Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy Megane 4 to kandydat do pobicia „ psującej się” Alfy Romeo, Laguny „królowej lawet”? co sądzicie?


Rekomendowane odpowiedzi

Tak to już jest miałem niezawodna honde civic tzw. ufo skrzypiało sprzęgło trzy razy wymieniali pompkę sprzęgła ,sam  pedał sprzęgła. Jak sprzedawałem dalej skrzypiało .

To samo z urywającymi się nakładkami klamek kierowcy/pasażera ,jakieś świerszcze w kabinie.już nie wspomnę o rysującym się lakierze, usterkach kompresora klimatyzacji.Jedynie silnik 1,8 był nie do zajechania .Wystarczy wejść na inne fora i tam jest tak samo nawet na forach tzw niezawodnych marek jak mazda,honda

Edytowane przez mario111
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum pęka w szwach od problemów z MIV, a to dobre:D abstrahując już od tego jakie to "problemy" są, to naturalną koleją rzeczy jest to, że fora i ogólnie internet służą głównie do wyrażania negatywnych opinii i poszukiwań rozwiązań niektórych bolączek. No bo jak nie ma problemów i ludzie są zadowoleni, to o czym tu pisać? Dopóki ludzie nie zrozumieją, że kupują auto z masowej produkcji, gdzie księgowy wymusza taką jakość, a nie inną, to wciąż będziemy napotykać marudzenie i lament. Komuś strzela fotel w Megane, a facet kupił Mercedesa za pół miliona złotych i coś mu latało w tunelu środkowym i z tylnych nawiewów wiało gorące powietrze niezależnie od ustawionej temperatury, i my tu chcemy rozmawiać na temat jakości wykonania Renault?:D Na fejsbukowej grupie była ankieta na temat zadowolenia z MIV i było chyba 20 do 180 na korzyść zadowolonych, więc chyba jednak nie tak źle. Kiedyś trafiłem na test Alfy Romeo Giulia, bieda wersja za 140k, sensowna wersja za 200k. Polecam zobaczyć niedoróbki i jakość wykonania:

 

@Pitrek u mnie na liczniku 54k km i tylko wymieniony łącznik. Koszt części pewnie <100 zł, 40 minut w serwisie. Mogę z tym żyć:)

Edytowane przez rafa85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dobija 20 tysięcy km i tez spokój, nic się nie dzieje.

 

Rozumiem, że problemy z zawieszeniem, przeciekaniem czy fotelem (to chyba 3 najpopularniejsze problemy) mogą być upierdliwe i nie powinny mieć miejsca, ale nie oszukujmy się, teraz nie ma już aut idealnych.

Na forach innych marek jest podobnie, np w astrach jeszcze niedawno narzekali na silniki 1,4T (chyba najbardziej popularne) - padały tam tłoki jeśli dobrze pamiętam i auto było uziemione, teraz często się słyszy o problemach z światłami czy łańcuchami rozrządu w dieslach. W civicu nagminne problemy z wycieraczkami czy czujnikami parkowania. Jeszcze pare lat temu jak wyglądały silniki TSI/TFSI w VAGu? Każdy narzekał. W qashqaiach są problemy z maglownicami, można tak jeszcze wymieniać i wymieniać. 

Nawet ta 'bezawaryjna' toyota, to już nie ten sam poziom co 10 lat temu.

Niestety, aut idealnych już nie produkują, nawet marki premium mają jakieś problemy, takie czasy..

Edytowane przez Zurad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od kiedy to Toyota była "bezawaryjna" 10 lat temu  (np. wpadka z dieslami, w których wyparowywał rant cylindra i trzeba było robić remont generalny), nie wspominając o innych wpadkach.

 

Nasza Meganka na tle obecnych konstrukcji jest w ścisłej czołówce jakościowej (bo ma takie wpadki, które są naprawdę losowe [i błahe]- a wiele z nich wynika z niechlujnego montażu przez jakiegoś pacana na taśmie). Jedyna poważna usterka. która dotyka część użytkownikowi to stuki/skrzypienia z tyłu (belka). A no i druga - gówniane łączniki stabilizatora w pierwszych latach produkcji - tylko że tu to jest też po części wina naszych kochanych dróg, a sam koszt części jest śmieszny, a montaż banalny.

Tak że nie narzekajcie na jakość - popatrzcie po forach innych marek (nawet tych uważanych za premium i zobaczcie jakie tam są jaja - a te samochody za klase compakt nie kosztują po 70-80 tyś. w bogatym wyposażeniu - bo tam się standard zaczyna od 1 i 5 zer).

