Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Różnice w lepkości 0W40 a 5W40 mogą być odczuwalne już przy kilkustopniowych mrozach. Oczywiście wiele zależy od konkretnego oleju ale na zimę 0W40 to bardzo dobra lepkość i nadaje się ona również do całorocznej eksploatacji.  W lepkości 0W40 możemy znaleźć wiele b. dobrych jakościowo olejów (w tym oleje na bazach PAO-syntetycznych), o które w lepkościach 5W40  a jeszcze bardziej 5W30 coraz trudniej jeśli wybieramy olej full saps. Wczoraj rano robiłem dolewkę oleju przy minus 13 stopniach ale olej po wyjęciu z bagażnika gdzie pewnie temperatura była niewiele wyższa (w nocy było jeszcze zimniej) był na szczęście bardzo płynny - praktycznie podobnie płynny co "normalnie" (olej 5w30 rodzimej produkcji). W zeszłym roku 'zamroziłem" 10W40 i przy minus 15 to była tragedia - olej w ogóle nie chciał płynąć i nabrał konsystencji bardziej zbliżonej do smaru. To pokazuje jak duże mogą być różnice i jak lubiany przez Kowalskiego olej o lepkości 10W40 zachowuje się w niskich temperaturach. A masa Kowalskich leje go (często za poradą mechaników) do aut z turbosprężarkami, które są szczególnie wrażliwe na jakość smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sprawdzałem "płynność" 15w40 Castrol który leży w garażu i przy -12 był zaskakująco płynny :-)

wiele koncernów stosuje już do diesli 0w30 np w naszym Picasso z 2.0 HDI przewidziany jest taki olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...

koledzy kupiłem auto, zawiozłem do "mojego" zaufanego mechanika by wymienił filtry i olej i wlał mi 10w40 Castrola, zrobiłem już autem 11tyś, ale do wymiany oleju nim wrócę do polski zrobię około 15k łącznie. Tutaj piszecie, że olej jaki powinien być wlewany do tego silnika to 5w40, czy przy wymianie teraz oleju na 5w40 nic " nie uszkodzę" ? czy już lepiej zostać na 10w40? auto oleju nie pali, ubytków praktycznie nie mam poza tym, że lekko mi się poci od rozrządu, ale i tak jest do wymiany więc bez znaczenia..

 

PS. nie wiem jaki lała poprzednia właścicielka bo sama nie wiedziała ( lał jej mechanik) , a karteczki nie było. 

PS2 w trakcie tzn jakieś 4tys km temu założyłem LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pod nosem auta firmowe z 1,6 -16V,  zrobiły na gazie około 700 tys. km. pytałem na jakim oleju jeżdżą, tylko i wyłącznie pełny syntetyk ELF, gdy nalali Castrola to silnik zaczął brać olej, po płukaniu i ponownym przejściu na ELFA wszystko wróciło do normy - wnioski wyciągnijcie sami.

:lapka:

Regulamin|: pkt. 5.7 - Prezes 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!