Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju


kogutor

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 29.11.2021 o 18:54, joks napisał:

- problemem okazały się już stwardniałe uszczelnienia zaworów,

- cylindry otrzymały delikatny szlif,

- wymieniono pierścienie na nowe, niestety nie ma nad wymiarowych tłoków do tego modelu,

- wymieniono rozrząd bo napinacz już źle wyglądał,

- wszystko jest na oryginalnych częściach bo nie ma firmy robiącej pierścienie o odpowiedniej jakości.

- Zastosowany będzie olej Liqui Moly, podobno sprawdzony przy tych problemach.

 

Warto;

   1/ wymienić napęd pompy oleju;

        -  NAPĘD POMPY OLEJU RENAULT MEGANE III 1.2 TCE ORG,

    2/ pomierzyć ciśnienie oleju na biegu jałowym; 

        - na gorącym silniku,

    3/ dla silników z filtrem GPF zalecane oleje to ;

        RAVENOL RNV SAE 5W-30 CleanSynto RN17

        NESTE PRO 5W30 RN-17

         lub

        YACCO GALAXIE A 0W40 PAO RN17 RSA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.11.2021 o 18:54, joks napisał:

problemem okazały się już stwardniałe uszczelnienia zaworów

 

W dniu 18.12.2021 o 11:36, witman napisał:

Potwierdza to jedynie główne przyczyny jakim jest już wspomniany nagromadzony nagar

Jaki związek w tym momencie ma nagromadzony nagar, do stwardniałych gum uszczelnień ?

W dniu 19.12.2021 o 13:37, witman napisał:

producenci silników i olei zauważyli już problem w silnikach z bezpośrednim wtryskiem, produkują już od pewnego czasu oleje i dodatki do olei zapobiegające efektowi LSPI.

producenci co najwyżej zwęszyli interes, żeby wciskać kolejne wymyślne. ulepszone oleje - eliksiry. Byle uspokoić klienta, który przyjechał do serwisu i pozorować działanie wlewając 'specjalny' olej, bo rzekomo znają temat. Tutaj przykład wspomnianego auta brata joks.  Zjawiska spalania stukowego, choćbyś stawał na głowie, nie wyeliminujesz w takich silnikach - małolitrażowych, doładowanych i wysilonych od niskich obrotów z bezpośrednim wtryskiem. Taka natura, taki konieczny efekt technologiczny. Trzeba się z tym pogodzić. Zakładając czysto teoretycznie, że jakiś olej by pomógł co najwyżej w ograniczeniu lspi, to co to zmienia ? Nic, bo spalanie stukowe nadal by się pojawiało. Mniej, ale nadal. A jaki wpływ ma ono na silnik, to każdy wie. Destrukcyjne.

 

Warunki eksploatacji silnika i styl jazdy są tu kluczowe. Tylko tak można jakoś wpłynąć na lspi.

 

 

Edytowane przez sKarlosMegane
  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

Zakładając czysto teoretycznie, że jakiś olej by pomógł co najwyżej w ograniczeniu lspi, to co to zmienia ?

  -Nic, bo spalanie stukowe nadal by się pojawiało. Mniej, ale nadal.

  - A jaki wpływ ma ono na silnik, to każdy wie. Destrukcyjne.

Warunki eksploatacji silnika i styl jazdy są tu kluczowe. Tylko tak można jakoś wpłynąć na lspi.

Kolega znany jest z radykalnego podejścia do eksploatacji silników,

Mimo wszystko warto;

  - stosować markowe paliwo -najkorzystniej Pb 98 oktan,

  - stosować markowy olej;

       - zmieniać olej co ok; 10000 km przebiegu,

  - od czasu do czasu dać po garach;

        - żaden silnik nie lubi pracy na zimnym silniku i częstych rozruchów,

  - aktualizować sterownik silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.12.2021 o 11:36, witman napisał:

Potwierdza to jedynie główne przyczyny jakim jest już wspomniany nagromadzony nagar.

Jak najlepiej uniknąć nagarów?
- częsta wymiana oleju

- nie jeździć na krótkich odcinkach

- co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlałem ceratek, tak na próbę bo niektórzy chwalą. Jedyną rzeczą w moim aucie jest szarpanie na zimnym przy stałej prędkości obr. Około 2 do 2,5 tyś. Czasami przerwie wyraźnie, jakby paliwa zabrakło. Błędów nie pokazuje. Może nagar jest na zaworach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o dodatku do oleju zmniejszające tarcie a ja wspomniałem o dodatku do paliwa, który czyści wtryski tłoki, zawory i pierścienie z nagaru (teoretycznie) i płukance do oleju tuż przed jego wymianą, która robi podobnie tylko od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem co wlałem. Więcej oprócz wymiany oleju nie będę ulepszał. Zamierzam jeździć, nie inwestuje w silnik, wystarczy. W końcu ile można pieścić samochód. Jak się rozleci dam znać. Na razie nie mam powodu narzekać na silnik, nie powiem tego o reszcie auta, pisałem o tym. 

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kolasa napisał:

Wlałem ceratek, tak na próbę bo niektórzy chwalą. Jedyną rzeczą w moim aucie jest szarpanie na zimnym przy stałej prędkości obr. Około 2 do 2,5 tyś. Czasami przerwie wyraźnie, jakby paliwa zabrakło. Błędów nie pokazuje. Może nagar jest na zaworach. 

Osobiście uważam, że lepszy jest ceramizer. W mojej ocenie to dodatek bezpieczniejszy bo dodajemy do oleju 4 ml a nie 300 czy 400 ml.

Czytałem w prasie internetowej, że we Francji będzie składany pozew zbiorowy w sprawie tych silników. Szacują, że 1/4 aut z tym silnikiem ma z tym problem. Dodatkowo są egzemplarze mające problem z napinaczem łańcucha rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 12.01.2022 o 21:52, Marcin279 napisał:

Witam.

Ja dzisiaj zaglądnąłem po dłuższej nieobecności na forum. Google podrzuciło mi artykuł z wczoraj o naszych sławetnych silnikach 1,2 TCE.

https://wrc.net.pl/is-pilne-masz-dacie-lub-renault-w-benzynie-mozesz-dostac-odszkodowanie-wyzsze-od-ceny-zakupu-auta.

Przeglądnąłem prawie 15 zaległych podstron, myślałem , że może się faktycznie coś zmieniło na minus, ale poza pojedyńczymi hejterami z nowo utworzonym kontem, by pisać jakim złomem są silniki TCE dalej bez zmian.

Od prawie 5 lat jeżdzę Megane 3 1,2 TCE 115 km z 2012 roku i w kwestii oleju to samo. Wymieniam olej elfa SXR średnio co 10 tys i zawsze starcza mi 5L od wymiany do wymiany. Te 0,4-0,5L mam na ewentualną dolewkę. Zbliżam się właśnie do 100 tyś przebiegu i póki co w kwestii oleju bez zmian, silnik chodzi równo i cicho, Rozrządu też nie słychać.

Mam nadzieję, że będzie jeszcze służyć kilka następnym lat?

pomyśl, że jednak te silniki coś mają nie halo to że Tobie się udało trafić na dobry egzemplarz to się ciesz ale nie wszyscy mieli to szczęście, nie wywaliłem sobie 6k zł bo mi się nudziło, więc swój komentarz powinieneś zachować dla siebie a nie wku.... mnie bo u Ciebie jest ok.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!