Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV v konkurencja - co wybrać


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, insaimz napisał:

Focus ma jako pierwszy 3cylindrowy silnik, ktory i nie odstrasza dzwiekiem i fajnie pracuje w kwestii napedzania.

A 1.2 Puretech od PSA czegoś w tej kwestii brakuje? A 1.0 TSI od VW? Bez jaj, trzycylindrowe benzyny już od dawna dają radę.

 

Pitrek

UE zaszalała z normami i mocno przycisnęła. Spróbuj znaleźć jakieś oficjalne dane od Renault, że 1.3 spełnia 6D Temp :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pitrek napisał:

Tunel środkowy do MIV ok 500 PLN na Allegro. Planuje po gwarancji :-)

Tunel faktycznie robi różnicę. Ale przy zakupie musiałbym wydać kilka tys zł żeby go mieć więc dałem sobie spokój.

Nie za bardzo rozumiem, o czym piszesz. Tunel jest bez dopłaty wysoki jak w autach segmentu D, a żeby był z roletką, to w wypadku intense wystarczy dopłacić 1000 zł do ręcznego elektrycznego, a nie kilka tys.

12 minut temu, szafir51 napisał:

A 1.2 Puretech od PSA czegoś w tej kwestii brakuje? A 1.0 TSI od VW? Bez jaj, trzycylindrowe benzyny już od dawna dają radę.

 

Pitrek

UE zaszalała z normami i mocno przycisnęła. Spróbuj znaleźć jakieś oficjalne dane od Renault, że 1.3 spełnia 6D Temp :)

Nie wiem, czy brakuje ale bardziej tu chodziło mi o to, żeby na nowe 3cylindry nie patrzeć, jak te poprzednich generacji, a testować te auta.

Dnia 26.06.2019 o 00:38, rafa85 napisał:

@Sarna1 to w sumie tak jak w Renault :) a ja mam jakieś dziwne przeczucie, że jak za rok wejdę na forum Skody, to będą podobne tematy. Podobnie jak na forum Kia w sprawie Proceed.

Na którym dokładnie forum kia o problemach Proceed'a można poczytać?

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, szafir51 napisał:

 

 

Komarek

no właśnie, ten ręczny ręczny w MVI nie jest dla mnie zbyt urodziwy, wolę roletkę + ambientlight w tunelu

Jeśli ktoś ceni tylko wygląd to ok. Podczas jazdy nie widzę led na tunelu. W czasie jazdy testowej wersją z elektrycznym nawetbich nie zauważyłem.  Mam natomiast słabe wspomnienia z ręcznego na guzik w scenicu. Górska drogaz zjazd i potrzeba delikatnego dohamowania tyłu.  Zaciągnąłem ręczny i tylne koła  w słup.  Dla mnie to rozwiazanie jest bez sensu. W już wcale w GT lub innym HotHatch 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, funyboy napisał:

Na chwilę obecną rozważam wybór pomiędzy VW golf , Hyundai i 30 i MIV. Głowne kryterium u mnie to budżet. Nie chciałbym wydawać więcej niż 65 tyś. W Hyundai dostane za 63 tyś wersje GET z silnikiem 1.4 100KM - jest to przyzwoita wersja.

 

Wybór miałem mniej więcej podobny, chociaż w grę wchodziło kilka innych samochodów, jednak ostateczna bitwa toczyła się między i30 get 1.4, a megane winter edition 1.3 tce.

 

i30 zrobił na mnie przede wszystkim spasowaniem wnętrza (feeling prawie jak w audi) i wyciszeniem, stojąc obok odpalonego samochodu ledwo go słyszałem, w środku kompletna cisza. Megane za urzekła mnie przede swoim zawieszeniem i wyposażeniem.

 

Dlaczego wybrałem renault? Za parę groszy drożej niż i30 dostałem dwustrefową automatyczną klimę, podgrzewane fotele, elektromechaniczny ręczny, radio z DAB i nawigacją. Niestety trzeba jeszcze dopłacić 2,5 tys. za 5 lat gwarancji, co w hyundaiu jest już w cenie standardowej. Myślę, że oba te samochody są bardzo dobrym wyborem, jednak renault pozamiatało u mnie temat dużo bogatszym wyposażeniem przy cenach zbliżonych do i30 - zwłaszcza, jeśli ostro negocjujesz u dealera.

