Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli wine są pierścienie tłokowe skoro porysowane są gładzie cylindryczne, pewnie zmienili producenta pierścieni lub sam producent pierścieni dał ciała, to mogło by wyjaśniać dlaczego jednym bierze olej, a innym nie, nawet przy przebiegach bliskich 200tys.km.

Jak już wspominałem na forum śledzimy żywo temat 1.2TCe, rozmawialiśmy i konsultowaliśmy sprawę z kilkoma zaprzyjaźnionymi serwisami i warsztatami, które specjalizują się w marce Renault i autach Francuskich, jednak żaden z nich nie widzi u siebie dużej ilości tych silników. Są to bardziej zwykłe naprawy i serwis, świece, olej, filtry, pasek akcesoriów, sporadycznie rozrząd, klika dni temu rozmawiałem telefonicznie z właścicielem 1.2TCe kolega z naszego forum, silnik nie bierze mu oleju, ale wymieniali mu rozrząd w ramach gwarancji w 2015r. a to by się też potwierdzało, bo początkowe modele miały problemy z napinaczami łańcucha.

Podpytam naszych dużych dostawców jaką mają ilościowo sprzedaż pierścieni tłokowych i napinaczy do 1.2TCe H5Ft.   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć jestem po wymianie silnik z powodu nadmiernego zużycia oleju oraz głośnej pracy rozrządu. Megane 2015 rok, 45000 km olej wymieniany co 15000 km.

Silnik był wymieniany w ramach gwarancji rozszerzonej.  Powód pobierania oleju, zniszczone (porysowane) gładzie cylindrowe. Cała operacja z oczekiwaniem na silnik około 30 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wszystko wskazuje że silnik 1.2 TCe jest wadliwie zaprojektowany. Słyszałem tę opinię od pracownika ASO że w silniku 1.2 TCe wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku są pod kątem w komorze spalania, co powoduje wypalania się z jednej strony cylindrów i pierścieni, przez co tracą swoją szczelność i dochodzi do spalania oleju. Zdjęcie zaczerpnięte z animacji silnika 1.2 TCe.

 

115tce.png

 

 

Natomiast nowy silnik 1.3 TCe który został wprowadzony ostatnio ma wtryskiwacze bezpośredniego wtrysku od góry, co zapewnia równomierne rozprowadzenie paliwa, i nie powinno być problemów z zużyciem oleju o ile pierścienie są dobrze zaprojektowane.

 

140tce.png

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie chce mi się w to wierzyć. Wtrysk następuje jak tłok jest "na dole".
Silniki z wtryskiem bezpośrednim pracują na mieszankach uwarstwionych a nie jednorodnych - nie muszą być stechiometryczne, więc równomierne rozprowadzenie paliwa nie jest konieczne.

Jeżeli wtrysk miałby powodować uszkodzenia to obojętnie gdzie będę skierowane wtryskiwacze w końcu spowodują spustoszenie.

Ale to moja opinia - amatora.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 1.2 tce brały olej z powodu złe wykonanych pierścieni olejowych. To problem pewnej partii silników na przełomie 2014 i 2015 roku. To potwierdzona informacja z Renault - mój znajomy jest szefem serwisu w ASO. W przypadku jak zgłaszał się klient z problemem po zdiagnozowaniu bez problemu wymieniali słupek na gwarancji. Innym problemem był słaby napinacz łańcucha rozrządu który luźny ocierał o obudowę - też wymieniali komplety bez gadania. 

 

Zdarzalo się to niezbyt często w porównaniu od ilości samochodów wprowadzonych na rynek. 

W tym ASO widziałem samochody megane 1.2 pewnej floty handlowców które miały od nowości przejechane 200.000 tys i ponad w 3 lata i problemu z olejem nie było. Za to średnio przy 150.000 wymieniali rozrzady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

17 stron o silniku 1.2 to i tak jest nic przy rozgorzałym temacie na forum nissana w dziale kaszkaja xD Tam to już w ogóle reno pakowało chyba jakieś odrzuty produkcyjne, tam co 2gi silnik im żłopie olej w ilościach nadmiernych, a serwisy nissana tylko im softy wymieniają i mówią że problemu nie ma xDDD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!