Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie akumulatora , typ prostownika


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie dziś akumulator padł. Już wczoraj zauważyłem, że przy odpalaniu przygasło na chwilę podświetlenie wskaźników. Stoję na zewnątrz i w ciągu tygodnia kręcę 2x20 km dziennie do i z pracy. W weekend zazwyczaj nie jeżdżę. Po podłączeniu kablami z autka żony Megi odpaliła. Podpiąłem ładowarkę procesorową, którą niedawno kupiłem: EverActive ok. godz. 17.  Po 3,5 godz. na wyświetlaczu ładowarki napięcie było stałe 13V i akumulator został naładowany bo pasek na wyświetlaczu nie migał. Chociaż w instrukcji piszą, że w pełni naładowany akumulator powinien pokazywać 14,5-14,7 V.

Wcześniej w ubiegłym roku ładowałem w listopadzie starym prostownikiem ponad 12 godzin, więc długo akumulator nie wytrzymał. Kolejne dni dadzą odpowiedź jaki jest stan akumulatora po ładowaniu nowszą  ładowarką. Jak wspomniałem jeżdżę głównie w mieście więc prawdopodobnie muszę w okresie zimowym doładowywać akumulator. 

 

Do jutra w NorAuto promocja na akumulatory.

Dziś pytałem o koszt zakupu+wymiany w ASO i NorAuto:

1. ASO: Varta 50 Ah, 470 A koszt ok. 450+wymiana ok. 150 zł. =600 zł

2. NorAuto: Varta C6 Silver 52Ah, 520A: 299-10%=269,10+wymiana ok. 45 zł=314,10 zł

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w Krakowie, w Norauto, policzyli 40 zł za wymianę, a kupiłem akumulator sygnowany logiem Norauto, ale rzekomo produkowany dla nich przez Vartę. Tyle, że mój - 70 Ah - kosztował 389,99 zł. Sprawa świeża, bo sprzed 1,5 tygodnia; akumulator padł w Megane II 1.5 dCi z 2008 (oryginalny). A dla porównania Varta Silver o tych samych parametrach kosztowała 450 zł.

Edytowane przez konwil
Suplement
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@makgajwer bez jaj... :-) W styczniu '18, w Krakowie kwota brutto za jedną RG w ASO Renault to 190,00 PLN. Parę lat wcześniej jeździłem do innego ASO, również w Krakowie, było trochę taniej, ale generalnie ten rząd wielkości. Za taki serwis jak mój ze stycznia wyszłoby nie 399 a 630 zł, a w AUDI - 1680 - nie wierzę...

 

PS: jak widziałem, a stałem dosyć blisko, w jaki sposób gościu z Norauto męczy się ze ściąganiem klemy minusowej ze starego akumulatora (wtopiła się w trzpień), z miłą chęcią zapłaciłem te 40 zł :-D

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.02.2018 o 20:09, mrarek napisał:

Dla własnego spokoju założyłem w kabinie voltomierz, który cały czas pokazuje napięcie akumulatora, także podczas ładowania podczas jazdy. Mam przeto obraz kiedy alternator w pełni ładuje akumulator  a kiedy tylko doładowuje.

Czy taki gadżet wpinany w gniazdo zapalniczki też załatwia sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pbet napisał:

Czy taki gadżet wpinany w gniazdo zapalniczki też załatwia sprawę?

Możesz ten gadżet podpiąć pod zasilanie UCH - jest w kabinie, ale musi być wyłącznik do niego.

W gnieździe zapalniczki pokazuje napięcie obniżone min o 0,3V

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam pytanie do szanownego grona. W związku z komunikatem "Ładowanie akumulatora", który ostatnio dwa razy miałem przyjemność zobaczyć na zegarach oraz komunikacie z Clipa w stylu "niskie napięcie na akumulatorze, naładuj przed następną diagnostyką" wyjąłem dziś aku do ładowania. Podczas czuwania mój prostownik pokazywał napięcie na akumulatorze 12,5V. W chwili włączenia programu ładowania o godz. 13.10 była połowa skali na prostowniki, a o 14 po zawodach, pełna skala i tryb podtrzymywania.

Nie za szybko? Czy coś jednak nie tak? 

Uprzedając pytanie, problemów z rozruchem nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mariuszekf napisał:

Ja mam tak samo, po tym komunikacie ładowanie prostownikiem ok 2 godziny i naładowany.

U mnie 40 minut.

14 minut temu, Papf napisał:

Może zacznijmy rozróżniać "prostownik" a "ładowarka" :35_thinking:

86385202_2019_01_1819_03OfficeLens(2).thumb.jpg.5a601c27fd51c101151c44922fae2d6f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!