Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup w salonie Megane Grandtour


Recommended Posts

Ja chyba zdecyduje się na zakup 1.7 dci Megane grandtour z dwóch powodów

Silnik przez ostatnie lata jest dopracowany niższe spalanie kultura pracy silnika i przy wyższych prędkościach silnik mniej spali.

Natomiast 1.33 tce niby następca 1.2 gdzie są i były problemy silnik jest bardziej skomplikowany niż wcześniejsze jednostki benzynowe a koszty są porównywalne. Niestety diesel jest droższy ale wolę mieć pewne auto na parę lat.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, czarnybrat napisał:

Ja chyba zdecyduje się na zakup 1.7 dci Megane grandtour z dwóch powodów

Silnik przez ostatnie lata jest dopracowany niższe spalanie kultura pracy silnika i przy wyższych prędkościach silnik mniej spali.

 

1.7 dci jest tak samo nowym silnikiem co 1.33 tce. Premierę miał również w. 2018 roku. Mylisz z wersjami 1.5 i 1.9 dci. To tak w kwestii dopracowania. Sprawdziłbym jeszcze kwestię dolewania adBlue. 

Co do problemów z silnikami tce to jak u każdego producenta zdarzają się fackapy. Z mojej wiedzy pomyłką był 1.2 tce w wersji 115 km, który łykał olej. W wersji 130 km poza słabą kulturą pracy niewiele można mu zarzucić. Za to np. 1.4 tce jest bardzo poszukiwany. 

 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, chucky80 napisał:

^^ Co masz na myśli przez "słabą kulturę pracy"? Wiele Megance można zarzucić, ale moim zdaniem to akurat byłaby ostatnia rzecz...

 

To jest oczywiście tylko moje zdanie ale pomimo turbo ten silnik słabo zbiera się z dołu. Poza tym jest OK.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To prawda, 1.2 Tce niestety jest średnim silnikiem w porównaniu do największej konkurencji, czyli 1.0TSI i 1.0EcoBoost, ale na szczęście 1.3 zdaje się nie mieć już problemu niskiego momentu poniżej 2000 obrotów. Ja nie narzekam, jeździ jakby miał mniej koni niż w rzeczywistości, ale przynajmniej nie bierze oleju.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Megane wypadło zaskakująco dobrze. Jeśli pominąć punkty za systemy wyręczające kierowcę podczas jazdy, to w zasadzie wygrało ten test. M4 ma najlepszy silnik (mocny, a zarazem "kulturalny"), jest najcichsze przy wyższych prędkościach i najbardziej komfortowe. Wypadło więc najlepiej w kategoriach, które wprost odnoszą się do wrażeń z jazdy.

 

Pytanie tylko, na ile rzetelne jest to porównanie. W teście piszą, że w Megane jest tylko o kilka cm mniej miejsca na tylnych siedzeniach. Cóż... Moim zdaniem jest to co najmniej kilkanaście (prędzej 25 niż 5). Mam ok. 185 cm i w Megane sam za sobą mieszczę się na styk (mam dosłownie kilka cm luzu). Dla porównania w Focusie mogę założyć nogę na nogę.

Z drugiej strony dziwi mnie krytyka materiałów użytych w Renault, skoro te w Fordzie są zdecydowanie gorsze. Takich "smaczków" znalazłoby się więcej...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja za to mogę powiedzieć, że niestety megane na belce skrętnej nigdy się nie będzie prowadzić tak jak focus na wielowahaczu. Osobiście dla mnie - megane to inna pozycja w tym segmencie niż focus czy golf, co też widać po cenie.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!