Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup nowego auta


burk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jesteś tego świadom, że jest to wybiedzona Meganka na elementach zawieszenia z Megane II

Wrócę do jednego z pierwszych postów - z ciekawości jako właściciel Fluenca - to które to są elementy, bo nie słyszałem wcześniej tej wersji wydarzeń. Przecież wszystkie Megane/Fluence jadą na klasyce, czyli kolumny McPhersona przód i belka skrętna tył, to jakie elementy są z Megane II?

I po drugie, z tą wybiedzoną Megankę to trochę bym się spierał - właśnie dlatego go kupiłem zamiast M III, bo nie szło znaleźć Meganki z takim wyposażeniem, przynajmniej wtedy...

Edytowane przez vorph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj "vorph", na wstępie aby nie było nadmienię od razu, że nie mam nic do Fluence :) Sam rozmyślałem czy nie zakupić tego auta, ale po porównaniu z Megane odpuściłem zdecydowanie temat. Myślę jednak, że nie jest to złe auto biorąc pod uwagę, że w najtańszej wersji jest o kilka tysięcy tańsze od najtańszej Meganki. Przechodząc do rzeczy w odpowiedzi na Twoje pytania:

 

Wrócę do jednego z pierwszych postów - z ciekawości jako właściciel Fluenca - to które to są elementy, bo nie słyszałem wcześniej tej wersji wydarzeń. Przecież wszystkie Megane/Fluence jadą na klasyce, czyli kolumny McPhersona przód i belka skrętna tył, to jakie elementy są z Megane II?

 

Niestety nie mogę teraz znaleźć źródła tych informacji na szybko, a nie chcę sypać argumentami z księżyca. Mimo wszystko o zawieszeniu i dużo gorszych właściwościach jezdnych (np. nmniej pewne pokonywanie zakrętów niż w Megane) słyszałem na własne uszy od serwisantów w Renault. Z informacji, które udało mi się na szybko znaleźć:

 

"Renault Fluence został zbudowany na płycie podłogowej Megane III, z ramą podsilnikową Megane II, tylnym zawieszeniem Nissana (zapożyczonym z Nissan Sentry)"

Źródło: http://www.motonews.pl/renault/news-5956-renault-fluence-podroz-z-klasa.html

 

Nie od dziś wiadomo, że Fluence to auto budżetowe przygotowane dla Wschodniej Europy, Azji (sprzedawany jako Samsung), Afryki Północnej oraz Ameryki Południowej. Świadczy o tym m.in., że jest to samochód w zabudowie sedan, który w biedniejszych krajach jest bardzo popularny ze względu na duży bagażnik. Nawet nie wiem czy wiesz, ale np. w ojczyźnie Renault - Francji - nie kupisz Fluence, podejrzewam że nawet wiele Francuzów nie za bardzo obytych z motoryzacją w życiu nie słyszało o tym pojeździe. Oferta "silnikowa" jest dużo biedniejsza niż w Megane. To auto z definicji jest budżetową wersją Megane.

 

I po drugie, z tą wybiedzoną Megankę to trochę bym się spierał - właśnie dlatego go kupiłem zamiast M III, bo nie szło znaleźć Meganki z takim wyposażeniem, przynajmniej wtedy...

 

Z rzeczy, które pamiętam jak porównywałem auta w salonie (stały obok siebie):

 

- Zegary jakieś ciemnoniebiesko-czerwone z nierównomiernym podświetlaniem (przed liftingiem w ramach oszczędności wyły wskazówki);

- Manetki przy kierownicy wielkie i kanciaste;

- Brak możliwości zamknięcia nawiewu na konsoli środkowej;

- Wlew paliwa z wielkim plastikowym korkiem na żyłce jak w starych samochodach;

- Miękka podłoga w bagażniku (póki nowe to pewnie ładne ale po jakimś czasie cała by się pofalował);

- Brak szóstego biegu w silniku benzynowym – to już przegięcie na maxa :)

- Nawet klawisz świateł awaryjnych jest czerwony jak ma to miejsce w Megane Generation :)

 

