Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Wątek daje do myślenia, zwłaszcza przez weekend, ale dalej jestem zdecydowany kupić to auto, w tym tygodniu ma już być w salonie. Nie chcę już kupować siódmego, sorry, ósmego :) wolnossaka a do ON nie mam przekonania. 

Dźwięk słyszalny pomiędzy 40 a 90 km/h, to tylko kilka sekund :)

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, asiulka napisał:

" gdyż na postoju, czy podczas wysprzęglania jadąc nic się nie zmienia" 

dalselv   czyli u Ciebie słychać to też na postoju ? U mnie poniżej 40km/h cisza 

 

Sorry mało precyzyjnie: na postoju nic nie stuka nawet jak się wciśnie gaz, czyli to raczej nie silnik. Muszę jechać te +50 km/h żeby brzęczało. Podczas jazdy powyżej tych 50 jak wcisnę sprzęgło, to dalej słychać, więc chyba też nie skrzynia... Przy czym u mnie jest taki jeszcze metaliczny podźwięk jak puszczam gaz, jakby jakaś obrotowa część przestawała się kręcić i była niedokręcona i waliła o coś, albo miała łożysko zatarte. Generalnie chrobocze i wkurza i na bank tak nie było na początku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozpędzeniu na podnośniku chrobotanie na pewno słychać było to sprawdzane u autora wątku . 

"Dźwięk słyszalny pomiędzy 40 a 90 km/h, to tylko kilka sekund" - no nie ko końca tylko kilka sekund. W mieście albo na krajówce trzeba radio podgłaśniać żeby się nie denerwować. Ja ten dźwięk wyłapuję do 120km/h :41_pensive:

 

Jutro czeka mnie przejażdżka S-ką  to wyłączę muzykę i posłucham dokładniej w jakich okolicznościach i co słychać :41_pensive:

 

Edytowane przez asiulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jak tak czytam, to ja chyba muszę do Meganki żony wsiąść i posłuchać.

Chociaż moja żona jest tak wyczulona na takie wszystkie różne dźwięki, że pewnie już dawno by samochód w ASO stał.

Pod takim kątem to jest lepsza co do tych dźwięków niż ja, każde pisknięcie wychwyci - ASO było ciśnięte na początku bo skrzypiała belka z tyłu - ja na początku nie słyszałem, a żona od pierwszych skrzypnięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" no nie ko końca tylko kilka sekund" - to była rzecz jasna ironia z tymi sekundami, a spostrzeżenia z przejażdżki cenne będą.

" jakby jakaś obrotowa część przestawała się kręcić i była niedokręcona i waliła o coś, albo miała łożysko zatarte. " - to jest ten Niemiec, co mówi - trzeba było kupić golfa :)

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chrobotanie z kratki nawiewu. Jest ono słyszalne tylko wtedy, gdy skrzynia biegów pracuje pod obciążeniem, tj. dźwięk ustaje gdy jadąc wrzucę luz, wtedy dźwięk nie pojawia się nawet przy dodawaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już lekka paranoja, temu brzęczy tak, a temu inaczej hehe. Jedno pytanie, czy załączenie trybu ECO wpływa na Wasze "doznania" ?  W instrukcji w sumie jest napisane, że TRYB wpływa na różne układy.... przepustnice (przy odejmowaniu gazu mi coś chrobocze), ogrzewanie (każdemu z okolic nawiewów), jedynie ta skrzynia biegów nie pasuje, ale to akurat nie u mnie. 

 

Robiłem na ostatnim tankowaniu test spalania z ECO prawie non-stop, czyli  wychodzi na to, że mniej więcej wtedy zacząłem słyszeć dźwięki...  :bash: Pojeżdżę bez i się zobaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się będę upierać, że coś niepoprawnie pracuje w skrzyni biegów. Dźwięk wydobywa się z okolic nawiewów ale jest to związane z pracą sprzęgła,  przyspieszeniem i jazdą w określonym zakresie obrotów. Jak wciskam pedał sprzęgła to zmienia się ten dźwięk. Jest metaliczny, jakby jakieś 2 elementy tarły o siebie (może łożyska,  a może dwumasa o ile jest?). Na postoju i na luzie tego nie słychać. Poza tym dzisiaj  zaczęło lekko sprzęgło stukać na wolnych obrotach. Jak wcisnąłem pedał to ustawało. Ogólnie zaczynam się przyzwyczajać, że dziennie zaskakuje mnie jakiś nowy dźwięk. Żona tłumaczy,  że muszę pamiętać,  że był to jeden z najtańszych kompaktów na rynku hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrócę do tematu M4 1.3 :)  Dokładnie przysłuchałam się odgłosom jakie podczas jazdy wydaje moja Megi . Niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany i niezależnie od obrotów po przekroczeniu prędkości 40km/h pojawia się szumiąco-grzechoczący dźwięk słyszalny po stronie kierowcy (czasem słyszy go również pasażer) . Dźwięk ten nie zmienia się po wciśnięciu sprzęgła ani po wrzuceniu luzu . Przestaje być słyszalny dopiero w okolicach 120-130 km/h.  Kiedy prędkość spada poniżej 40km/h irytujące odgłosy znikają . Wydaje mi się ,że od odbioru auta do chwili obecnej (przejechane 5300 ) nic się nie zmieniło.  Nie słyszę w moim aucie metalicznych odgłosów po wciśnięciu sprzęgła ani przy dodawaniu gazu .

Edytowane przez asiulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!