Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grzałka elektryczna w nawiewie kto posiada


Rekomendowane odpowiedzi

Grzałki załączają się samoczynnie jak temperatura zewnętrzna jest w okolicach 5 stopni, wewnętrzna ustawiona wyżej jak minimalna, alternator nie jest zbytnio obciążony ładowaniem aku i produkowaniem prądu na bieżące potrzeby i pracują do czasu aż płyn osiągnie około 60 stopni. Dobra widoczność wymusza ich pracę nawet w wyższej temperaturze zewnętrznej.

Czy posiadasz przekaźniki i bezpieczniki musisz sam sprawdzić, skoro masz kable to po nich dotrzesz do podstaw przekaźników. Bezpieczniki powinny być pod maską.

Pomimo wszystko polecam przeglądnąć ten temat przynajmniej do 6 strony. Jest tam kilka fotek jak wyglądają klocki których szukasz.

No i ważny jest też alternator jaki posiadasz, a właściwie jego moc.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moc czy prąd, bo to różnica - jak wiadomo są alternatory 110A i 150A, przy czym ten drugi nadaje się do grzałek. nie spotkałem alternatorów z oznaczeniem mocy.

 

a'propos pkt 2) to nawet w lecie jak masz na zewnątrz np. 20*C a dasz MAX na climatronicu (czyli chyba 26*) to grzałki też się włączą, by szybko dogrzać. przynajmniej u mnie.

a'propos pkt 3) warto :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze coś takiego co na tabliczce nie jest napisane ale wynika z obliczeń i tu ma zastosowanie i kolosalne znaczenie, by wiedzieć ile grzałek i jakie zakresy Clipem włączyć.

Wynika więc jedno z drugiego, bez odpowiedniego prądu nie uzyskasz potrzebnej mocy przy teoretycznie ograniczonym napięciu.(kilka Volt różnicy pomiędzy minimalnym i maksymalnym napięciem)

1W = 1V x 1A

Fakt, zastosowałem skrót myślowy, bo grzałki są liczone i opisywane w Wattach, więc by je zasilić potrzeba odpowiedniej mocy (obliczeniowej) alternatora. (choć na tabliczce znamionowej jest podany maksymalny prąd w Amperach i napięcie)

Dla przykładu kol. mrarek przeczytaj ten post: http://megane.com.pl/topic/27278-grzalka-elektryczna-w-nawiewie-kto-posiada/page__view__findpost__p__329445 Zauważysz że nie tylko ja stosuję takie wartości dla alternatora i jest to całkowicie uzasadnione, pomimo braku takich parametrów w tabliczce znamionowej.

W poście #180 napisano, że temat długi i trudno przeczytać, wiec może być jeszcze trudniej to policzyć i dopasować do mocy grzałek. Dlatego świadomie użyłem określenia moc, a nie prąd...

A teraz do rzeczy...

W tym przypadku licząc średnio 13V przy alternatorze 110A uzyskamy 1430W wiec o prawie 400W za mało by włączyć clipem grzałki 1800W czyli ich maksymalną moc, co w przystosowanych fabrycznie sceniolach jest normalne i dopuszczalne.

Pamiętać także należy o rezerwie MOCY na ewentualne zasilenie ogrzewania lusterek i tylnej ogrzewanej szyby.. około 260W

Wynika z powyższego, że zakres 1000W na grzałki to maksimum na jakie można sobie w tym układzie pozwolić.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ tylko, że tu nie alternator jest do wymiany ale grzałki opisane w Wattach trzeba dobrać pod alternator istniejący i odpowiednią ich ilość podłączyć i aktywować Clipem.

Jak wynika z obliczeń nawet na 110A alternatorze można grzałki zabudować i aktywować. Na takim są już wielokrotnie powieszone w megankach. Nawet fabrycznie http://megane.com.pl/topic/51324-dodatkowe-ogrzewanie-elektryczne/page__view__findpost__p__369867

W aukcjach ani słowa nie napisano z jakimi grzałkami wskazane alternatory współpracowały. Kierujesz wobec tego sprawę w krzaki.

Z tego co mi wiadomo (gdzieś mi się o uszu obiło ale musiałbym w schematach sprawdzić) nawet ilość przekaźników jest inna przy mocy 1000 i 1800W. (2 albo 3 sztuki)

Obliczenie mocy alternatora jest wiec całkowicie uzasadnione, i nie jest także zbaczaniem z tematu jak pokaz kolekcji alternatorów, które i tak nie muszą być zakupione i wymieniane by grzałki dobudować.. Należy tylko grzałki odpowiedniej mocy zabudować i aktywować

No ale trzeba się umieć przyznać, że czepiasz się czegoś czego nie dostrzegłeś jako ważne, bo nie odczytałeś tego z tabliczki.

Fakt że czegoś tam nie napisano, nie oznacza że nie istnieje.....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak...

więc żeby Twoje było jeszcze bardziej Twojsze to krótko piszę - niech kolega Optima sprawdzi amperaż na alternatorze, a później dobierze ilość grzałek.

