Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektrozawór sterowania zmiennych faz rozrządu


ryszard33

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, lekkir napisał:

Tylko czy będzie miało to realny wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Jeżeli by było za małe podciśnienie;

   - nierówne obroty, ubytek oleju - to te uszczelki są konieczne,

Na za duże podciśnienie;

  - to porządek z odmą olejową jest wskazany 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, jabrze napisał:

Czujnik temperatury powietrza dolotowego źle wskazuje wartość.

Wracając do tego tematu na dowód filmik sprzed chwili, pomiar max 2 minuty po zgaszeniu silnika...

https://youtu.be/YPd0CM3Ta7I

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wersja GT 128KM i dolot z odlewu. Wycieków z odmy brak, jedynie możliwa, chociaż z małym prawdopodobieństwem nieszczelność na metalowej uszczelce dolotu - tej ze zdjęcia, ewentualnie gdzieś na podciśnieniach...

Powiedzcie jeszcze, jak kąt wyprzedzenia zapłonu jest prawidłowy to też tak skacze jak u mnie? Czy to raczej stabilne wskazania +/- 1 stopnień?

Edytowane przez lekkir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilność kąta jest uzależniona również od przebiegu i średnio jest podobna do tej którą wskazał @szwagier24a 

W tych warunkach jest najlepszy zapłon zimnego silnika i najmniejsze jego drgania.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie jestem mechanikiem a bardziej automatykiem i jest to moja pierwsza wypowiedź na tym forum, to zacznę od pytania.

Czy naprawdę uważacie, że to czy zawór zmiennych faz działa czy nie, ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu?

Przecież koło zmiennych faz fizycznie zmienia położenie wałka ssącego. Na tym wałku chyba nie ma żadnego czujnika. 

To skąd komputer może wiedzieć czy wałek się przestawił czy nie. 

W silniku f4r 2.0 nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu (z tego co wiem) a kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się płynnie. 

Moim zdaniem kąt wyprzedzenia zapłonu obliczany jest na podstawie danych z czujnika położenia wału i prędkości obrotowej odczytywanej z alternatora (prawdopodobnie). 

To czy zawór i koło zmiennych faz działa poprawnie doszukiwałbym się bardziej w parametrach takich jak ciśnienie w kolektorze dolotowym. 

Problemów z obrotami szukałbym w alternatorze i czujniku położenia wału.

Ale to jak mówię, to tylko takie moje przemyślenia.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, switek napisał:

To skąd komputer może wiedzieć czy wałek się przestawił czy nie. 

 

W silniku f4r 2.0 nie ma w ogóle czujnika położenia wałka rozrządu (z tego co wiem) a kąt wyprzedzenia zapłonu zmienia się płynnie. 

Proponuję przeczytać temat od początku, a odpowiesz sobie na każde pytanie.

Silnik f4r występuje w różnych konfiguracjach i pracuje z różnymi mapami. Na przestrzeni lat miał wiele modyfikacji włącznie z dołożeniem turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, switek napisał:

prędkości obrotowej odczytywanej z alternatora (prawdopodobnie).

Nic bardziej mylnego. Owszem kiedyś stare diesle odczytywały prędkość obrotową z alternatora ale tylko do wskazań obrotomierza. Lata 80-90 ubiegłego wieku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzień dobry!

Jestem tu pierwszy raz.

Z zainteresowaniem przeczytałem cały wątek. Sinik 1.6 16V, auto z przebiegiem 210kkm. Zdemontowałem zawór, próbuję zdiagnozować błąd DF080. Zawór pracuje jak zasilę go wprost z aku, natomiast we wtyczce mam +, ale minus nie pojawia się po odpaleniu auta (bez odpalenia też go brak). Bez zaworu auto pracuje jak zwykle - pali normalnie, nie trzęsie, obroty utrzymują się.

Pytane - czy ten minus ma pojawić się na biegu jałowym, czy tylko przy wyższych obrotach? W pojedynkę będzie mi trudno pedał gazu wcisnąć :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, 4pablo napisał:

Zdemontowałem zawór, próbuję zdiagnozować błąd DF080.

Pytane - czy ten minus ma pojawić się na biegu jałowym, czy tylko przy wyższych obrotach?

Minus ze sterownika nie jest stały;

   - są to impulsy prostokątne sterujące elektrozaworem,

  -  występują w zakresie od 1400 do 3000 obrotów,

  -  powyżej 3000 obr/min, elektrozawór jest całkowicie otwarty,

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes 

Dzięki.

Udało mi się z drugą osobą nieco go przegazować, podłączona do wtyczki żarówka nie migała. Czy zostaje tylko oscyloskop? A czy powyżej 3000 żarówka powinna stale się palić?

I jeszcze jedno - czy przy takim przebiegu (210kkm) nie trzeba po prostu wymienić tego zaworu jako czynność serwisowa? To że otwiera i zamyka się mogę stwierdzić, ale czy jest szczelny to już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, 4pablo napisał:

A czy powyżej 3000 żarówka powinna stale się palić?

Sprawna żarówka, przy sprawnych łączach/przewodach powinna;

   - pomiędzy 1400 a 3000 obrotów się żarzyć coraz mocniej,

   - > 3000 obrotów stale świecić,

3 godziny temu, 4pablo napisał:

. Bez zaworu auto pracuje jak zwykle - pali normalnie, nie trzęsie, obroty utrzymują się.

Po odpięciu zaworu, nie wywaliło żadnego błędu???  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Sprawna żarówka, przy sprawnych łączach/przewodach powinna;

   - pomiędzy 1400 a 3000 obrotów się żarzyć coraz mocniej,

   - > 3000 obrotów stale świecić,

Tylko przy obciążeniu silnika ( przy zwiększaniu obrotów)- dla gorącego silnika. Żarówka 21W. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Po odpięciu zaworu, nie wywaliło żadnego błędu???  

Błędów po wczorajszym teście (dodam, że na zimnym silniku) jeszcze nie sprawdzałem, serwis świeci się od dawna, stąd diagnozowanie.

Czy moc żarówki ma znaczenie? Kolega @jabrzewyżej napisał 21W, ja mam pod ręką próbówkę.

Edytowane przez 4pablo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!