Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@pbet jaki masz olej zalany w swojej ?  

Przekroczyłem już interwał km 10k do wymiany, a czeka mnie jeszcze powrót 2k km do domu :rolleyes:... zastanawiam się czy po przyjeździe zalać zalecany przez Renault czy już zostać przy 10w. 

Nigdzie nie ma właśnie jednoznacznie napisane czy lepiej zmienić czy nie, ale z drugiej strony skoro producent zaleca 5w to chyba taki wleje..

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nowości Elf Evolution SXR 5w40.

Mam takie wnioski po lekturze forum i netu, że jakieś względy muszą powodować, że ktoś zmienia olej na gęstszy. Czasami dlatego, że ciągle myśli, iż z wiekiem i przebiegiem trzeba tak robić, a czasami dlatego, że silnik brał olej lub były jakieś wycieki.

Gęstszy olej ponoć wypełnia osadami jakieś szpary, szczeliny i silnik się ponoć dodatkowo uszczelnia. Powtórna zmiana na olej niskiej lepkości może spowodować wypłukanie tych osadów i rozszczelnienie silnika czyli pobór oleju lub wycieki.

Tak rozumiem to co czytałem i nie jest to wiedza wynikająca z mojego doświadczenia. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem był taki, że nie miałem karteczki pod maską jaki olej był wlany, a blond włosa poprzednia właścicielka nie ogarnia zupełnie tematu olei, a do mechanika już nie kazałem jej dzwonić :rolleyes:. Mój mechanik wlał 10w40 bo jak twierdził " jak nie wiesz co było to najlepiej wlać taki" tyle, że auto nie bierze oleju, jak już to śladowe ilości, choć uważam, że to przez to, że lekko chlapie z okolic rozrządu który i tak wymienię. Kusi mnie by zalać 5w, ale właśnie martwie się, że jeśli cokolwiek się uszczelniło to to zepsuje ... ehhh dylematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i masz racje, ale gdybym tak bał się wszystkiego nie kupiłbym m3 w coupe bo w salonach już nie ma tego modelu z tym silnikiem, a kilka już oglądałem. Ogólnie silnik działa, auto jeździ bardzo dobrze tfu tfu nie chwaląc, a zrobiłem w lekko ponad pół roku 14k km bez żadnego wkładu tylko ten olej i filtry ( + założyłem gaz, ale nieważne). Tak czy owak dzięki za odpowiedzi, pogadam z mechanikiem i zobaczymy co wleje.. póki co jeszcze pomyślę czy 5 czy 10w 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja się wypowiem z doświadczenia. 1.6 110 + podtlenek nitro. Miałem 5w40 Elfa dedykowany i 5w30 również dedykowany (najbardziej zalecany przez Renault, aktualnie ten mam). Różnicy brak odczuwalnej dla mnie ale dla silnika to należało by mierzyć kompresję itp. Może by wtedy coś wyszło. Do tego samochodu nie leje się 10w40!! Jest inny filtr smarny i coś tam jeszcze nie pamiętam. Nawet samo ASO i większość warsztatów nie poleca tego oleju do silnika. 5w30 zmieniłem na 5w40 ze względu na gaz (bo 40 lepiej pracuje niby na gazie jak to na forach pisze) ale różnicy brak. Tak samo samochód, jedzie, wydaje dźwięki, nic nie puka i nie stuka. Oleju ani tego ani tego nie bierze. Skoro producent zaprojektował silnik pod dany olej to lać jaki zaleca. Może dawniej bez różnicy jaki olej wlejemy, to było ale nie dziś gdzie mamy dodatkowo koło zmiennych faz i dwa wałki. Lać to co zaleca producent ale nie stosować "long life" - czyli wymiana co 30 tys km a co połowę.

W tym przypadku nic się nie stanie, ale lepiej wymienić wcześniej.

 

Poza tym polecam film w całości: (tak wiem, że "się zna" i ględzi ale tutaj mówi dobrze)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dreq02 nie znam się na tym dokładnie ale wydaje mi się, że Twoja zmiana nie była jakoś drastyczna bo nie zmieniłeś lepkości w niskich temperaturach, a ona zdaje się być bardzo ważna przy zimnym rozruchu. Za to zmieniłeś lepkości w wysokiej temperaturze na niższą co teoretycznie pogarsza sprawę. Kolega @czik3n chce zmienić odwrotnie, a jednak rozruch zimnego silnika zdaje się być dla niego momentem krytycznym jeśli chodzi o obciążenie.

