Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz ugrałeś wymianę silnika?jego remont?jest poprawa?czy pozbyłeś się autka.Pytam tak z ciekawosci mnie problem spalania oleju nie tyczy jak narazie i myślę że tak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma Renault , jeżeli chodzi o silniki dci to chyba jest 0.7 litra oleju na 1000 km.

Ja miałem mniejsze osiągi w Megi 2 dci 1.5 .

Dolewałem "niewiele" jakieś 0,2 litra oleju na każde 1000 km.

Dlatego zostałem wtedy spuszczony/spłukany przez ASO.

Ale to było 10 lat temu. Teraz wiele mogło się zmienić.

Ale co mogę poradzić: może warto pojechać na badania techniczne, szczególnie to takiej "trudnej" stacji.

Niech sprawdzą dokładnie spaliny.

Jak bierze olej, to to wyjdzie na pomiarach, które odrzucą auto od dalszej eksploatacji.

To będzie argument przy rozmowach z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od wielu osób słyszałem żeby "sprzedać" problem ale to było by nie uczciwe więc dążyłem do wymiany silnika zamiast iść na łatwizne i wkopać kogoś. Silnik mi wymienili, przy okazji dostałem parę gratisów a aktualnie nie zauważyłem aby ubywało oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak, ale jeszcze nikt tego nie przetrenował, przynajmniej w naszym warsztacie nie mieliśmy takiego pacjenta z 1.2TCe.

Jako ciekawostkę dodam, że widzieliśmy ostatnio silnik z KIA 1.4 T-GDI, który głośno pracował i wciągał zacne ilości oleju, wymiana pierścieni nic by w nim nie pomogła, gdyż były wyosiowane wszystkie cztery tuleje cylindryczne (jajowate) ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przejechanie prawie 90tyś/km i z braniem oleju nic sie nie zmieniło w dalszym ciągu bierze mi około 1.2 litra na 10 tyś/km. Nie wiem czy ryzykować wymianą pierścieni na tłokach i ile to będzie kosztowalo. Podejrzewam że same pierścienie nie będą zbytnio drogie ale mechanik pewnie skasuje odpowiednia sumkę 

Edytowane przez darekgt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 0.9TCe tylko wymiany oleju, filtrów, świec itp ...

 

9 godzin temu, darekgt napisał:

Ja mam przejechanie prawie 90tyś/km i z braniem oleju nic się nie zmieniło w dalszym ciągu bierze mi około 1.2 litra na 10 tyś/km. Nie wiem czy ryzykować wymianą pierścieni na tłokach i ile to będzie kosztowalo. Podejrzewam że same pierścienie nie będą zbytnio drogie ale mechanik pewnie skasuje odpowiednia sumkę  

 

1.2 litra oleju na 10tys.km to nic strasznego, mój wcześniejszy ScII 2.0 16V F4R brał od nowości 2 do 3 litrów na 10tys.km.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... a co sądzisz u mnie że np. jesienią wymieniam olej, cała zimą i wiosną nie ubywa oleju a jak bliża się lato to już zniknęło jakiś 500 ml oleju i więcej nie znika. Ale jak doleję oleju to po tygodniu jazdy też zniknęło 500 ml i tak stoi i nie ubywało do min kreski. Czy ma związek z wyciekiem z pokrywy zaworów małej obok cewek zapłonowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy zimą jeździsz na długich trasach wakacyjnych i po autostradach ?

Przykład podam z mojego wcześniejszego ScII 2.0 16V F4R 2008r., dopóki jeździł po mieście i na krótkich trasach oleju praktycznie nie ubywało, a jak wybrałem się na wakacje do Chorwacji, jazda głównie po autostradzie przy wysokich obrotach to wciągał 0,4 L oleju na 1000km. Nasza wcześniejsza MII 1,6 16V K4M 2006r. miała podobnie.

Silniki F4R i K4M mają tendencję do brania oleju w czasie pracy ciągłej silnika przy wysokich obrotach, a przy przebiegach powyżej 100tys. lub wieku powyżej 5-ciu lat, twardnieją uszczelniacze zaworowe przez, które przedostaje się olej.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą jedzę więcej na drodze expresowej i autostradzie chwilowe 200 km/h niż latem więcej drogi pozamiejskie i też chwilowr nawet 200 km/h. I tak 2 lata już dzieje. Tylko latem ubywa powoli. Jeśli chcesz moge zrobić zdjecie pod maską lub je nagrać wideo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem dziś w ASO na sprawdzeniu zużycia oleju po przejechaniu 1000km. No i wyszło około 400ml. ASO ma wysłać zapytanie do Renault Polska czy można coś z tym zrobić. Jednak nie została przekroczona magiczna granica 500ml/1000km i pewnie nic się nie wskóra. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!