Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sebak@op.pl

Megane IV phI Zakup w salonie Megane Grandtour

Recommended Posts

Masz jeszcze w MIV 1.8TCe 280 i 300KM, ale w RS :-) ale to już ponad 100kzł.

Wydawało mi się, że jeszcze niedawno były dostępne 1.6TCe w MIV i Talismanach.

 

Edytowano przez witman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, czarnybrat napisał:

Witam

Jestem przed zakupem meganki grandtour  i mam do wyboru gt line z motorem 1.33 160km lub intens 1.7 dci  150 automat macie jakieś informacje na temat tych silników jak jest z ich eksploatacją/awaryjnością? Bardzo proszę o wyrozumiałość jestem nowy na forum i chciałbym kilka informacji uzyskać na temat tych silników.

Pozdrawiam

 

Jakie planowane przebiegi roczne? Gdzie samochód będzie głównie użytkowany (miasto czy dłuższe trasy)?

Jeśli przebieg <20 tys km rocznie i ze wskazanie na miasto, to wg mnie lepiej brać benzynę.

A jeśli jeździsz dużo i dłuższe trasy to wtedy można się zastanowić nad dieslem.

 

Oba silniki to nowe konstrukcje, więc ciężko oceniać pod kątem awaryjności. Czas pokaże :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głównie miasto ale 2 razy w miesiącu trasa 120km w dwie strony. Rocznie około do 15tys km 

Mam obawy że ten silnik 1.33 jest po prostu paliwożerny przy większych prędkościach i nie wytrzyma tak długo jak dCi proszę brać pod uwagę że auto planuje mieć 8-10lat

 

Witamin potrzebuje kombi auto dla rodziny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to przy tych przebiegach to potrzebujesz wóz na całe 150 tys km. 

 

Wszystko co jest na rynku tyle przejedzie. Nie masz się co obawiać 1,33 ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@czarnybrat diesel będzie pewniejszy, ale za małe przebiegi robisz, szkoda tyle dopłacać. Benzyna + maksymalne rozszerzenie gwarancji, tak bym wybrał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie jestem w kropce jak bym mial mozliwosc kupienia 150km dci w manualu bylo by dla mnie latwiej ale automat tylko jest dostepny i w dodatku aquablue

lapka2.gif

REGULAMIN pkt. 5.6 Literki PL-mireczek01

 

Witam

W sobotę jade zamówić samochód 

Oczywiście kombi roczne przebiegi ok 15 tys km. Potrzebuje auto tak na około 10lat max. Tak więc mam wątpliwości co do wysilonego  silnika 1.33 tce czy wytrzyma taki okres czasu lub 1.7 dCi 150 km ale tylko automat.

Z kolei sprzedawca proponuję mi talizmana wersji limited 1.7 manual tak więc co możecie mi doradzić?

Liczę na waszą wiedzę i opinie dzięki

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, czarnybrat napisał:

podbijam swojego posta wcześniej potrzebuję waszej opinii/porady przed 

Mogłeś założyć swój własny temat bo odchodzisz od tematu założyciela tego wątku, a dodatkowo robisz to równolegle w 2 tematach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, czarnybrat napisał:

Głównie miasto ale 2 razy w miesiącu trasa 120km w dwie strony. Rocznie brać pod uwagę że auto planuje mieć 8-10lat

 

Witamin potrzebuje kombi auto dla rodziny.

 

Przy takich przebiegach i okresie użytkowania tylko i wyłącznie benzyna. Diesel to proszenie się o kłopoty szczególnie jeśli będziesz serwisować według harmonogramu Renault co 30 000 km i stosując eko styl jazdy. Z elementów, które sprawią problem to:

Koło dwumasowe, EGR, DPF, pewnie również turbo. Trzeba tylko zadać sobie pytanie jak szybko. 

IMO 160 koni z benzynowego 1.33 nie jest niczym szczególnym w obecnych czasach i przy prawidłowym serwisowaniu spokojnie będzie służyć do tych 250-300 tys. kilometrów. 

