Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Kolasa napisał:

lepiej porozmawiać o przyczynach awarii,

 

Ale, że to mina z opóźnionym zapłonem (czyt. z wadą fabryczną) zostało dawno wyjaśnione i udowodnione:

 

https://www-fiches--auto-fr.translate.goog/articles-auto/enquete-fiabilite/s-2187-problemes-en-serie-sur-les-moteurs-12-tce-renault.php?_x_tr_sch=http&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui

 

https://casse--moteur--renault-weebly-com.translate.goog/cas_litiges_plaintes.html?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui

 

https://casse--moteur--renault-weebly-com.translate.goog/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui

 

https://www-automobile--magazine-fr.translate.goog/fiabilite-rappels/article/27383-fiabilite-tous-les-problemes-du-moteur-12-tce-renault-nissan?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui

 

a zamiatanie sprawy pod dywan, że wszystko jest ok, przez pomagiera w warsztacie szwagra, tylko po to, żeby nagonić klientelę  i robić płukankę na porysowane cylindry ? .

U nas procentowo, tych silników jest nie wiele, więc rozgłos mniejszy, choć na tak niewielkim forum, już kilku użytkowników miało wymieniany silnik, czy robione rozrządy. To chyba mówi samo za siebie, że jest coś nie halo.

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stresujesz zadowolonych użytkowników. Nie mam absolutnie na celu naganiać klientów nikomu, olej sam wymieniam. Opisuje swoje doświadczenia, pisałem o wszystkim co się psuło w aucie, jak będzie coś z silnikiem też ujawnię. 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kolasa napisał:

Nie mam absolutnie na celu naganiać klientów nikomu,

Nie piszę o Tobie.

Naprawdę cieszę się, że Ty nie masz problemów, ale postaw się na miejscu innych użytkowników np.:

https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/?do=findComment&comment=604465

Może Twoje doświadczenia pozwolą ustalić, dlaczego problem nie występuje u wszystkich, a nie powielać twierdzenie, że w ogóle nie ma problemu.

6 minut temu, Kolasa napisał:

Stresujesz zadowolonych użytkowników.

Nie stresuję już zadowolonych użytkowników, tylko przestrzegam potencjalnych kupców, aby dwa razy się zastanowili i dokładniej weryfikowali auta przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, elf napisał:

Jeździsz 'śmierdziuchem' a zabierasz głos w temacie 1.2

Widzisz, przez ostanie 25 lat jeździłem benzyną i to w dodatku z gazem i w żadnym nie miałem problemów z braniem oleju. Jak kupowałem "śmierdziucha", który notabene ma mniejszą emisyjność od Twojego, był do wyboru tylko 1.2 Tce, bo na zapowiadaną nowość 1.3 Tce musiałbym pół roku czekać. I powiem Tobie, że to był najlepszy wybór w moim życiu, jak widzę jak grupie Kadjara płaczą, że ASO nie chce im silnika wymienić, bo łyka 1,5 l oleju na 1000 km. Poza tym przy swoim dotychczasowym przebiegu spokojnie oszczędziłem 10 tyś zł (spalanie średnie 5,5l), gdybym miał jeździć 1.2 Tce.

 

41 minut temu, elf napisał:

jakim to nie jesteś znawcą,

 

Znawcą nie jestem, choć tytuł Mistrza mechanika z Cech-u mam po pierwszej szkole, ale zawodowe znajomości również z ASO Renault pozwalają mi poznać pewne fakty, którymi nie mogę się oficjalnie podzielić, dlatego przytaczam podobne artykuły ze stron zagranicznych.

 

49 minut temu, witman napisał:

aby napisać o 12tce, ciekawe bardzo.

 

Jak się bawisz w detektywa to napisz jakie kolega @rzonu ma motyw i podważ merytorycznie napisaną przez niego teorię, może fakty.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprosiłem przez PW nowego forumowicza @rzonu o źródło tej informacji, którą tak obszernie nam przedstawił w jego odpowiedzi niestety nie było nic na temat, za to obsypał mnie wulgaryzmami i zmieszał z błotem, że się nie znam na budowie silników i że Kadjarach te silniki padają jak muchy.

 

 

       

Edytowane przez witman
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomgrandtour napisał:

Najwięcej do powiedzenia o silnikach TCe mają tutaj od lat posiadacze kopciucha

Wyobraź sobie sytuację, że poszukujesz auta do kupienia. Natrafiasz na obszerną lekturę z różnych for, którą wrzuca Sylwek na temat tce. Zestawiasz ją z kilkoma pozytywnymi opiniami userów, którzy dopiero co dotarli te silniki z przebiegami 30-100 tys km. Co byś zrobił ?

Po drugie, co jest w tym złego i co was tak razi w tym, że Sylwek chce przestrzec/ostrzec potencjalnych kupców ?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, tomgrandtour napisał:

na pewno nie kopciucha, bo nim nie wjadę np. do Berlina

Wiedzę o współczesnych dieslach masz mizerną - z normą 6 wjadę wszędzie. Poza tym 1.5 dci ma nawet niższą emisję, niżej jego odpowiedniki benzynowe, a z jego rury wylatują spaliny czystsze, niż powietrze w  wielu polskich miastach.

