Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane III 2010 1.6benzyna


Nec_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przymierzam się do zmiany swojej Megane II 1.9dci na III 1.6 w benzynie. Jadę jutro oglądać i na  co zwrócić uwagę, jakie są wady itd,. Ogólnie jakie macie doświadczenia z tym modelem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostalbym przy dieslu, ale żona nalega :35_thinking: koszta mniejsze ponoć. Spalanie na poziomie 5-6 litrów tu pewnie nie osiągalne, a co w przypadku gdy ów megi ma nalatane ponad 230 tys. Co powinno być wymienione? @mayn na osiągi przyjdzie jeszcze czas,  teraz czas na rodzinne combi :8_laughing:

Edytowane przez Nec_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o koszty serwisu w kontekście ewentualnych awarii silnika? Bez wątpienia zepsuć się może dużo mniej w tym wolnossaku ale za to będziecie wydawać więcej na paliwo, chyba że założycie LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założysz lpg i będzie tanio. Moim zdaniem samochód po 150 tys. przebiegu lub 10 latach będzie wymagał jakiegoś doinwestowania. Silnik 1.6 rzeczywiście mułowaty, pojeździj przed zakupem bo możesz być rozczarowany, chyba, że to samochód dla żony i tylko ona będzie nim jeździć a Ty akceptujesz mierne osiągi. Jak dla mnie 230 tys. przebiegu to dużo. Samochód krajowy czy sprowadzony?

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód sprowadzony, samochód ma być na kolejne 5 lat przynajmniej, jak nie dłużej. Osiągi..no cóż na wyścigi nim jeździł nie bd a po mieście chyba starczy, bd pewnie tęsknił za moim dci, ale muszę się z tym liczyć, po prostu czegoś oszczednego w miarę szukamy, a do gazu jakoś nie jestem przekonany. Każde porady mile widziane Panowie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przesiadłem się z 1.5 101 KM na 1.6 110 KM po kilkuminutowej jeździe próbnej na której nie mogłem poznać pełnej charakterystyki tego silnika choć miałem MI z 1.6 to nie był ani nie jest ten sam silnik. Nigdy jednak nie plułem sobie w brodę z powodu tej decyzji i nadal jestem z niej zadowolony.

Jak nie jesteś przekonany do gazu to oszczędności nie będzie. Na pewno nie na paliwie bo jeżdżąc w ruchu miejskim słowo "ekonomia" będziesz mógł wykreślić że swojego słownika.

Edytowane przez pbet
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam się przesiąść z 1.9dci 120KM na 1.6 101KM, i tu diesel wygrywa nawet w ruchu miejskim spalanie w przedziale 5-6, a benzyna srednie spalanie podane 8.2. Czy mogę do oceny podać wam auto które wpadło mi w oko? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Nec_ napisał:

w ruchu miejskim spalanie ... benzyna srednie spalanie podane 8.2

Obiecanki cacanki. Zapomnij. Raczej bliżej 10, a nawet powyżej.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód typowo po jakiejś firmie lub przedstawicielu handlowym. Prawie zero zużycia wnętrza przy przebiegu 230 tyś. km.

Jedyne co wytarte to przycisk od tempomatu więc musiał pracować na trasie i to z przyczepką (hak). Slot na kartę jak i sama karta też mocno sfatygowana.

Klimatyzacja manualna a nie automatyczna.

Dużo zdjęć z wewnątrz mało z zewnątrz, ale nie podoba mi się spasowanie tylnego zderzaka. 

Ponadto samochód ściągnięty prawdopodobnie z Holandii więc jest nadzieja że był dobrze serwisowany.

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!