Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opony zimowe


kaliq

Rekomendowane odpowiedzi

Więc mamy 
Uciekający tył  przeciwko skręcaniu, hamowaniu, napędzaniu, uciekający przód.

Nie mam wielkiego doświadczenia w poślizgach. Lecz wydaje mi się że łatwiej opanować uciekający tył niż uciekający przód. 
Niezależnie czy auto ciągnie na przód, czy na tył.


 

Edytowane przez m0Del
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? bezwładny tył łatwiej opanować ? 
Przód skręca, można ratować się kierownicą/ hamulcami . Jak tył zaczyna bujać i wyprzedzać przód to już tylko paciorek bo nawet ręczny nie pomoże ?. Poza tym kto pamięta o tym, że z tyłu ma łyse zimówki, jak z przodu nowy komplet i ciągnie to jedzie pewnie ? a później zawija się na barierkach :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy Ci zacznie tym uciekać to się musisz nieźle napocić, żeby wyprowadzić w jakiejś hardcorowej sytuacji. Jak Ci przód będzie leciał prosto w zakręcie to wystarczy puścić gaz i nie wciskać hamulca, i ESP powinno pomóc. Mi się już tak nie raz zdążyło, A tył uciekł mi tylko raz :) i miałem pełne gacie przy 50km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o czym Wy w ogóle rozmawiacie? Jak opony się zużyją to się je wymienia całym kompletem na nowe, a nie na janusza - kupuję dwie nowe i zastanawiam się czy lepiej syf który został dać na przód czy na tył ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże piwo dla Ciebie :) tak powinno się robić, co więcej. Ja ja kupowałem auto używane to 1 co to zmieniałem zawsze komplet opon na nowy :)  jeżdżę szybko i dużo - opona to jedyne co łączy mnie z drogą (a ma powierzchnie otwartej dłoni) wiec na tym nigdy nie oszczędzałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

No dobra. Pomijając opony "premium", do których ostatnio dołączył Hankook (oponeo), co sądzicie o Kleberach Krisalp HP3 SUV 215/60 R17 100 V XL, bo do takich się przymierzam. Grupa Michelin, parametry przyzwoite: C/B/A 69dB. Opony wzmacniane, z dużym indeksem nośności i prędkości. A samochód to Kadjar EDC 140 KM. Warto wydać średnio ponad 500 zł więcej na kpl. opon tzw. premium (Dunlop, Bridgestone, Continental, Michelin czy Nokian)? I dodam, że ciężko w owym segmencie znaleźć opony w moim rozmiarze o indeksie V i dodatkowo wzmacniane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WR D4 mam, w porządku,  poprawne. Mam też WR Snowproof ale jeszcze nie jeżdżone.  Wyglądają w porządku,  krzemionka w składzie to najważniejsze. W średnicy 17 wysokośćbieżnika to 8.63 mm. Jak bym miałwybór to kupiłbym Dunlop Wintersport 5. W rozmiarze 16 miały 10 mm bieżnika,  5 lat gwarancji i oczywiście krzemionkę. Na śniegu super. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Opony zimowe
  • 2 lata później...

Ze swojej strony mogę polecić opony zimowe Hankook Winter Icept RS. Użytkowane były do jazdy zimowej w 95% w mieście i 5% poza miastem. Wytrzymały 7 lat. Dobrze trzymały się mokrej nawierzchni i w śniegu dawały radę.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżę temat :) Panowie jakie opony wybrać zimowe

1.Bridgestone 
Blizzak LM005 225/40 R18  te mają 72db

2.Continental WinterContact TS 870 P 225/40 R18  te mają 71db

Meganka nie jest zbyt cichym samochodem dlatego czy ten 1db na suchej nawierzchni robi różnicę duzą?

3. a może wielosezonowe Michelin 
CrossClimate 2 225/40 R18 ?

 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!