 

Nadal oglądam się za i30, bo przód szalenie mi się podoba, ale po przejechaniu zaledwie 2 tys. km meganką nie zamieniłbym się :)

 

Co do golfa to mam na stanie jednego w wersji highline: wyposażenie razem z tym przeszklonym ekranem na przednim panelu wygląda naprawdę świetnie, ale to jednak golf - zewnętrzną stylistykę albo się lubi, albo nie, gdybym dla siebie wybrał golfa to na parking musiałbym chodzić z zamkniętymi oczami i otwierać dopiero po tym jak wsiądę, żebym mógł się cieszyć pięknym wnętrzem ;) Jeździ się nim cicho, przyjemnie, wygodnie, ale jednak jest o jakieś 10 tys. droższy od dwóch wyżej omawianych przeze mnie modeli (jeżeli patrzymy też na to, żeby wyposażenie było w miarę podobne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, insaimz napisał:

Na którym dokładnie forum kia o problemach Proceed'a można poczytać?

Napisałem, że za jakiś czas będzie można poczytać, a może i już się da. Nie wiem, nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał, że 1.3 rzekomo nie spełnia nadchodzących norm. Jednak spełnia:

"trzy wymienione wyżej wersje silnika 1.3 zastępują trzy starsze konfiguracje [...] Wszystkie nowe zespoły napędowe spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d-Temp."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymając się tematu....poczekam i zobaczę czy Renault na dniach tak jak kolega Szafir51 może da jakąś ofertę, która przebije i30 i golfa. Patrząc na tabelki ze sprzedażą to w MIV nie ma dobrych wyników i gdyby ceny były mniejsze to sprzedaż by wzrosła. Porównując te 3 auta to: we wnętrzu i30 GET robi robotę z czarnym dachem i wygląda na auto dużo droższe, deska ma dobrej jakości plastiki,  góry miękkie, dolna część twarda jak u rywali, fotele wygodne, fajny tablet multimedialny. Wnętrze MIV - materiały podobnej jakości co w i30, deska też miękka, miejsca jest jednak ciut mniej na tylnej kanapie niż i30 a porównywalnie co golf, wersję limited porównał bym z wersją GET jeśli chodzi o środek, Wnętrze golfa robi najlepsze wrażenie, plastiki są najlepsze w tym zestawieniu aut, dużą robotę jeśli chodzi o wygląd deski robi wyświetlacz multimedialny - z całej 3 najelpszy jakościowo, materiały tapicerowane wysoka jakość, może deska rozdzielcza jest klasyczna nie robi efektu wooow ale jest ponadczasowa. Jeśli chodzi o nadwozie.....MIV ma zadziorny sportowy wygląd dynamiczny - podoba mi się, golf- klasyk troche nudny ale poprawny tzw dizajn na lata. I30 ma coś z megane czyli dynamiczna sylwetka. Mhhh wybór trudny - będę trzymał się jednak ceny, nie mam ochoty wydawać prawie 70 tyś na kompakta czy do i30, golf, czy MIV - max max 65 tyś tego będe się trzymał. Na chwilę obecną pewną cene mam na i30 GET....jak otrzymam oferty od renault i VW podziele się z wami. pozdrawiam

Edytowane przez funyboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, insaimz napisał:

Focus ma jako pierwszy 3cylindrowy silnik, ktory i nie odstrasza dzwiekiem

Najpierw się przejedź, ja już testowałem i jest słabo, a żona zapytała sprzedawcy co to za okropny diesel :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo. Mam nadzieje, że niedociągnięcia na gwarancji porobią i będzie spokój. Chciałbym z 5 lat potrzymać jeszcze Maganke, bo częste zmienianie auta nie jest ekonomiczne, jak się robi 15 tys rocznie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, insaimz napisał:

Na którym dokładnie forum kia o problemach Proceed'a można poczytać?

Ja się zainteresowałem Proceede'm i znalazłem na razie takie forum: https://forum.kia-motors.pl/

Nie jest tak rozbudowane, jak to tutaj, ale może to przez to, że sporo osób dopiero czeka na odbiór Ceed'a albo Proceed'a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!