Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, tomrud napisał:

Mechanik wyciągnął bagnet, zobaczył gdzie była piska zrobiona i stwierdził, że to jakieś 400ml.

Taki pomiar nic nie daje. Pisz do RP, opisz sytuację i metodę precyzyjnego pomiaru, to jakieś żarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kontaktował się ze mną serwis ASO abym dostarczył wszystkie faktury za poprzednie przeglądy. RP wstępnie zgodził się na rozebranie silnika i sprawdzenie powodu nadmiernego zużycia oleju. Po rozebraniu silnika zapadnie decyzja o jego wymianie. Na razie zostałem poinformowany, że samochód będzie stał około 2 tygodni, bo na nowy silnik trzeba trochę poczekać. Dostałem samochód zastępczy (Renault Talisman), więc jestem zadowolony. Jak widać, jak serwisowi ASO zależy to jest w stanie szybko rozeznać temat i pomóc klientowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.09.2018 o 10:35, witman napisał:

Silniki F4R i K4M mają tendencję do brania oleju w czasie pracy ciągłej silnika przy wysokich obrotach, a przy przebiegach powyżej 100tys. lub wieku powyżej 5-ciu lat, twardnieją uszczelniacze zaworowe przez, które przedostaje się olej.

W silniku 1.6 TU5J Peugeota zauważyłem podobne zjawisko. W mieście zero na długiej letniej trasie po Europie małe zużycie zawsze było. W K4M mam podobnie, długa jazda autostradą i zawsze trzeba coś dolać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mich64 napisał:

W mieście zero na długiej letniej trasie po Europie małe zużycie zawsze było. W K4M mam podobnie, długa jazda autostradą i zawsze trzeba coś dolać.

no i w czym zdziwienie? Normą jest obecnie że silniki są produkowane jako luźno spasowane (np. brak wymaganego docierania lub mały kilometraż w któym mamy docierać o tym świadczą). Silniki te mają mniejsze opory więc idzie z nich więcej wycisnąć, i więcej wybaczają (np. pałowania:D) ale minusem jest właśnie branie oleju. 2ga rzecz to tłoki jakie obecnie wsadzają i pierścienie z plastikostali. Tłoki żeby obniżyć masę są obcięte do granic możliwości, więc i na pierścienie za wiele miejsca nie zostaje. I tym sposobem pierścienie olejowe są nie wiele większe niż uszczelniające co powoduje że na wyższych obrotach sobie nie radzą z sciąganiem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z silnika 1.4TCe w których tłoki też są cienkie w porównaniu z 1.6 czy 2.0, a jednak 1.4TCe nie biorą oleju, nawet przy przebiegach 250 i ponad 320tys. nie mają z tym problemów. 

17 godzin temu, onomatopeja napisał:

 Tłoki żeby obniżyć masę są obcięte do granic możliwości, więc i na pierścienie za wiele miejsca nie zostaje. I tym sposobem pierścienie olejowe są nie wiele większe niż uszczelniające co powoduje że na wyższych obrotach sobie nie radzą z sciąganiem oleju.

 

To prawda tłoki są mocno przycięte we współczesnych silnikach, o to przykład tłoków z 1.4TCe i BMW 4,4 V8.

 

 

tlok bmw i tce.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2018 o 17:29, witman napisał:

Problemy konsumpcji oleju przez 1.2TCe H5Ft spotykane były w konkretnym roczniku, wiadomo jest też, że problem ten został szybko wyeliminowany, a jego przyczyną były wadliwe pierścienie tłokowe produkowane przez jednego z podwykonawców.

 

Gdzie znaleźć potwierdzenie tego faktu? Są jakieś źródła wiedzy na ten temat? Publikacje zagraniczne/krajowe? Bardzo proszę o informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Ja mam zamiar wymienić przy 100 tyś.km cały rozrząd i co wchodzi w skład tego? Czy ktoś może doradzić jakiej firmy kupować zestaw, czy oryginalne renault, bo słyszałem że oryginalne łańcuchy mogą się rozciągać. Też zastanawiałem się nad wymianą pierścieni ale skąd je wziąć jakiej firmy, czy pompa oleju też wchodzi w skład rozrządu? Może ktoś doradzić? Pozdrawiam.

ps. mechanicy mówią że do wymiany rozrządu będą musieli wyjąć silnik? czy też do wymiany pierścieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nic się nie dzieje z rozrządem to po co chcesz to ruszać.Obiło mi się o uszy że producent przewiduje jego kontrolę przy 150tyś.Do wymiany rozrządu napewno nie wyciąga się silnika,pierscienie też można wymienić bez jego wyjmowania~choć nie jestem tego do końca pewien.Łańcuch chyba występuje w orginale.To jest moja opinia ktoś może mnie poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany rozrządu nie trzeba wyciągać silnika, a dostęp do podzespołów jest podobny jak w innych silnikach, potrzebny jest podnośnik, podparcie silnika i doświadczenie.

Co do wymiany pierścieni to trzeba wyciągnąć silnik, wtedy można będzie przy okazji ocenić resztę podzespołów, jak wał, panewki korbowody, głowicy i stan sprzęgła.

 

18 godzin temu, darekgt napisał:

Witajcie. Ja mam zamiar wymienić przy 100 tyś.km cały rozrząd i co wchodzi w skład tego? Czy ktoś może doradzić jakiej firmy kupować zestaw, czy oryginalne renault, bo słyszałem że oryginalne łańcuchy mogą się rozciągać. Też zastanawiałem się nad wymianą pierścieni ale skąd je wziąć jakiej firmy, czy pompa oleju też wchodzi w skład rozrządu? Może ktoś doradzić? Pozdrawiam.

ps. mechanicy mówią że do wymiany rozrządu będą musieli wyjąć silnik? czy też do wymiany pierścieni.

 

Przy zakupie rozrządu (najlepiej oryginał) zwrócić uwagę na datę produkcji, żeby była najmłodsza, zestaw rozrządu jest taki sam jak do 1.4TCe H4Jt, a tych wymienialiśmy już trochę i pracują bez zarzutów. Dodam, że fabryczne rozrządy w silnikach 1.4TCe, które wymienialiśmy wytrzymały lekko 200tys.km, a ostatnio wymienialiśmy klientowi w MIII 2009r. z przebiegiem 266tys.km i był w tym silniku od nowości, co prawda łańcuch był już nieźle wyciągnięty i hałasował. Zdarzały się jednak przypadki, że przy 130-150tys.km łańcuchy były rozciągnięte i ocierały niebezpiecznie o obudowę rozrządu co powodowało generowanie opiłków, które w większej ilości i przy brudnym nie wymienianym oleju mogłyby doprowadzić do zatarcia ważnych elementów ruchomych silnika.

Przy żywotności łańcucha możne mieć znaczenie sposób użytkowania auta, a najbardziej częstotliwość wcześniejszych wymian oleju, które niestety były robione co 30tys. !

W naszej Megi Coupe GTline 1.4TCe~158KM 2011r. przy przebiegu 93tys. i podniesionej mocy stan łańcucha i rozrządu był doskonały, ale olej w tym aucie jest wymieniany olej co 10-12tys. !

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś skontaktował się ze mną serwis z informacją, że będzie jednak wymieniany silnik na nowy. Obecnie oczekują na przesyłkę z Francji. Pan z serwisu powiedział, że po rozebraniu silnika okazało, że "cylindry są przerysowane".

Edytowane przez tomrud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!