Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wypadanie zapłonu 4 cylinder


Tomek_206

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Korzystnie będzie jak świece będą dobrane do większej mocy silnika.

Mam małą wiedzę w tym temacie: czy nie chodzi tu o ciepłotę świecy?

Później okaże się że świece nie będą się prawidłowo oczyszczać. Pojawią się wypadające zapłony......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety nadal nie wiem jakie świece kupić.

Denso i BERU nie mają w ofercie nic do takiego silnika jak mój.

BERU ma do "Megane III Grandtour 1.4 TCe 130KM", ale nie mam pewności, czy będą dobrze pracowały w moim 1.2TCe 140KM.

 

Znalazłem jeszcze coś takiego (i to byłoby chyba to czego szukam):

"Świeca zapłonowa dla RENAULT Megane III Grandtour (KZ) 1.2 TCe (KZ16) benzyna OD ROK 01.2013 132 KM"

https://www.czesciauto24.pl/beru/13767456

 

Edytowane przez yugo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Dnia 28.07.2020 o 13:28, Andrzej-2010 napisał:

Zmniejsz odstęp na świecach do 0,7 mm,

Wszystko wskazuje na wtryskiwacz gazowy na 4 tym cylindrze.

Nadal borykam się z problemem. Aktualnie auto u mechanika jeszcze raz sprawdza święcie cewki kompresję. Wszystko w porządku. Teraz przegląda wiazke. Ja przed tą wizyta trochę go potestowalem z odpalonyn pyclipem. Na benzynie i z klima błąd nie wstępuje auto zbiera się poprawnie brak szarpania. Po wyłączeniu klimy na wolnych co jakiś czas mryga check i co którys raz auto jeździ na 3 Gary. Na gazie jest identycznie z tym że na gazie przy przyspieszaniu auto nie idzie tak jak na benzynie i dochodzi efekt braku paliwa. Czyli przy mocniejszym wduszeniu gazu przerywa jakby nie było paliwa. Najbardziej czuć to na biegu 5 dodając mu gaz w podłogę na 1700 obrotów do samej góry przerywa. Po każdym z przebiegów zczytany pyclip i takie błędy plus takie wartości z odczytów. Było z parę błędów że uszkodzony katalizator i tu moje spostrzeżenie że przy wartości RC0 podgrzewanie sondy przed katalizatorem jest wartość około 93 99% a w pewnym momencie wyskuje wartość - 323%. Czy jest błąd odczytu czy moze tu jest problem autem. Trochę już mi brakuje pomysłów co z tym autem robić 

 

Screenshot_20200908_074158_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200908_073300_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200908_070600_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200908_064818_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200901_185151_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200901_184348_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Screenshot_20200901_183605_org.pyrenteam.pyclip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pmangel napisał:

Na benzynie i z klima błąd nie wstępuje auto zbiera się poprawnie brak szarpania.

Po wyłączeniu klimy na wolnych co jakiś czas mryga check i co którys raz auto jeździ na 3 Gary.

Na gazie jest identycznie z tym że na gazie przy przyspieszaniu auto nie idzie tak jak na benzynie i dochodzi efekt braku paliwa.

Zakręć gaz na butli - pisałem 28.07.2020 - pojeździj na samej benzynie i będzie OK,

Wtedy się okaże, że winna jest instalacja LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

Zakręć gaz na butli - pisałem 28.07.2020 - pojeździj na samej benzynie i będzie OK,

Wtedy się okaże, że winna jest instalacja LPG.

No ale czy wyłączając gaz z przycisku nie mam tego samego efektu. Zjeździlem 1,5 baku na benzynie chodziło ok ale na wolnych trzęsie i pojawia się check więc i na tym i na tym coś nie tak. Ew gdzie zakręcić ten gaz? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pmangel napisał:

No ale czy wyłączając gaz z przycisku nie mam tego samego efektu.

Jak by był efekt taki sam to bym nie pisał o zakręceniu gazu na butli;

  - prawdopodobnie wtryski lpg mimo wyłączenia gazu z przycisku popuszczają gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy rozrząd pracuje poprawnie ? kiedy był wymieniany.

Znajdź kogoś ogarniętego od clipa niech sprawdzi pracę wałków rozrządu, KZFR oraz elektrozaworu KZFR.

