Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ja z braku czasu i warunków atmosferyczno-oświetleniowych nie wymieniłem uszczelki zaworu dołączonej do zaworu. Jedynie osuszyłem i oczyściłem gniazdo zaworu i pokrywę zaworów. Po tygodniu użytkowania sprawdziłem suchość pokrywy zaworów i trzyma szczelność. Kiedyś próbowałem wyciągnąć ten uszczelniacz aby go pomierzyć, ale zrezygnowałem gdyż jest bardzo pasownie osadzony.
Mój zawór ma już ponad 1 tyś. przejechane. Zachowuje się OK (wyprzedzenie zapłonu, wrażenia słuchowe, praca silnika - "cisza").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie Wszystkich. Mam mały problem ze swoim autem. Kilka razy pojawił się problem z odpaleniem auta a ostatnio zgasł na wolnych. Sprawdziłem elektrozawór i był cały w oleju włącznie z wtyczka. Dodatkowo była aby jedna cześć sitka na nim. Pokusiłem się o zmierzenie kąta wyprzedzenia zapłonu i wykres wstawiam nizej. Wymieniać w ciemno czy próbować ratować zawór? 

Początek wykresu na biegu jałowym potem podczas jazdy. 

Screenshot_2021-04-04-14-14-38-148_com.ovz.carscanner.jpg

Edytowane przez Proteader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku, że skoro będę wymieniał uszczelki pod kolektorem to za jednym zamachem wymienię elektrozawór. Auto mam już prawie lat 8 i sam nie ruszany był do tej pory. Co do odczytów to były sprawdzane na 2 elmach oraz jednym jakimś warsztatowym u miejscowych magików. Wyniki były bardzo podobne. Z tym że na warsztacie na biegu jałowym nie było aż takiej dużej wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam dalej na część ale dodatkowo wyskoczył mi błąd, P0340 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction ale z wymianą tego czujnika wstrzymam się jeszcze chwilę bo widziałem że w jego okolicy jest mnóstwo oleju. Jeśli po czyszczeniu nic się nie zmieni to następny będzie do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Proteader napisał:

dodatkowo wyskoczył mi błąd, P0340 

Ten błąd jest następstwem złej pracy zespołu zmiennych faz rozrządu. Oznacza, to, że czujnik wałka prawidłowo odczytuje niewłaściwe przedziały czasowe w stosunku do obciążenia silnika.

Brak sitka na elektrozaworze, to brak rozdzielenia obwodów. Po wykresie jest widać, że samo koło zf  nie jest wysilone i po zmianie elektrozaworu wszystko powinno wrócić do normy.

Próbowałbym wyciągnąć drugą część tego sitka, która zalega w gnieździe.

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Papuga :?:

Nie potrzeba  czyścić, tylko szybko wymieniać elektrozawór.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że sitko nie wypadło z gniazda podczas wyciągania czujnika i nie poszło w dół bo podejrzewam że skutki takiej sytuacji mogą być opłakane?  

 

A więc tak. Zabrałem się do poszukiwań drugiej części sitka i niestety nie znalazłem jej nigdzie w gnieździe. Kamera endo nic nie znalazła chwytak magnetyczny także. Więc albo będę miał niespodziankę podczas którejś trasy albo ktoś zgubił sitko wcześniej. Co ciekawe po ponownym przeczyszczeniu Elektrozaworu błąd P0340 zniknął i póki co siedzi cicho. 

 

 

Witam ponownie. Dopiero dziś wymieniłem zawór. Błąd oczywiście zniknął P0340 wraz z błędem o złej jakości spalin(P0420). Dorzucam zdjęcie starego zaworu i wykres z kąta wyprzedzenia zapłonu. 

IMG_20210415_155332.jpg

Screenshot_2021-04-15-15-38-39-257_com.ovz.carscanner.jpg

Edytowane przez Proteader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!