kilka razy już się zastanawiałem czy to dobrze czy nie...

 

PS: jakby już napisał, to bym oddzwonił, coby silnika posłuchać :D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!