  • +1 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.03.2019 o 09:42, Phil_ips napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

A benzyna 1.3 nie ma czasem tych samych elementów? ........ 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wspomniał mi ostatni jeden ze sprzedawców w salonie, że do przebiegu 5.000-5.500 km elektronika tak steruję silnikiem, że niemożliwe jest uzyskanie pełnej mocy i momentu obrotowego. Dla dobra silnika oczywiście. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, czarnybrat napisał:

Potrzebuje auto tak na około 10lat max. Tak więc mam wątpliwości co do wysilonego  silnika 1.33 tce czy wytrzyma taki okres czasu lub 1.7 dCi 150 km ale tylko automat.

Z kolei sprzedawca proponuję mi talizmana wersji limited 1.7 manual tak więc co możecie mi doradzić?

 

Talisman z podobnym wyposażeniem to pewnie ok 20 tys więcej. I z tym samym silnikiem ma wg katalogu dużo słabsze osiągi od Megane. Jak Talismana to 200KM

Wysilenia nie ma co się aż tak bardzo obawiać - TCe generalnie nie ma złych opinii. Natomiast 1.3 to nowa konstrukcja i nikt Ci nie zapewni że nie będzie chorób wieku dziecięcego, akcji serwisowych itp.

Zgadzam się ze wpisem kataryniarza - benzyna i dokupienie gwarancji 5 lat / 80 tys km będzie chyba najsensowniejsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Phil_ips napisał:

Koło dwumasowe, EGR, DPF, pewnie również turbo. Trzeba tylko zadać sobie pytanie jak szybko. 

Benzyny teraz tez mają turbo, dwumasę I GPF więc nie piszcie głupot że benzyna jest dalej taka super do miasta.
Mam w rodzinie 1.2TCE Kadjara i od pół roku nie mogą sobie poradzić z szarpaniem silnika.
Moim zdaniem DCIi aktualnie są lepszymi silnikami niż TCE.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź ale nadal czekam na wasze opinie. 

Jestem ewentualnie skłonny kupić w dCi 1.7 ale ciągle mam obawy co do sensowności zakupu ale z koleji 1.33 tce może jest fajnym silnikiem jaki był w 1.2 ale mam obawy co do jego wytrzymałości na parę lat.

Niby nissan i renault i Mercedes montują ten sam silnik. A jednak brakuje mi przekonania. Z mojej rodziny siostra ma Clio i dCi i ciągle lata po mieście od 4 lat i nic się złego nie dzieje jej mąż szwagier ma talizmana 1.6dci i też nie narzeka. Boje się że ten silnik 1.33 tce może być wtopą po jakimś czasie.

Ten samochód tak naprawdę będzie dla żony 15km do pracy w jedną stronę. I raz na miesiąc może częściej lecimy w góry ok 70km. 

2 razy do roku wakacje Węgry Chorwacja. 

Jeszcze raz dziękuję za odzew i czekam na zdanie innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Komarek napisał:

A benzyna 1.3 nie ma czasem tych samych elementów? ........ 

Ma. Tyle, że charakterystyka pracy silnika benzynowego i diesla są inne. Mniejsze wibracje, brak sadzy itd. 

3 godziny temu, tomqu86 napisał:

Benzyny teraz tez mają turbo, dwumasę I GPF więc nie piszcie głupot że benzyna jest dalej taka super do miasta.

 

Mają. Oczywiście, że tak. Ale nie mają wibracji silnika na poziomie diesla, nie mają sadzy zapychającej egr i kierownice w turbinie o zmiennej geometrii. Dodatkowo benzyna w mieście, w zimie się dogrzeje, a diesel ma z tym problemy itd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W dieslu wtryskiwacze są naturalnie smarowanie olejem napędowym. 

W 1.3 Tce ciśnienie wtrysku jest na poziomie 250 barów (sporo jak na benzynę), to co prawda kilkukrotnie mniej niż w nowoczesnych diesla ale benzyna jest bardzo "sucha" co może być duzo większym problemem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...