Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, lekkir napisał:

Tylko czy będzie miało to realny wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Jeżeli by było za małe podciśnienie;

   - nierówne obroty, ubytek oleju - to te uszczelki są konieczne,

Na za duże podciśnienie;

  - to porządek z odmą olejową jest wskazany 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, jabrze napisał:

Czujnik temperatury powietrza dolotowego źle wskazuje wartość.

Wracając do tego tematu na dowód filmik sprzed chwili, pomiar max 2 minuty po zgaszeniu silnika...

https://youtu.be/YPd0CM3Ta7I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wersja GT 128KM i dolot z odlewu. Wycieków z odmy brak, jedynie możliwa, chociaż z małym prawdopodobieństwem nieszczelność na metalowej uszczelce dolotu - tej ze zdjęcia, ewentualnie gdzieś na podciśnieniach...

Powiedzcie jeszcze, jak kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy to też tak skacze jak u mnie? Czy to raczej stabilne wskazania +/- 1 stopnień?

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilność kąta jest uzależniona również od przebiegu i średnio jest podobna do tej którą wskazał @szwagier24a 

W tych warunkach jest najlepszy zapłon zimnego silnika i najmniejsze jego drgania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie jestem mechanikiem a bardziej automatykiem i jest to moja pierwsza wypowiedź na tym forum, to zacznę od pytania.

Czy naprawdę uważacie, że to czy zawór zmiennych faz działa czy nie, ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Przecież koło zmiennych faz fizycznie zmienia położenie wałka ssącego. Na tym wałku chyba nie ma żadnego czujnika. 

To skąd komputer może wiedzieć czy wałek się przestawił czy nie. 

W silniku f4r 2.0 nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu (z tego co wiem) a kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się płynnie. 

Moim zdaniem kąt wyprzedzenia zapłonu obliczany jest na podstawie danych z czujnika położenia wału i prędkości obrotowej odczytywanej z alternatora (prawdopodobnie). 

To czy zawór i koło zmiennych faz działa poprawnie doszukiwałbym się bardziej w parametrach takich jak ciśnienie w kolektorze dolotowym. 

Problemów z obrotami szukałbym w alternatorze i czujniku położenia wału.

Ale to jak mówię, to tylko takie moje przemyślenia.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, switek napisał:

To skąd komputer może wiedzieć czy wałek się przestawił czy nie. 

 

W silniku f4r 2.0 nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu (z tego co wiem) a kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się płynnie. 

Proponuję przeczytać temat od początku, a odpowiesz sobie na każde pytanie.

Silnik f4r występuje w różnych konfiguracjach i pracuje z różnymi mapami. Na przestrzeni lat miał wiele modyfikacji włącznie z dołożeniem turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, switek napisał:

prędkości obrotowej odczytywanej z alternatora (prawdopodobnie).

Nic bardziej mylnego. Owszem kiedyś stare diesle odczytywały prędkość obrotową z alternatora ale tylko do wskazań obrotomierza. Lata 80-90 ubiegłego wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry!

Jestem tu pierwszy raz.

Z zainteresowaniem przeczytałem cały wątek. Sinik 1.6 16V, auto z przebiegiem 210kkm. Zdemontowałem zawór, próbuję zdiagnozować błąd DF080. Zawór pracuje jak zasilę go wprost z aku, natomiast we wtyczce mam +, ale minus nie pojawia się po odpaleniu auta (bez odpalenia też go brak). Bez zaworu auto pracuje jak zwykle - pali normalnie, nie trzęsie, obroty utrzymują się.

Pytane - czy ten minus ma pojawić się na biegu jałowym, czy tylko przy wyższych obrotach? W pojedynkę będzie mi trudno pedał gazu wcisnąć :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 4pablo napisał:

Zdemontowałem zawór, próbuję zdiagnozować błąd DF080.

Pytane - czy ten minus ma pojawić się na biegu jałowym, czy tylko przy wyższych obrotach?

Minus ze sterownika nie jest stały;

   - są to impulsy prostokątne sterujące elektrozaworem,

  -  występują w zakresie od 1400 do 3000 obrotów,

  -  powyżej 3000 obr/min, elektrozawór jest całkowicie otwarty,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Dzięki.

Udało mi się z drugą osobą nieco go przegazować, podłączona do wtyczki żarówka nie migała. Czy zostaje tylko oscyloskop? A czy powyżej 3000 żarówka powinna stale się palić?

I jeszcze jedno - czy przy takim przebiegu (210kkm) nie trzeba po prostu wymienić tego zaworu jako czynność serwisowa? To że otwiera i zamyka się mogę stwierdzić, ale czy jest szczelny to już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, 4pablo napisał:

A czy powyżej 3000 żarówka powinna stale się palić?

Sprawna żarówka, przy sprawnych łączach/przewodach powinna;

   - pomiędzy 1400 a 3000 obrotów się żarzyć coraz mocniej,

   - > 3000 obrotów stale świecić,

3 godziny temu, 4pablo napisał:

. Bez zaworu auto pracuje jak zwykle - pali normalnie, nie trzęsie, obroty utrzymują się.

Po odpięciu zaworu, nie wywaliło żadnego błędu???  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Sprawna żarówka, przy sprawnych łączach/przewodach powinna;

   - pomiędzy 1400 a 3000 obrotów się żarzyć coraz mocniej,

   - > 3000 obrotów stale świecić,

Tylko przy obciążeniu silnika ( przy zwiększaniu obrotów)- dla gorącego silnika. Żarówka 21W. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po odpięciu zaworu, nie wywaliło żadnego błędu???  

Błędów po wczorajszym teście (dodam, że na zimnym silniku) jeszcze nie sprawdzałem, serwis świeci się od dawna, stąd diagnozowanie.

Czy moc żarówki ma znaczenie? Kolega @jabrzewyżej napisał 21W, ja mam pod ręką próbówkę.

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!