8 godzin temu, tomgrandtour napisał:

Mam zamiar zrobić na koniec mojej przygody z M3

Wypowiadasz się w przekroju użytkowania jednego samochodu/silnika - a ja widziałem kilkanaście 1.2 Tce na paletach po wymianie.

Mnie atakujesz tylko z powodu tego, że możesz mieć problemy ze sprzedażą, mimo, że akurat nie trafiłeś na felerną sztukę. Rozumiem to, a moje stanowisko jest takie, że nie namawiam do niekupowania, ale do głębszej weryfikacji przed zakupowej.

7 godzin temu, witman napisał:

że się nie znam na budowie silników i że Kadjarach te silniki padają jak muchy.

W tych dwóch stwierdzeniach akurat @rzonu ma rację. Patrząc na historię Twoich postów z przed 10 lat - to bladego pojęcia nie miałeś o budowie silników  - teraz troszkę się wyrobiłeś po lekturach różnych forów, gdzie naganiasz do warsztatów szwagra i kuzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka prawda, znowu koalicja towarzyska fanów i właścicieli dCi + nowi dziwni userzy radzą i przestrzegają przed TCe :-) 

Ja natomiast chętnie doradzę użytkownikom 1,2TCe jak dbać i serwisować te silniki, aby nie było problemów, bo to nie są złe silniki jako i słusznie omówił autor filmiku umieszczonego na YT. Warto obejrzeć ze zrozumieniem i wyciągać wnioski z całości i lektury na forum.

Złośliwe komentarze i tak będą, teraz są takie czasy, że wszyscy się znają i komentują.     

 

 

Autor bardzo ładnie i rzeczowo pokazuje rozrząd 1,2TCe (1,2DIG-T NIssan) w którym się zaciął napinacz łańcucha szkoda, że autor nie powiedział dlaczego się zaciął ?

Jak widać mimo przebiegu 230tys.km łańcuch nie był rozciągnięty, a przecież o tym łańcuchu nieraz różni internetowi znaFcy pisali, że jest z plasteliny i szybko się kończy.

Na napinaczu widać uszkodzone ząbki, te uszkodzenia są spowodowane niekontrolowanym przedwczesnym zapłonem mieszanki paliwowej, a pokrótce działa to tak, mieszanka zapala się samoczynnie od rozgrzanego nagaru na tłokach, występuje to zjawisko przy niskich oborach (1800~2200obr.) wybucha mieszanka, gdy tłok idzie do góry powodując potężne naprężenia działające na korbowód, wał korbowy oraz rozrząd, wtedy właśnie może dojść do uszkodzenia napinacza i jego zakleszczenia.

 

Niekontrolowane zapłony są słyszalne, jeśli usłyszycie w czasie jazdy takie dziwne metaliczne dźwięki przy niskich obrotach tak jakby ktoś stukał metalem w blok silnika to znaczy, że trzeba działać. Nie należy uprawiać przesadnej ekojazdy i zamulać silnika, trzeba go wkręcać co jakiś czas pod żółte pole, wtedy nagar odrywa się od tłoków.

Warto robić płukanki, przed zakupem posłuchać pracy silnika, podłączyć jakiekolwiek urządzenie diagnostyczne i odczytać wartości spalań stukowych zarejestrowanych na poszczególnych cylindrach. Posiadam rejestr spalań stukowych z kilkudziesięciu silników, możecie odczytać w swoich autach, aktualny przebieg i podać mi przez PW, zweryfikuję z moją bazą i dam znać czy to dużo czy jest w normie.           

   

W 19:46 minucie filmu (fotka) widać wyraźnie, że ten silnik nie miał łatwego żywota i eksploatowany był w mocno przepracowanym oleju, świadczy o tym spore ciemnobrazowe zabarwienie, zapewne olej wymieniany co 30tys.km, napinacz ma kanalik olejowy, który mógł być zatkany, przepracowany olej potrafi przytkać chłodniczkę oleju i natrysk olejowy tłoka, który ma średnicę około 3mm, a w napinaczu jest jeszcze mniejsza średnica kanaliku olejowego.

Dlatego warto skrócić interwał olejowy o połowę, co zresztą zaleca producent, zaleca również pierwszą wymianę oleju i filtra olejowego po przejechaniu ~2000km no, ale kto to robi.

Silniki z wtryskiem bezpośrednim mają tendencję do szybkiego zanagarowania i zabrudzeń oleju, dostrzegliśmy to już dawno w serwisowanych przez nas 1,2TCe oraz 1,6TCe, co ciekawe wyjątkiem jest 1,6TCe z LPG+dotrysk Pb

Producenci olejów stosują już nowe dodatki zapobiegające odkładaniu się nagaru i przeciwdziałające zjawisku LSPI.

Kończę, bo czas na pracę.

Kolegę Andrzej-2010 zapraszam do klawiszy Ctrl-C / Ctrl-V

?

 

      12tce z YT.jpg

       

 

 

obraz.png

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!