Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

Mnie nie chodzi o to, że ktoś pisze o awaryjności tych silników. Zapewne coś w tym jest skoro to są dość częste przypadki. Wkurza mnie, że każdy post "nawiedzonego" jest tej samej treści i wszelkimi linkami do innych for. Nie wiem, ale chyba ma w tym jakiś cel

 

15 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

Po drugie, co jest w tym złego i co was tak razi w tym, że Sylwek chce przestrzec/ostrzec potencjalnych kupców ?

 

i kolego to nie ma nic wspólnego z jakimiś ostrzeżeniami, bo takowe pisze się raz, ewentualnie 2x, a nie rozpisuje praktycznie w większości tematów z serii tce. Na mój gust jest to zwykłe, w dodatku upierdliwe uprzykrzanie życia innym. Jedynym trolem, o którym zostało wspomniane jest on sam. Nawet wie kto gdzie z kim śpi a Wrocek to również Śląsk tak dla jasności.

Na siłę i po chamsku usiłuje, aby każdy uznał jego racje. Nie przeczę, może i ją ma, ale  styl, w jakim to robi jest żałosny. Pisząc o koniu, szwagrze i garażu bez paragonu :D   świadczy tylko o tym, że psychika siada. Nadmienie tylko jeszcze, że ci niby garażowi znawcy radzą sobie lepiej niż wielu serwisowych troli.

 

Wracając do tematu... Mam obecnie przejechane 134t  olej wymieniam co rok w maju nie bacząc na ilość km i nie zdarzyło się, abym robił dolewki od wymiany do wymiany. Co do spalania i tu mówię o sobie i spokojnej jeździe, bo z młodzieńczych uniesień już dawno wyrosłem.

Latem, mowa o średnim wyświetlanym  6.7 .. 6.8  przychodzi zima podskakuje do 7.0... 7.1, choć na obecny czas widnieje 7.2

Swego czasu do oleju silnikowego dodałem ceramizer do paliwa dodałem uszlachetniacz w celu usunięcia nagaru.

Choć jestem mechanikiem, ale nie po linii samochodowej mogę się nie znać na tym czy to działa, czy też nie ale silniczek chodzi.

Jak sprawy się mają z tym nagarem myślę sprawdzić w maju przy następnej wymianie oleju.

 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, czik3n napisał:

Nawet gdybym litr musiał dolać między wymianami to przy moim trybie "życia", a więc i jazdy wcale nie uznał bym tego za wadę silnika.

Tu nie chodzi o litr między wymianami, ale o litr co 1000 km.

22 minuty temu, elf napisał:

Wrocek to również Śląsk tak dla jasności.

Wrocek to Dolny Śląsk a nie aglomeracja Śląska.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, elf napisał:

abyś nie robił w przyszłości podobnej gafy :D

Masz mnie. Mogłem napisać: przeniósł się z Sosnowca do Wrocka :) to byś zrozumiał. My Dolnoślązacy tak mamy :) 

9 godzin temu, elf napisał:

świadczy tylko o tym, że psychika siada.

No widzisz - a mnie się wydaje, że to Ty nie wytrzymujesz, dlatego, że z każdym moim postem wartość Twojego 1.2 Tce spada :) 

9 godzin temu, elf napisał:

Nawet wie kto gdzie z kim śpi

Głodnemu zawsze chleb na myśli - może Elfik jest już pod kołderką u Witka :) 

 

 

Ps. Wybacz @Krzychu. Musiałem.

 

Wiem, że czasami ciężko się powstrzymać, ale ogromna prośba do wszystkich żeby trzymać się tematu, bez personalnych wycieczek. :) - Krzychu

  • Zmieszany 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sylwekdm 1.2 tce nadal się w miarę dobrze sprzedaje, osób które się go boja jest niewiele, podobnie jak z 1.2 i 1.4 tsi. Przecież te auta są naprawiane i jeżdżą, a jak forum pokazuje są tez takie z którymi nic się nie dzieje. 
problem tylko w tym że nikt nie wie czemu jedne chodzą a inne się psują, tak samo serwisowane silniki zachowują się jak przeciwne bieguny :). Dlatego z nimi taki hazard. 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się bo są różnie traktowane i serwisowane. Te silniki 1.2 i 1.4 .oznacza uznać za podwyższonego ryzyka, ale odpowiednio traktowane jeżdżą. 

Co do zmiany oprogramowania w 1.3: bardzo dobrze, już u siebie szacuję, że zużycie paliwa spadło, ale również wolniej się rozgrzewaja. 

 

I wracając do tematu podwyższonego zużycia oleju to osobiście zalecam wykonanie płukanki silnika i dodania dodatku zmniejszającego tarcie. Nie zaszkodzi a pomóc może. 

