Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 22.04.2019 o 12:18, Pitrek napisał:

Tak jak pisałem w innym wątku u mnie ten dźwięk chrobotania usłyszałem pierwszy raz po wymianie softu na okoliczność nierównej pracy silnika na biegu jałowym. Wcześniej, mimo nasłuchiwania, nic nie było. A to brzęczenie na zimno o którym pisałem jest zupełnie inne i pochodzi gdzieś z okolic wydechu. 

Co do angielskiego u Francuzów to ja się tam bez problemu dogadywałem właśnie po angielsku 

A dlaczego?

 

W sensie, że szybciej się zużywa jak robisz to co kolega janek072 opisał w punkcie 1, gdyż w dwumasie są łożyska i sprężyny, które redukują drgania i podobno "duże naprężenia" nie służą żywotności tych mechanicznych elementów. 

 

Moja grzechotka też wróciła ze świąt z niskim spalaniem 5.3, ale wiem że oszukuje ok 0.4l bo leje zawsze pod korek i nigdy nie wyszło tyle co komputer.

 

Tak sobie myślę, a ten cały GPF, to przecież są takie blaszki z dziurkami, więc może to ecoterror hałasuje w pewnym zakresie obrotów ? Ja już nie wiem samochód jedzie normalnie, biegi wchodzą bez problemu, ale jak wrzucę luz jadąc i "przegazuje" to nie ma żadnego większego wpływu dalej brzęczy. Więc koło się zamyka i wracamy do układu przeniesienia napędu, który jest po stronie kierowcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, janek072 napisał:

Troszkę off-topic, ale podzielę się dwoma wrażeniami z jazdy dotyczącymi silnika.

1. Katalogowo maksymalny moment dostępny jest niby od 1600 obr/min, jednak o ile toczenie się w sznurze aut na obrotach ca 1700 z delikatnym operowaniem gazem jest ok, to wdepnięcie przy tych obrotach szału nie robi, wręcz czuć, że taka operacja nie podoba się bardzo zespołowi napędowemu - auto jest zduszone i zaczyna przyspieszać stopniowo. Redukcja biegu, tak aby mieć te ca 2300 obr i w gaz - wtedy idzie pięknie, aż do jakichś 4500 obr. Dalej nie kręcę bo jest na dotarciu, zresztą powyżej 5000 obr już nie ma to sensu. Innymi słowy, auto musi być wkręcone lekko ponad 2000 obr, aby czuć, że reaguje dobrze na mocne wciśnięcie gazu.

2. Wracając ze świąt ze średnim spalaniem na całej trasie 5,8 (bardzo mi się to podoba, mimo, że nie jeżdżę eco) pod Warszawą wystałem się na siódemce, 30 km zajęło godzinę i średnie spalanie pozostało 5,8 - zalety małego silnika :)

Potwierdzam wyjazd na święta z Warszawy korki + trasa  i średnie spalanie ze 100 kilometrów również wyszło mi 5.8 litra (ok. godzina stania w korkach + 130 km/h przez ok. 40 km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dalselv napisał:

 

W sensie, że szybciej się zużywa jak robisz to co kolega janek072 opisał w punkcie 1, gdyż w dwumasie są łożyska i sprężyny, które redukują drgania i podobno "duże naprężenia" nie służą żywotności tych mechanicznych elementów. 

 

Moja grzechotka też wróciła ze świąt z niskim spalaniem 5.3, ale wiem że oszukuje ok 0.4l bo leje zawsze pod korek i nigdy nie wyszło tyle co komputer.

 

Tak sobie myślę, a ten cały GPF, to przecież są takie blaszki z dziurkami, więc może to ecoterror hałasuje w pewnym zakresie obrotów ? Ja już nie wiem samochód jedzie normalnie, biegi wchodzą bez problemu, ale jak wrzucę luz jadąc i "przegazuje" to nie ma żadnego większego wpływu dalej brzęczy. Więc koło się zamyka i wracamy do układu przeniesienia napędu, który jest po stronie kierowcy...

Mam to samo. Jak wrzucę luz to niezależnie od tego czy gazuję czy nie to dźwięk jest taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można odrzucić silnik, zostaje tylko skrzynia naprawdę albo coś hula na wietrze w komorze silnika...  chyba przykleję taśmą stary telefon w środku i nagram co tam się dzieje :D

 

Jeszcze takie pytanie: macie zamontowany alarm fabryczny, gdzie on jest umiejscowiony - pod przednią szybą od strony kierowcy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piterek nie jesteś w stanie przewidzieć awarii, ale jesteś w stanie mieć wpływ na tą awarię. Szczególnie jak masz auto od nowości.

 

A sens dwumasu w benzynie jest - w Lagunie II GT jest dwumas (w mojej miałem sprawny), a jeździłem identyczną tylko było sztywne z Trafica założone - komfort jazdy był nieporównywalny (zmian biegów, wibracje itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas w samochodzie, który nie ma nawet 250Nm daje radę bez problemu. To prawda, że jak ktoś nie umie zmieniać biegów to dwumas mu może paść szybko, ale jak ktoś jeździ zgodnie ze sztuką, to w mocnym dieslu przejedzie i 400 tysięcy kilometrów bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze gada chop, chodzi o komfort, a także unikanie przenoszenia drgań itd na skrzynię,  lepiej wymieniać dwumasę co 200k niż resztę.

 

Ale wracając do tematu grzechotania MIV, założyłem telefon pomiędzy akumulator, a filtr nad skrzynią biegów i jakbym nie słyszał, że mi terkocze w kabinie to bym powiedział że wiatr hula... wjeżdżam na autostradę tak od 1 minuty, rozpędzam ok. 90km/h, wrzucam 6, jadę koło 2k obrotów od 1:40 słychać grzechotkę, w miarę jednostajnie telepie coś. COŚ!

 

Nagranie (8).m4a

 

Fajnie turbo chodzi :D

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, elmatero napisał:

Fajne nagranie, niestety u mnie też to grzechotanie zaczęło występować. Ujawniło się po przejechaniu 2000 km.
 

 

No identyko u mnie po 2k, jak z instrukcji "grzechotnik" osiągnął swoje parametry po dotarciu :D

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja usłyszałem słynny chrobot po tym jak zacząłem czytać forum.

Delikatny zgrzyt przy zmianie biegów rzeczywiście występuje, co ciekawe po rozgrzaniu i w zakresie biegów 1-3. Wydaje mi się, że jest tym głośniejszy im większe obroty podczas zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na majówce zrobiłem ca 800 km, chrobotanie słychać, natomiast odgłosy jak puszczam pedał sprzęgła (czyli załączam bieg) przy zmianie z 1 na 2 i troszkę też z 2 na 3, są zdecydowanie bardziej "ciekawe" niż ten cały chrobot, mimo że naprawdę staram się nie szarpać i płynnie zmieniać bieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!