Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup w salonie Megane Grandtour


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

To akurat świadczy o Tobie, jako kierowcy. Słabo. 

 

Jak jestem na jeździe testowej i handlowiec butuje auto żeby mi pokazać jakie jest fajne to dla mnie świadczy o nim. Nigdy od takiej osoby auta nie kupię. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest raczej problem testera tylko jazd próbnych, które trwają zwykłe około 10 km i nie ma wtedy opcji rozgrzać silnika, a każdy tester chce sprawdzić dynamikę silnika. Handlowcy na to pozwalają, bo jest to w ich interesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że turbosprężarka w takich samochodach zepsuje się bardzo szybko, bo sposób użytkowania przez testerów i przedstawicieli handlowych jest wbrew wszelkim zasadom dbania o nią. Ja bym nigdy nie kupił takiego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ABCMegane napisał:

sposób użytkowania przez testerów i przedstawicieli handlowych jest wbrew wszelkim zasadom dbania o n

Generalizujesz. Od lat jeżdżę służbowymi autami i śmiało mógłbyś je po mnie kupić. Są użytkowane zgodnie z "dobrymi praktykami". No może poza częstotliwością serwisu bo to ustala firma.

14 minut temu, [email protected] napisał:

Na szczęście nowoczesne auta są już w wiekszosci "Januszoodporne"

Też nie do końca. Pokazują to przykłady z UPG w 1.4 gdzie za główną przyczynę uważa się właśnie zbyt ostrą jazdę na zimnym i wiele innych tematów na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pbet, przepraszam za nieścisłość, miałem na myśli przedstawicieli handlowych dilerów. Taka jest ich praca aby pokazać samochody wyłącznie z dobrych stron.

sebak, jest akurat odwrotnie niż co to napisałeś. Nowoczesne silniki są o wiele bardziej wrażliwe na niewłaściwe użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam nie demonizowal aż tak, auta są dla zwykłych ludzi. Nie masz większej pewności kupując auto z ogłoszenia czy nawet od znajomego że było lepiej traktowane niż salonowe demo. 

Januszom-testerom elektronika nie pozwoli w niekorzystnych warunkach rozwinąć pełnej mocy itp. Co oczywiście nie oznacza że mogą zrobić krzywdy autu w inny sposób. Na złość mamie można przeciez sobie odmrozic uszy:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nie znane są do końca losy każdego auta używanego (czy po demo czy dłużej) ale po to sobie tu dyskutujemy żeby wyciągnąć wszystkie za i przeciw. Ja uważam, że jeśli auto po demo jest typowo po demo i ma niewielki przebieg to nie ma się za bardzo czego bać tylko wymienić olej po 1000 km i cieszyć się jazdą. Jeśli coś by było nie tak to i tak wyjdzie na gwarancji (polecam jej przedłużenie).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ABCMegane napisał:

sebak, jest akurat odwrotnie niż co to napisałeś. Nowoczesne silniki są o wiele bardziej wrażliwe na niewłaściwe użytkowania.

 

Nie mogę się z Tobą zgodzić ale możemy się pięknie różnić w poglądach.

Ta wrażliwość o której piszesz to jest nie do końca prawdziwy skrót myślowy - kiedyś silniki byłe generalnie bardziej trwałe, nie musiały spełniać rygorystycznych norm ekologicznych, były budowane z nadmiarem wytrzymałościowym, nie były pasowane tab bardzo "na styk" i wiele, wiele innych....

Starszego diesla mógł "Janusz" na zimno kręcić do oporu a opór wyznaczała wydolność pompy i wtryskiwaczy, mógł też wyłączyć gorący silnik po autostradowym pościgu i liczyć że turbosprężarka kolejny raz to wytrzyma.

Obecnie "Januszoodporność" polega na tym, że komputer nie pozwoli na pełne obciążenie nie gotowemu silnikowi a gorącej turbinie zapewni jeszcze przez jakiś czas po wyłączeniu smarowanie a nawet chłodzenie.

 

OT: U mnie w Jeleniej Górze dzisiaj 18 st.C i pełne słońce, wiosna przyszła - czas na rower z synkiem!:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja z innej beczki.

Auta ciężarowe odbiór z salonu ładunek 24 tony i kierunek Zakopane .Nikt nie patrzy czy dotarte czy nie każdy jedzie na maksa .Pierwsza wymiana oleju po 60 tys km. i jakoś większych awarii silnika nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, [email protected] napisał:

OT: U mnie w Jeleniej Górze dzisiaj 18 st.C i pełne słońce, wiosna przyszła - czas na rower z synkiem!

A za 2 tygodnie ponoć znowu śnieg :) Tak więc Carpe Diem :)

@mario111 to auto użytkowe, ma pracować i zarabiać pieniądze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.03.2019 o 23:56, [email protected] napisał:

Statystycznie auto traci 40-50% swojej wartości w pierwszych 3 lata użytkowania, a w pierwszym roku ok.19%.

Sprzedając swoją megankę po niecałych 4 latach straciłem 19 tys.  Pewnie gdybym jeszcze poczekał strata byłaby mniejsza, ale te 30 - 35% trzeba jednak liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!