Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup w salonie Megane Grandtour


sebak@op.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem przed zakupem meganki grandtour  i mam do wyboru gt line z motorem 1.33 160km lub intens 1.7 dci  150 automat macie jakieś informacje na temat tych silników jak jest z ich eksploatacją/awaryjnością? Bardzo proszę o wyrozumiałość jestem nowy na forum i chciałbym kilka informacji uzyskać na temat tych silników.

Pozdrawiam

 

macie jakieś informacje na temat tego motoru? w sobotę muszę zakupić nowy samochód i zsatanawiam się jeszcze nad motorem 1.7 dci ale rocznie pokonam ok 15 tyś km.

Pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś, że auta demo są dawane klientom i nie do końca wiadomo co oni z nimi robią.

To dokładnie tak samo jak nie wiemy co robili z autami ich poprzedni właściciele zanim znaleźli na nie nowych szczęśliwych nabywców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przebiegach 15tys.km rocznie diesla raczej średnio się opłaca, a jeżdżąc w mieście i na krótkich odcinkach tym bardziej. Już w tej chwili diesla jest ciężko sprzedać, a co będzie za kilka lat ? Obecnie różnica w cenie Pb/ON dochodzi już do 50gr na korzyść Pb.

Konfigurator jest teraz tak zagmatwany, że trudno porównać cenowo tą samą wersję wyposażenia auta z dwoma różnymi silnikami TCe vs. dCi. Ile kosztuje silnik TCe, a ile dCi ?

Trzeba by sądzić, że dCi jest droższe z racji droższego osprzętu silnika np. wtryski piezoelektryczne i układ paliwowy, filtr cząstek stałych itp ...

 

OK już ogarnąłem zakręcony konfigurator: MIV Grandtour obie wersje INTENS: pierwszy TCe 140 EDC 7b. za 90200zł; a drugi dCi 150 EDC 6b. 104700zł, różnica wychodzi 14500zł sporo ! za tę różnicę mamy 3220 litrów Pb. licząc 7/100 można na tym przejechać 46000km, czyli ponad 3 lata jeżdżenia.

Zaoszczędzone 14,5kzł można by zainwestować w dobrą instalację LPG 5-6kzł, a za pozostałość 8,5kzł przejechać na LPG ponad 47tys.km ;-)

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie was czytam i nie wiem o co tyle dyskusji odnośnie samochodu demonstracyjnego. "Demo" to samochód demonstracyjny, czyli używany. Wsiadało, wysiadało, "pierdziało w niego" i jeździło już nim x osób. Natomiast nówka to nówka niejeżdżona z przebiegiem paru km. To, ze ktoś woli kupić samochód demo, czyli używany zamiast fabrycznie nowego i zaoszczędzić parę tysięcy to jego sprawa. Jednio jest pewne, że docierany zgodnie ze sztuką to NA PEWNO już on nie jest. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do końca jak to jest z tym "woli kupić" - jednych nie stać albo po prostu uważają za nierozsądne wydać 80 tyś. zł na nówkę, inni szukają używanego auta w idealnym stanie.

Samo to że ten mechanizm zakupu cieszy się sporą popularnością świadczy o czymś.

Jedno wydaje się pewne - największy spadek wartości bierze na siebie dealer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witamin dziękuję Ci za odpowiedz

niektórzy uważają że motor 1,33 jest bardzo wysilony jak na 160km i jeśli myślę kupować samochód w perspektywie na 8-10 lat to powinien kupić samochód z większym silnikiem a jedynie to mam tylko do wyboru 1,33 tce w megance  lub 1,7 dci

wiem że koszty diesla nie zwrócą mi się ale diesel mojego szwagra w talismanie pali 6,6l/100 km a ja zakładam że gt line mógłby mi spalić góra 8 litrów więc taki wynik dla mnie jest do zaakceptowania, acz kolwiek nie jest to dla mnie łatwa decyzja ponieważ mam budżet max 100tyś zł w sobotę jadę do wektora bielska pojeździć i zastanowić się nad tym wszystkim.

 

Jeśli ktoś może merytorycznie napisać mi jaki silnik będzie na ten okres czasu lepszy 8-10lat. będę rozważał wasze zdanie ponieważ wierzę że macie lepsze pojęcie odemnie jako forumowicze.

dzięki

 

podbijam swojego posta wcześniej potrzebuję waszej opinii/porady przed zakupem

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. pkt. 5 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze w MIV 1.8TCe 280 i 300KM, ale w RS :-) ale to już ponad 100kzł.

Wydawało mi się, że jeszcze niedawno były dostępne 1.6TCe w MIV i Talismanach.

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, czarnybrat napisał:

Witam

Jestem przed zakupem meganki grandtour  i mam do wyboru gt line z motorem 1.33 160km lub intens 1.7 dci  150 automat macie jakieś informacje na temat tych silników jak jest z ich eksploatacją/awaryjnością? Bardzo proszę o wyrozumiałość jestem nowy na forum i chciałbym kilka informacji uzyskać na temat tych silników.

Pozdrawiam

 

Jakie planowane przebiegi roczne? Gdzie samochód będzie głównie użytkowany (miasto czy dłuższe trasy)?

Jeśli przebieg <20 tys km rocznie i ze wskazanie na miasto, to wg mnie lepiej brać benzynę.

A jeśli jeździsz dużo i dłuższe trasy to wtedy można się zastanowić nad dieslem.

 

Oba silniki to nowe konstrukcje, więc ciężko oceniać pod kątem awaryjności. Czas pokaże :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie miasto ale 2 razy w miesiącu trasa 120km w dwie strony. Rocznie około do 15tys km 

Mam obawy że ten silnik 1.33 jest po prostu paliwożerny przy większych prędkościach i nie wytrzyma tak długo jak dCi proszę brać pod uwagę że auto planuje mieć 8-10lat

 

Witamin potrzebuje kombi auto dla rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!