Na koniec powiedźmy szczerze - dlaczego to nie jest Megane sedan tylko Fluence? Moim zdaniem dlatego, że gdyby do Fluence wstawić inny kokpit to by tych samochodów nic nie łączyło prawie. Celowo Renault nie chciało zastosować określenia "Megane Sedan", aby ludzie nie wiązali tych aut ze sobą.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fluence to trochę niższej klasy Megane III sedan adresowany szczególnie na rynek Turecji (i tam jest produkowany). Tak samo było dawniej z Clio 2 i Thalia. Clio 2 mało dobre materiały i wyposażenie jak na ówczesne czasy, natomiast Thalia posiadała tandetne plastiki z pierwszych lat produkcji Clio 2 (1998-2001) nawet w 2006 miała to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w 2006 miała to samo

 

Miałem Thalię pierwszej generacji, model z 2007 roku i miała już nowy kokpit. Wyglądała dokładnie jak na zdjęciu poniżej (łącznie z wyposażeniem):

 

thumb_hosting_zdjec_1439816651__renault_thalia_06.jpg

 

Niemniej jednak Thalia podobnie jak Fluence była robiona w Turcji na "biedne" rynki.

 

To co mnie najbardziej intryguje do dziś to fakt, że miałem w Thalii skórzaną gałkę zmiany biegów, a w Megi jest plastikowa :(

Edytowane przez sebastian_wifi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega chciał napisać "We Francji nie kupisz 3-drzwiowego Megane".

 

A skoro już jesteśmy w temacie Fluence i jego teoretycznie gorzej jakości - jak to jest z wyciszeniem przy takich samych silnikach?

Edytowane przez Dawciu-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebastian wifi - ok, nie wkurzam się przecież, raczej interesują mnie różnice między modelami. Z częścią Twoich argumentów mogę się zgodzić, zwłaszcza z brakiem 6 biegu czy "historyczną" żyłką korka wlewu, dołożyłbym od siebie jeszcze zawiasy bagażnika wnikające do wewnątrz - krok wstecz. Jeśli chodzi o resztę trochę będę polemizował:

 

- zawieszenie w takim razie nie ma elementów z MII, bo rama silnika to raczej element zawieszenia nie jest, właściwie jak pisałem wcześniej i tak wszystkie mają kolumny + belkę skrętną

- podświetlenie zegarów - nie widziałem różnicy, grunt że jest regulacja intensywności, chociaż niektóre "fachowe" czasopisma twierdzą inaczej :)

- nawiew z kratek jak najbardziej można wyłączyć

- klawisz awaryjnych jest taki sam tu i tu (zajrzałem do katalogów pdf)

- manetki jak na moje oko też są takie same (ale pewności nie mam)

- co do budowy nadwozia czyli sedan - fakt, że ma taki kształt, nie czyni go budżetowym, (tutaj bardziej pasują auta typu Dacia Logan, Renault Thalia, czy nawet z nowszych modeli Peugeot 301/Citroen C-Elyssee - oglądałem je przed zakupem Fluence - naprawdę były konkretne różnice), aczkolwiek prawdą jest że na kontynentach, które wymieniłeś takie nadwozie jest symbolem luksusu. Należy jednak tutaj dodać, że na większości rynków świata, także w USA - takie nadwozie sprzedaje się doskonale a hatchbacki kiepsko. Natomiast w Europie Zachodniej odwrotnie. Większość producentów wycofała z oferty sedany w Europie Zachodnie, bo tam sedan to Mercedes/BMW/Audi itp. Gdyby sedany sprzedawały by się w UE jak w reszcie świata, wtedy hatchbacki byłyby produkowane dla krajów "rozwijających się".

- cena porównywalnych modeli Megane i Fluence w wersjach Limited np. z silnikiem 1.5 110 KM wg katalogów to odpowiednio: 74900 zł i 73700 zł. Raptem 1200 zł mniej za wersję budżetową?

- poza tym, ktoś jeszcze wytknął Turcję jako miejsce produkcji - chyba w niczym to nie przeszkadza? Clio IV też jest tam montowane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!