Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

Ja z braku czasu i warunków atmosferyczno-oświetleniowych nie wymieniłem uszczelki zaworu dołączonej do zaworu. Jedynie osuszyłem i oczyściłem gniazdo zaworu i pokrywę zaworów. Po tygodniu użytkowania sprawdziłem suchość pokrywy zaworów i trzyma szczelność. Kiedyś próbowałem wyciągnąć ten uszczelniacz aby go pomierzyć, ale zrezygnowałem gdyż jest bardzo pasownie osadzony.
Mój zawór ma już ponad 1 tyś. przejechane. Zachowuje się OK (wyprzedzenie zapłonu, wrażenia słuchowe, praca silnika - "cisza").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam serdecznie Wszystkich. Mam mały problem ze swoim autem. Kilka razy pojawił się problem z odpaleniem auta a ostatnio zgasł na wolnych. Sprawdziłem elektrozawór i był cały w oleju włącznie z wtyczka. Dodatkowo była aby jedna cześć sitka na nim. Pokusiłem się o zmierzenie kąta wyprzedzenia zapłonu i wykres wstawiam nizej. Wymieniać w ciemno czy próbować ratować zawór? 

Początek wykresu na biegu jałowym potem podczas jazdy. 

Screenshot_2021-04-04-14-14-38-148_com.ovz.carscanner.jpg

Edytowane przez Proteader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do wniosku, że skoro będę wymieniał uszczelki pod kolektorem to za jednym zamachem wymienię elektrozawór. Auto mam już prawie lat 8 i sam nie ruszany był do tej pory. Co do odczytów to były sprawdzane na 2 elmach oraz jednym jakimś warsztatowym u miejscowych magików. Wyniki były bardzo podobne. Z tym że na warsztacie na biegu jałowym nie było aż takiej dużej wartości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam dalej na część ale dodatkowo wyskoczył mi błąd, P0340 Camshaft position (CMP) sensor A, bank 1 - circuit malfunction ale z wymianą tego czujnika wstrzymam się jeszcze chwilę bo widziałem że w jego okolicy jest mnóstwo oleju. Jeśli po czyszczeniu nic się nie zmieni to następny będzie do wymiany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Proteader napisał:

dodatkowo wyskoczył mi błąd, P0340 

Ten błąd jest następstwem złej pracy zespołu zmiennych faz rozrządu. Oznacza, to, że czujnik wałka prawidłowo odczytuje niewłaściwe przedziały czasowe w stosunku do obciążenia silnika.

Brak sitka na elektrozaworze, to brak rozdzielenia obwodów. Po wykresie jest widać, że samo koło zf  nie jest wysilone i po zmianie elektrozaworu wszystko powinno wrócić do normy.

Próbowałbym wyciągnąć drugą część tego sitka, która zalega w gnieździe.

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Papuga :?:

Nie potrzeba  czyścić, tylko szybko wymieniać elektrozawór.

:lapka:
REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że sitko nie wypadło z gniazda podczas wyciągania czujnika i nie poszło w dół bo podejrzewam że skutki takiej sytuacji mogą być opłakane?  

 

A więc tak. Zabrałem się do poszukiwań drugiej części sitka i niestety nie znalazłem jej nigdzie w gnieździe. Kamera endo nic nie znalazła chwytak magnetyczny także. Więc albo będę miał niespodziankę podczas którejś trasy albo ktoś zgubił sitko wcześniej. Co ciekawe po ponownym przeczyszczeniu Elektrozaworu błąd P0340 zniknął i póki co siedzi cicho. 

 

 

Witam ponownie. Dopiero dziś wymieniłem zawór. Błąd oczywiście zniknął P0340 wraz z błędem o złej jakości spalin(P0420). Dorzucam zdjęcie starego zaworu i wykres z kąta wyprzedzenia zapłonu. 

IMG_20210415_155332.jpg

Screenshot_2021-04-15-15-38-39-257_com.ovz.carscanner.jpg

Edytowane przez Proteader
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!