Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sebak@op.pl

Megane IV phI Zakup w salonie Megane Grandtour

Recommended Posts

Czas pokaże.  Jak na razie to w większości skargi i lamenty są na silniki tce 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.03.2019 o 20:16, Komarek napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

 

Proponuję poczytać o problemach użytkowników silników dci. Na przykład o prewencyjnych wymianach panewek. 

BTW sam mam (jeszcze) dci i jestem/byłem zadowolony, a Megane 3 ma na liczniku już 230 kkm. Tyle, że ja jednorazowo przejeżdżałem więcej niż 5 km. W chwili obecnej jeżdżę Megane 4 1.33 tce i jest bardzo na plus.

 

BTW znajomy ma passata 2.0 tdi 240 KM. Samochód jest super tyle, że wykorzystywany jest tylko w mieście. Jakieś 4 km 2 x dziennie. Problem jest w tym, że regularnie musi pyknąć krótką traskę autostradą (koło 50 km) , żeby wypalić dpf. Inaczej komunikatów na desce ma mnóstwo. Samochód od nowości w jego rękach. 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie to jednej osobie podobno przybyło oleju ale póki co trwa obserwacja. Tak więc ja żadnej konkretnej usterki tego silnika nie zauważyłem . Ale ludzie piszą co chcą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 1.9 dCi psy wieszali i nadal wieszają a ja uważam że to bardzo udany silnik.

Przy spełnieniu kilku nieskomplikowanych zaleceń (np.krótsze interwały wymiany oleju) odpłaca się długowiecznością, wysoką kulturą pracy, dynamiką i niskim spalaniem.

Ale w każdym artykule czy teście "specjalistów" z Auto Świat dostaje ocenę jako niepolecany albo ryzykowny.

P.S. Może niezbyt uważnie czytam forum ale pamiętam tylko jednego użytkownika uskarżającego się na problemy z 1.3 Tce

Edytowano przez [email protected]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Phil_ips napisał:

 

 

BTW znajomy ma passata 2.0 tdi 240 KM. Samochód jest super tyle, że wykorzystywany jest tylko w mieście. Jakieś 4 km 2 x dziennie. Problem jest w tym, że regularnie musi pyknąć krótką traskę autostradą (koło 50 km) , żeby wypalić dpf. Inaczej komunikatów na desce ma mnóstwo. Samochód od nowości w jego rękach. 

Renault ma innego typu filtr. Nie ma porównania  

Co do wymiany panewek - owszem ale przy wymianie oleju co 30 tyś. Objazdy silnik trza dbać. A nie wierzyć w longlife i inne bzdety.  

Wymieniłem dziś filtr powietrza . Po niecałych 20tys przebiegu. Wg zaleceń producenta wymiana po 4 latach czyli wrzesien 2020....

20190320_111234.jpg

20190320_111223.jpg

Edytowano przez Komarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na początek - witam! - bo to mój pierwszy post tutaj

jestem zainteresowany zakupem Megane IV, najlepiej kombi (chociaż sedan dużo bardziej mi się podoba, ale ma to być auto na parę lat, więc przeważyła praktyka)

niestety nigdzie w Warszawie nie mają auta z automatem do jazdy próbnej :( przejechałem się 1.33 benzyna 140 koni w manualu i silnik jest super - cichy, żwawy - ale mnie dla komfortu interesuje wersja ze skrzynią EDC (90% jazd robię po mieście, reszta trasa szybkiego ruchu i autostrady)

myślicie że to dobry wybór czy nie ma co się ładować w automat? przy właściwie full opcji 1.33 140KM EDC Intens Kombi (brak tylko otwieranego dachu i skórzanej tapicerki) dealer zaoferował 8% rabatu, zakup za gotówkę na firmę; to sporo czy lepiej np. zamówić auto w Kielcach i uzyskać lepszy rabat?

a może warto dołożyć jakieś 6000 i skusić się na Kombi w wersji GT Line? tam jest silnik 160km z EDC, ale niestety nie ma możliwości dołożenia np. podgrzewanej kierownicy na której mi zależy

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. pkt. 5 :!: - Prezes 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja chyba zdecyduje się na zakup 1.7 dci Megane grandtour z dwóch powodów

Silnik przez ostatnie lata jest dopracowany niższe spalanie kultura pracy silnika i przy wyższych prędkościach silnik mniej spali.

Natomiast 1.33 tce niby następca 1.2 gdzie są i były problemy silnik jest bardziej skomplikowany niż wcześniejsze jednostki benzynowe a koszty są porównywalne. Niestety diesel jest droższy ale wolę mieć pewne auto na parę lat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie to 1.2 TCE miał i ma problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problemy u mechaników. Nie ma na czym zarabiać :P

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, czarnybrat napisał:

1.7 dci

Ten silnik jest w sprzedaży raptem od kilku miesięcy. W salonach 1,33 Tce chyba pojawił się szybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, czarnybrat napisał:

Ja chyba zdecyduje się na zakup 1.7 dci Megane grandtour z dwóch powodów

Silnik przez ostatnie lata jest dopracowany niższe spalanie kultura pracy silnika i przy wyższych prędkościach silnik mniej spali.

 

1.7 dci jest tak samo nowym silnikiem co 1.33 tce. Premierę miał również w. 2018 roku. Mylisz z wersjami 1.5 i 1.9 dci. To tak w kwestii dopracowania. Sprawdziłbym jeszcze kwestię dolewania adBlue. 

Co do problemów z silnikami tce to jak u każdego producenta zdarzają się fackapy. Z mojej wiedzy pomyłką był 1.2 tce w wersji 115 km, który łykał olej. W wersji 130 km poza słabą kulturą pracy niewiele można mu zarzucić. Za to np. 1.4 tce jest bardzo poszukiwany. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

^^ Co masz na myśli przez "słabą kulturę pracy"? Wiele Megance można zarzucić, ale moim zdaniem to akurat byłaby ostatnia rzecz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm, uważam, że kolega po prostu pożąda tego diesla i szuka potwierdzenia/argumentów że to najlepszy wybór :)

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bede jutro jeździł testowymi autami demo car wiec sam bede mial rozeznanie co i jak

Dziękuję serdecznie za opinie i odpowiedź 

Dzisiaj wieczorem jak ktos napisze to przeczytam

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, chucky80 napisał:

^^ Co masz na myśli przez "słabą kulturę pracy"? Wiele Megance można zarzucić, ale moim zdaniem to akurat byłaby ostatnia rzecz...

 

To jest oczywiście tylko moje zdanie ale pomimo turbo ten silnik słabo zbiera się z dołu. Poza tym jest OK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...