Taki cytacik z MotoFocus.pl:

Cyfry poprzedzające „W” (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.

Cyfry znajdujące się po „-„ oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie ważniejsza jest ta pierwsza wartość.

Jeśli silnik jest sprawny to zmiana z 30 na 40 lub niżej nie powinna mieć znaczenia. Gorzej jak zmieniamy wartości "dość mocno". Natomiast nie będę się kłócił bo ile serwisów, ludzi tyle opinii. Renault zaleca 5w30. Ale co jak jest lpg? Podnieść? teoretycznie tak bo wyższa temperatura jest ale na wielu stronach / opiniach można wyczytać, że zmienia się grubość filtru smarnego. Teoretycznie najlepiej było by zalać np w50 czy w60. Bo lepsza temperatura, olej mniej się "zużyje" ale jednak konstruktorzy samochodów nie wpisują je jako rekomendowane. Bo dla nich to lepiej, przecież w ASO kosili by jak za zboże. W starej VW jeta brat jechał (serio) na oleju kujawski bo brakło ropy a nie było stacji (dawne czasy). Dziś w tych samochodach nie przeszło by to. To samo tyczy się oleju wg mnie. Lać to co zaleca producent. Ale i tak każdy serwis / warsztat ma inną opinię. Zapewne najlepiej można było to zauważyć na dwóch identycznych samochodach i jeździć po 5 lat. Ale nikt takich testów nie robi.

 

Poniżej tabelka olejów:

 

Oleje silnikowe: Parametry:
olej syntetyczny: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50
olej półsyntetyczny: 10W-40, 10W-60
olej mineralny: 15W-40, 15W-50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając te wszystkie dylematy miałem kiedyś pod opieką Megane I 1.6 coupe i jeździło z tego co pamiętam na 10w40. Zupełnie bezproblemowo i przez jakiś czas na LekkimPowiewieGaziku. Z tym, że tam nie było KZFR. Pamiętam, że za instalację dałem chyba coś około 3200 w 2012 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dreq02 w harmonogramie przeglądów jaki dostałem z ASO przy zakupie auta są takie zalecenia:

Klasy, które należy stosować w zależności od temperatury zewnętrznej:

powyżej -15oC - 10W40

powyżej -20oC - 10W40

powyżej -25oC - 5W30, 5W40

powyżej -30oC - 0W30, 0W40

Nie wiem czy 5w30 jest lepsze od 5w40 czy odwrotnie ale moja od nowości jeździ na 5w40 i taki olej zapisali mi na karteczce żebym pamiętał co lać. Jak popatrzysz na "zestawy serwisowe" na Allegro czy w sklepach internetowych (rownież tych polecanych na forum) to jest w nich 5w40, a nie 5w30. Ciekawe dlaczego. Cena jest bardzo porównywalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zauważyłem. Przeważnie 5w40 jest (tzn najczęściej na allegro). W sklepie dostaniesz ten i ten. No widzisz. Ja kiedyś pytałem renault i zalecali 5w30. Dlatego nie dojdzie się do tego. Najważniejsze to nie mieszać za bardzo. Jednakże nikt do tego silnika nie powiedział 10w tylko zawsze 5w. Natomiast do drugiej cyfry czy 30 czy 40 zdania były podzielone.

 

Teoretycznie - grubszy filtr smarny - lepsza ochrona silnika kosztem spalania (zapewne minimalne, ledwo zauważalne). Z tym między użytkownikami można się spotkać. Wg mnie różnicy tutaj nie będzie wielkiej. Myślałem, że na w40 będzie trochę ciszej ale nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, dreq02 napisał:

5w30 zmieniłem na 5w40 ze względu na gaz

10 godzin temu, pbet napisał:

Za to zmieniłeś lepkości w wysokiej temperaturze na niższą co teoretycznie pogarsza sprawę.

30 jest lepsze niż 40?

 

10 godzin temu, dreq02 napisał:

grubość filtru smarnego

filmu pewnie miało być

 

 

Dobrze wyregulowana instalacja LPG nie powinna generować większego EGT, więc temperatura powinna być na takim samym poziomie, jak na benie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od nowości był nalany 0W-30 aż do dziś. Taki olej jest zalecany żeby szybciej nasmarował koło faz rozrządu i sterowania zaworu. Tylko posiadacze z sprężarką (turbo) nie mogą stosować 0W bo szybciej zastrze. Tylko min 5W do 15W. Jak dużo jeździ po mieście to 0W-40, 0W-50 czy 0W-60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!