Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Wątek daje do myślenia, zwłaszcza przez weekend, ale dalej jestem zdecydowany kupić to auto, w tym tygodniu ma już być w salonie. Nie chcę już kupować siódmego, sorry, ósmego :) wolnossaka a do ON nie mam przekonania. 

Dźwięk słyszalny pomiędzy 40 a 90 km/h, to tylko kilka sekund :)

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, asiulka napisał:

" gdyż na postoju, czy podczas wysprzęglania jadąc nic się nie zmienia" 

dalselv   czyli u Ciebie słychać to też na postoju ? U mnie poniżej 40km/h cisza 

 

Sorry mało precyzyjnie: na postoju nic nie stuka nawet jak się wciśnie gaz, czyli to raczej nie silnik. Muszę jechać te +50 km/h żeby brzęczało. Podczas jazdy powyżej tych 50 jak wcisnę sprzęgło, to dalej słychać, więc chyba też nie skrzynia... Przy czym u mnie jest taki jeszcze metaliczny podźwięk jak puszczam gaz, jakby jakaś obrotowa część przestawała się kręcić i była niedokręcona i waliła o coś, albo miała łożysko zatarte. Generalnie chrobocze i wkurza i na bank tak nie było na początku !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozpędzeniu na podnośniku chrobotanie na pewno słychać było to sprawdzane u autora wątku . 

"Dźwięk słyszalny pomiędzy 40 a 90 km/h, to tylko kilka sekund" - no nie ko końca tylko kilka sekund. W mieście albo na krajówce trzeba radio podgłaśniać żeby się nie denerwować. Ja ten dźwięk wyłapuję do 120km/h :41_pensive:

 

Jutro czeka mnie przejażdżka S-ką  to wyłączę muzykę i posłucham dokładniej w jakich okolicznościach i co słychać :41_pensive:

 

Edytowane przez asiulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jak tak czytam, to ja chyba muszę do Meganki żony wsiąść i posłuchać.

Chociaż moja żona jest tak wyczulona na takie wszystkie różne dźwięki, że pewnie już dawno by samochód w ASO stał.

Pod takim kątem to jest lepsza co do tych dźwięków niż ja, każde pisknięcie wychwyci - ASO było ciśnięte na początku bo skrzypiała belka z tyłu - ja na początku nie słyszałem, a żona od pierwszych skrzypnięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" no nie ko końca tylko kilka sekund" - to była rzecz jasna ironia z tymi sekundami, a spostrzeżenia z przejażdżki cenne będą.

" jakby jakaś obrotowa część przestawała się kręcić i była niedokręcona i waliła o coś, albo miała łożysko zatarte. " - to jest ten Niemiec, co mówi - trzeba było kupić golfa :)

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chrobotanie z kratki nawiewu. Jest ono słyszalne tylko wtedy, gdy skrzynia biegów pracuje pod obciążeniem, tj. dźwięk ustaje gdy jadąc wrzucę luz, wtedy dźwięk nie pojawia się nawet przy dodawaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już lekka paranoja, temu brzęczy tak, a temu inaczej hehe. Jedno pytanie, czy załączenie trybu ECO wpływa na Wasze "doznania" ?  W instrukcji w sumie jest napisane, że TRYB wpływa na różne układy.... przepustnice (przy odejmowaniu gazu mi coś chrobocze), ogrzewanie (każdemu z okolic nawiewów), jedynie ta skrzynia biegów nie pasuje, ale to akurat nie u mnie. 

 

Robiłem na ostatnim tankowaniu test spalania z ECO prawie non-stop, czyli  wychodzi na to, że mniej więcej wtedy zacząłem słyszeć dźwięki...  :bash: Pojeżdżę bez i się zobaczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się będę upierać, że coś niepoprawnie pracuje w skrzyni biegów. Dźwięk wydobywa się z okolic nawiewów ale jest to związane z pracą sprzęgła,  przyspieszeniem i jazdą w określonym zakresie obrotów. Jak wciskam pedał sprzęgła to zmienia się ten dźwięk. Jest metaliczny, jakby jakieś 2 elementy tarły o siebie (może łożyska,  a może dwumasa o ile jest?). Na postoju i na luzie tego nie słychać. Poza tym dzisiaj  zaczęło lekko sprzęgło stukać na wolnych obrotach. Jak wcisnąłem pedał to ustawało. Ogólnie zaczynam się przyzwyczajać, że dziennie zaskakuje mnie jakiś nowy dźwięk. Żona tłumaczy,  że muszę pamiętać,  że był to jeden z najtańszych kompaktów na rynku hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrócę do tematu M4 1.3 :)  Dokładnie przysłuchałam się odgłosom jakie podczas jazdy wydaje moja Megi . Niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy rozgrzany i niezależnie od obrotów po przekroczeniu prędkości 40km/h pojawia się szumiąco-grzechoczący dźwięk słyszalny po stronie kierowcy (czasem słyszy go również pasażer) . Dźwięk ten nie zmienia się po wciśnięciu sprzęgła ani po wrzuceniu luzu . Przestaje być słyszalny dopiero w okolicach 120-130 km/h.  Kiedy prędkość spada poniżej 40km/h irytujące odgłosy znikają . Wydaje mi się ,że od odbioru auta do chwili obecnej (przejechane 5300 ) nic się nie zmieniło.  Nie słyszę w moim aucie metalicznych odgłosów po wciśnięciu sprzęgła ani przy dodawaniu gazu .

Edytowane przez asiulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!