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich na forum, to mój pierwszy post. Tydzień temu kupiłem megankę IV life grandcoupe z wyprzedaży rocznika 2019 za 58,5 tys. W tej cenie z nowych aut są same autka typu fabia, fiesta, yaris, corsa. Fiata tipo i pozostawię bez komentarza. Nawet jak będę miał takie problemy jak Geble, to i tak będę zadowolony z auta, gdyż w tej cenie w tym segmencie po prostu nic innego nie było. Silnik 1332, 115 km nawet ładnie się zbiera na wyższych biegach, słabo za to oceniam biegi 1 i 2. 

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam IV ponad rok i jest to najbardziej bezawaryjne auto jakie którykolwiek miałem. Nawet Megane III która mialem od nowości i byłem zadowolony, miała jakieś drobiazgi np. olej wyciekał pod pokrywą zaworów przy przebiegi 500 km. Tu nic i jestem BARDZO zadowolony, a już z silnika 1.3 to wrecz szczęśliwy bo dynamiczny i mało pali... Więc ja jestem w pełni zadowolony z zakupu i polecam auto..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.04.2020 o 18:06, omega napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

Jestem pracownikiem Renault Polska bo jestem zadowolony z auta które świadomie kupiłem? Co za poziom dedukcji - gratuluję. Nie możesz teraz iść do kina na "Hejtera" choć powinieneś - ale spoko - mogę Cię wspomóc na kilka zł to na vod sobie obejrzysz...

Jestem inżynierem. Produkuję sprzęt medyczny w dziedzinie zwanej krio. Zajmuję się mikromechaniką i dużymi ciśnieniami. Moja firma przez wiele lat leasingowała chyba każdą dostępną na rynku markę oprócz chińskich. Mam swoje zdanie o toyotach, audi czy mercedesie. Mogę w każdej chwili z Tobą porozmawiać o wrażeniach z jazdy autami powyżej 500 ps. Obawiam się tylko że nie miałbyś za dużo do powiedzenia. Zastanawiaj się nad swoimi publikacjami. Ja mogę potwierdzić każde słowo jakie napisałem - czym Ty możesz potwierdzić swoją opinię o mnie?

Słabe to było...

BTW: Współczuj sobie. Może na respiratorze do którego Cię podłączą (czego Ci oczywiście nie życzę) będzie moja sygnatura, bo obecnie jako hitech robimy podzespoły dla największych na świecie.

I na koniec prawda która może zaboleć, ale muszę to powiedzieć chociaż wiem że będziesz rozczarowany: primo - nie wszyscy ludzie pracują w Renault Polska, secundo: są ludzie zadowoleni ze swoich samochodów.

Myśl, uprzejmie proszę :))))))))

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

 

 

  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będąc programistą myślenie nie jest mi obce, za dofinansowanie też dziękuje, bo pracuję w branży dobrze opłacanej. Wiesz, jakieś 3-4 lata temu przymierzałem się do IV Bose (obecnie mam III Bose edition) i powiedzieć, że to ładnie gra to przepraszam, ale Tobie "słoń na ucho nadepnął". Jeżeli cała reszta jest równie prawdziwa to sorry...

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę dodam, że moim poprzednim autem było a4 b6 s-line z 2003 roku z legendarnym 1,9 tdi wersja 130 km i meganka ku mojemu zaskoczeniu ma mniejsze spalanie w cyklu mieszanym (meganka 7, audi - 8). W ogóle przesiąść się z takiego traktora do takiego cichego silnika to normalnie przeskok cywilizacyjny. Inna sprawa, że audi sprzedałem z przebiegiem 370 tys. km, a faktycznie mógł mieć nawet pół miliona. Wątpię, żeby meganka dożyła nawet 250 tys. bez wymiany silnika :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten parametr "utrata wartości" to jest komedia - proszę niech mi ktoś powie jaka jest różnica jeśli auto traci na wartości o 1% więcej od innego (no albo max 2%).

To teraz sobie policz jak człowiek:

Honda Civic (od wielu lat traci mało) - w salonie kosztuje 100 - traci 40,1%

Renault Megane IV (twierdzicie że traci dużo) - w salonie kosztuje 80 - traci 42,4%

100 tyś x 40,1% = 40100 pln

80 tyś x 42,4% = 33920 pln

TO KTO W SUMIE WIĘCEJ STRACIŁ.

To jest takie piep....ie o Chopinie.

utrata.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!