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Ja odgrzebie troche temat wypadania zaplonow w Renault Fluence 1.6 (K4M) na jednym z cylindrow tak sie sklada ze u mnie to również nr 4. Zrobiło sie nieco zimniej (2-6 stopnie) i zauwazylem ze po przejechaniu pewnego dystansu i przelaczeniu silnika na LPG to przez te 2-3 km zanim silnik osiagnie temp robocza powiedzmy w okolicach 90 stopni przy przyspieszaniu potrafi szarpnac i przydlawic silnik. Nie dzieje sie to caly czas ale jest wyczuwalne, wolne obroty nie sa rowniez super stabilne. Gdy silnik juz sie w pelni nagrzeje chodzi rowno, przyspiesza normalnie. Przy odpaleniu i jezdzie jedynie na PB  silnik pracuje normalnie w calym zakresie temperatur.Wina wiec raczej po stronie LPG.Podlaczylem Torque i oczywiscie potwierdzil wypadanie zaplonu w cylindrze nr 4 w momencie gdy silnik nie jest w pelni nagrzany (podczas tych 2-3 km ilosc wypadnietych zaplonow zazwyczaj 70-90 na jednym cylindrze, pozostale 0-1). Check zaswiecil sie jedynie raz na chwile podczas kilku dni testow (ilosc wypadnietych zaplonow wtedy nieco ponad 100). Temp przelaczania jest ustawiona z tego co pamietam na 30 stopni jednak patrzac na Torqua realnie przelacza sie w okolicach 50 stopni (mozliwe ze instalacja Landi Renzo ma jakis swoj wlasny czujnik temp mierzacy w innym miejscu). Na istalacji przejechane niecale 140 tys km. Bylem w serwisie LPG i od razu stwierdzili ze na pewno listwa wtryskowa do wymiany. Dodali na dodatek ze nawet podlaczajac pod komputer nie beda w stanie w 100% zweryfikowac czy to na pewno wtryski.Troche dziwne dla mnie. I teraz moje pytanie zanim zdecyduje sie na wymiane, co jestem sam w stanie zrobic zeby potwierdzic/wykluczyc decyzje o wymianie listwy?? Na pewno przelozenie swiec/cewek pomiedzy dwoma cylindrami ma sens i to zrobie w pierwszej kolejnosci zeby wykluczyc ich wadliwa prace i ewentualne przyczyne problemow. Swiece dokladnie nie pamietam ale moga miec z 40 tys km, cewki nie wymieniane od nowosci - 200 tys km. Chcialbym jednak dopytac o zamiane wtryskiwaczy. One wszystkie sa na tej samej listwie nie da sie ich chyba fizycznie wyciagnac i zamienic miejscami wiec rozumie ze chodzi po prostu o zamiane przewodow elektrycznych idacych do wtryskiwaczy + wezy gumowych idacych od wtryskiwaczy do kolektora pomiedzy np wtryskiwaczem 3 i 4? Rozumie ze w takim wypadku jesli po takim zabiegu problem wystapi tym razem na 3 cylindrze to rzeczywiscie bedzie to potwierdzenie uszkodzenia listwy wtryskowej ( abynajmniej jednego wtrysku na niej)?Podobno pojedynczych wtryskiwaczy sie nie wymienia niestety w tej instalacji...

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uda ci się przełożyć węże pomiędzy wtryskami to możesz ten test wykonać, może być być problem ze względu na długość. Wszystko wskazuje raczej na uszkodzony wtryskiwacz LPG. Niestety nie znam tak dogłębnie instalacji LR ale w polskich sterownikach istnieje możliwość wyłączenia pojedynczego wtryskiwacza LPG i pracy na jednym cylindrze na benzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamienia się miejscami wtryskiwaczy.

Listwa wtryskową do wymiany- 140 tyś km to sporo. Wtryski poprostu się kleją. 

Świece do wymiany - pewnie odstęp elektrod przekroczył już 1,1 mm.

Reduktor również może wymagać regeneracji a raczej wymianę na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co tu kombinować. Wtryskiwacz to element eksploatacyjny. Nawet najlepsze po 100 kkm idą w śmieci. Możesz się cieszyć, że jeszcze się domykają. Pierwsze jest bezpieczeństwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!