Nie polecam oleju Castrol RN17- jestem świeżo po wymianie w serwisie: na wcześniejszym elfie łańcuch na zimnym nie zadzwonił w ogóle a na Castrolu można przez sekundę usłyszeć.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3n 1L miedzy wymianami a nie 2L na tysiąc, w uj różnica :D

po 2 tygodniowym dzwonieniu po polecanych mechanikach w końcu znalazłem odważnego, który podjął rozmowę i powiedział, że najpierw trzeba sprawdzić jak rozległe są uszkodzenia i dopiero będziemy się zastanawiać czy podejmujemy się remontu czy wymiany na silnik po 2016 żeby zniwelować ryzyko podobnych problemów. jak będę wiedział coś więcej to będę uzupełniał temat na bieżąco.
kolega z pracy też proponował płukankę i później użycie ceramizera ale dla mnie to zbędny wydatek bo i tak sprawa zakupu auta znajdzie swój koniec w sądzie bo ja za uj nie odpuszczę oszustowi.

 

mogę napisać już co i jak :)

to co znalazło ASO nie miało w ogóle pokrycia po rozebraniu silnika. rysy na cylindrach, które były bardzo minimalistyczne nie wpływały na tak duże zużycie oleju. problemem okazały się już stwardniałe uszczelnienia zaworów. dodatkowo był już wymieniany rozrząd ale robił to jakiś pajac i zamiast wymienić uszczelki to użył silikonu i były uwalone rzeczy na których ten silikon nie powinien się znaleźć.

tak czy siak cylindry otrzymały delikatny szlif, wymieniono pierścienie na nowe, niestety nie ma nad wymiarowych tłoków do tego modelu, wymieniono rozrząd bo napinacz już źle wyglądał, wszystko jest na oryginalnych częściach bo nie ma firmy robiącej pierścienie o odpowiedniej jakości. Zastosowany będzie olej Liqui Moly, podobno sprawdzony przy tych problemach.

 

także z daleko od ASO, ich sprawdzanie jest ujowe.

 

cena jaką muszę zapłacić to około 7000zł, nie ma gwarancji, że ten silnik nie będzie nadal brał oleju.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki kolego za tą informacje.

Potwierdza to jedynie główne przyczyny jakim jest już wspomniany nagromadzony nagar.

Myślę, że użytkownicy 12tce czytający ten temat już wiedzą jak zadbać.  

W między czasie był u nas niedawno sprowadzony 12tce z nierówną pracą i wypadaniem zapłonu przebieg 153k, po wypłukaniu nagaru niedomagania ustały, klient teraz testuje auto, po nowym roku zdiagnozujemy i obejrzymy ponownie silnik pod kontem wymiany rozrządu      

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, witman napisał:

Myślę, że użytkownicy 12tce czytający ten temat już wiedzą jak zadbać.  

Samochód jest po to, aby lać paliwo, wymieniać materiały eksploatacyjne w odpowiednich interwałach. Zadbać to można o zwierzaki domowe.

IMG-20210417-WA0001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sylwekdm nic nie wnosisz do tematu. Ci co użytkują ten silnik szukają jednak bardziej rzeczowych wskazówek, mają co mają i chcą wspólnie szukać dobrych rozwiązań.

Swego czasu podobnie było z użytkownikami silników 1,5 dci gdy pompy i panewki leciały hurtowo a jakoś nikt im nie przeszkadzał w rzeczowej dyskusji. Zamiast lać paliwo i wymieniać olej szukali a to dodatków do paliwa, a to zaworków, a to wymieniali panewki itp.

Dajmy sobie na luz.:-D

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2021 o 18:54, joks napisał:

cena jaką muszę zapłacić to około 7000zł, nie ma gwarancji, że ten silnik nie będzie nadal brał oleju.

 

4 minuty temu, aniewa napisał:

mają co mają

Wnoszę to, aby potencjalni kupcy  kilkukrotnie się zastanowili, przed zakupem auta z tym motorem.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KolaLBN ja osobiście się nie znam na tym za bardzo, pochłonąłem coś wiedzy od mechaników z internetów itd. i myślę, że płukanki można robić po to by cylindry od nagaru się nie rysowały ale i tak jak już zacznie żreć za dużo to trzeba szukać problemu i próbować go zminimalizować.

 

@sylwekdm jeśli nie masz nic do powiedzenia w temacie to po co to robisz i sobie posty nabijasz? jesteś zgorzkniałym przykładem polskiego janusza.

 

 

gadałem z bratem, który posiada qashqai i ma podobny silnik 1.2dig-t 115KM. jeździ z tym autem do ASO, oni leją mu od jakiegoś czasu też jakiś specjalny olej, więc widocznie wiedzą, że są podobne problemy. okazuje się, że przed wymianą sobie ostatnio sprawdzał i było minimum, pomiędzy wymianami robi około 15kkm, więc na taką ilość zjada mu około 1,5-2L oleju.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, joks napisał:

oni leją mu od jakiegoś czasu też jakiś specjalny olej

 

O tych olejach była już wcześniej mowa, producenci silników i olei zauważyli już problem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, produkują już od pewnego czasu oleje i dodatki do olei zapobiegające efektowi LSPI.

 

 

13 godzin temu, elf napisał:

A ja wnoszę, aby @aniewa pousuwał posty nie w temacie i nic niewnoszące

 

Przy każdym poście jest funkcja zgłaszania postów adminom, moje również można zgłaszać jeśli ktoś uważa, że są niezwiązane z tematem.

 

 

 

 

zgłoszenie mod.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!