 

dla mnie rozwiązanie jest proste, ale jak lubisz się w swoich postach doktoryzować, to nikt Ci nie zabroni :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym, że nie to nie najprostsze wyjście, bo każdy kalkuluje przejazd do warsztatu (koszt paliwa x km), inne mecyje i w końcu stwierdza - zrobię u siebie, bo 2x taniej, po czym po miesiącu się okazuje, że jednak pojedzie, bo ma to źle zrobione. ale koszty są już znacznie wyższe niż pierwotnie.

 

wracając do tematu - kolega Optima jest na tyle mądrym userem, że da sobie spokojnie radę bez polecanego warsztatu. widziałem jak rozbebeszył i poskładał scenika przed blokiem, więc wierzę w niego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenkju wery macz - za wiarę we mnie.

Co prawda to prawda - nie takie rzeczy pod blokiem się robiło - choćby demontaż i potem montaż z latarką w ręce bo zmrok przyszedł deski rozdzielczej :D

Co do mojego alternatora - to spojrzałem - ma 110A (mam jego fotografie zrobioną przy okazji wymiany szczotek).

Wynika z niego, że jeżeli już - mogę się pokusić jedynie na 1000W grzałkę - bo w nowy alternator nie będe się bawić. Ta grzałka to taki mój malutki kaprys.

Też czytałem, że przy 1000W są dwa przekaźniki, a przy 1800: 3 przekaźniki.

Przy okazji zamówienia w ASO BAMARKO ramienia tylnej wycieraczki - uzbrojony w wydruk takiej elektrycznej grzałki - srodze się zawiodłem na panach z ASO [pierwszy raz - dotychczas byli zawsze kompetentni, nie tylko w tym ASO], gdyż.... nikt nie wiedział o co ich pytam. Musiałem najpierw jednemu, potem drugiemu i.... jeszcze trzeciemu tłumaczyć o takim wyposażeniu jak ta grzałka elektryczna.

A moje pytanie brzmiało czy mogą tak u siebie sprawdzić czy u mnie da się to włączyć.

Oni w ogóle nie dowierzali, że coś takiego jest montowane w MII/SII - serio! Byłem zażenowany widać ich zakłopotane miny, sprawdzanie po numerze części podanej przeze mnie czy w ogóle taka jest.

Na końcu jeden Pan wyraźnie mnie ciulając - bo aż zrobiły mu się wypieki na policzkach, próbował mnie oczarować, że oni będą musieli napisać list do centrali Renault do Francji z zapytaniem czy w moim konkretnym modelu można to włączyć i takie tam bajeczki, żeby pokazać jaka to skomplikowana operacja i ile oni by musieli dla mnie zrobić, a w gołe to nie zawracaj Pan głowy taka pierdołą fachurom z ASO... W głębi to mi się z ich teatrzyku jaki odprawili, udając, że niby wiedzą choć nic nie wiedzieli chciało mocno śmiać.

Więcej się z tego tematu dowiedziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mocy grzałek to jest trochę dziwna sprawa. W swoim scenicu mam alternator 150 A a fabrycznie zamontowana jest grzałka 1000 W i dwa przekaźniki, gdzie równie dobrze mogłaby być być grzałka 1800 W.

Zwłaszcza przy tak dużej budzie. Córka w swojej megance 1,5 dci ma altek 110 A i też grzałki na 1000 W. Może jest tak, że oprócz mocy alternatora bierze się też pod uwagę moc (pojemność) silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko, to wyjmij lewą kratkę nawiewu, tę z pokrętłem obok szyby i przez nią zobaczysz dwa lub trzy czarne przekaźniki. Ewentualnie przez wyjęty wyświetlacz ale tego nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima powiem tak ,jak ja do swojej benzyny 1,6(fabrycznie nie występują) ,alternator 110A dokładałem grzałki 1000W - to też miałem problem z uruchomieniem sterowania grzałek przez UCH.Samo podanie w ustawieniach UCH ,że są grzałki 1000W nie uruchomiło tej funkcji.Musiałem dołożyć dodatkowe włączniki.Ale że jestem uparty ,to wykonałem jeszcze inną próbę ,skasowałem i ustawiłem UCH od nowa (zapomniałem jak się ta funkcja nazywa)i okazało się że UCH zaczęło sterować przekaźnikami.Jeżeli chodzi o moc grzałek ,to w przypadku benzyny, która nagrzewa się szybciej,1000W wystarcza spokojnie.Czytałem gdzieś w naszych serwisówkach, że 1800W jest w Grand Scenicach i wtedy są 3przekażniki.Akumulatora mi nie rozładowuje, bo UCH czuwa aby ilość grzałek nie spowodowała spadku napięcia poniżej ustalonej normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się już dziś dogrzewałem tym wynalazkiem (zamontowane fabrycznie)

W aucie było zimno, a na zewnątrz tylko 5 stopni, deszcz i wiatr...... :D NIENAWIDZĘ JESIENI :)

Ustawiłem klimatronika na 27 stopni i praktycznie po przejechaniu 300m od rozruchu silnika już z nawiewu leciało ciepełko, choć wskaźnik temperatury silnika ani drgnął i nadal świeciła jedna kreska, ta na samym dole.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!