Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi K834 - nierówna praca po uruchomieniu


animisiewaz

Rekomendowane odpowiedzi

Poszedłem do garażu sprawdzić...

 

Temperatura na termometrze 19 st.C

Temperatura cieczy wg OBD 22 st.C

 

Termometr zewnętrzny trochę mi zaniża - koledze w Leonie pokazywał zazwyczaj +1...2 st więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączony silnik:

  • na zewnątrz: 21/22 stC (zmieniło się w trakcie pomiarów ;))
  • temp. powietrza dolotowego: 28,6 st.C
  • temperatura cieczy: 22 st.C

Po włączeniu silnika:

  • na zewnątrz: 21/22 stC (zmieniło się w trakcie pomiarów ;))
  • temp. paliwa 23 st.C
  • temperatura cieczy: 22 st.C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek_B napisał:

Po włączeniu silnika:

  • na zewnątrz: 21/22 stC (zmieniło się w trakcie pomiarów ;))
  • temp. paliwa 23 st.C
  • temperatura cieczy: 22 st.C

Jaka temperatura powietrza dolotowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napisałem - też ok 28 st.C

 

@halas2 z tym problemem borykam się od dawna. Mam wrażenie, że temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia. Zimą było tak samo.

 

Aha. Od jakiegoś czasu (zaczęło się ok. 3 lata temu) komputer pokazuje mi głupoty - do niedawna zawyżał zużycie paliwa o ok. litr. Od kilku miesięcy wartość ta jednak wzrosła o 2...3 l/100 km! Komputer pokazuje np. 9,5 l/100 km średnią, a po zlitrażowaniu (ZAWSZE to robię!) mam np. 6,5 l/100 km. W ten oto sposób komputer pokazuje mi, że zużyłem np. 65 l paliwa przy baku 60 l :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciek_B napisał:

nie napisałem - też ok 28 st.C

Prawidłowe wskazanie powinno być;

   - max wyższe o 2 do 3 C od temperatury powietrza zewnętrznego,

   - w przeciwnym razie; dawka paliwa oraz kąt wyprzedzenia wtrysku są nieprawidłowe,

Warto ;

  - pomierzyć temperatury w czasie jazdy,

  - przeczyścić styki czujnika map-sensor oraz wtyczki,

  - zapewnić szczelność mocowania map-sensora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzam dokładnie w czasie jazdy.

Styki MAP-sensora czyściłem - mogę w nim jeszcze wymienić o-ring na nowy

 

@szwagier24a korekty mam na poziomie 0,98-1,21. Nie bardzo wiem jak wytłumaczyć przytkany wtrysk, który odtyka się po kilkudziesięciu sekundach i przez wiele godzin już nie nawala?

 

Szarpanie w czasie jazdy zdarzało się przy stałej prędkości ok. 120 km/h na tempomacie (po wymianie przewodu przelewowego ustało) i raz przy ok. 40-50 km/h w mieście. Wtedy miałem wrażenie, że silnik działa na 2 cylindrach i zaraz zgaśnie... Było to jednak jeden jedyny raz i ustało natychmiast po ponownym uruchomieniu silnika... Od tego czasu przejechałem ponad 5000 km (2 miesiące) i problem nie pojawił się.

Pozostało jedynie szarpanie po długim postoju, które nasila się do ok. 2500...3000 obr/min (szarpie coraz mocniej) po czym nagle ustaje po przekroczeniu ok. 3000 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek_B napisał:

Posprawdzam dokładnie w czasie jazdy.

Jakie wnioski?

  1/ Jak zmienia się temperatura powietrza dolotowego w stosunku do temperatury zewnętrznej?;

        - nadal tak duża różnica?

1 godzinę temu, Maciek_B napisał:

Pozostało jedynie szarpanie po długim postoju;

  - które nasila się do ok. 2500...3000 obr/min (szarpie coraz mocniej),

  - po czym nagle ustaje po przekroczeniu ok. 3000 obr/min

  2/ Warto rozłączyć wtyczkę z egr-u;

       Komputer może nie pokazać błędu egr  - bo możliwe, że;

          a/ egr działa w ograniczonym zakresie,

          b/ najczęściej porcja spalin wraca do silnika przy niskim i średnim obciążeniu, zwłaszcza w średnim zakresie obrotów,

 

       

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura wlotowa po uruchomieniu ok. +3 st.C więcej niż temperatura zewnętrzna.

Zauważyłem też, że korekcja na dwóch wtryskiwaczach zmieniły się na 0,72...0,88 - to coś znaczy?

 

 

 

Edit:

Obserwacja z dzisiejszego poranka.

Temperatura 18 st.C -> temperatura powietrza wlotowego 18,1 st..C; zatem to działa

ale...

dzisiaj rano, jak silnik był w "trybie szarpania" - czyli te pierwsze kilka km od uruchomienia to mocno, naprawdę MOCNO dymi.

Dym jest "czysty", lekko szary. Bardziej przezroczysty niż para wodna, ale absolutnie nie ma zabarwienia białego, błękitnego czy też czarnego - ot taka wielka szarawa chmura.

Po ok. 4 km dymienie ustało i już nie wróciło; nawet mocne przegazowanie powodowało, że z rury NIC się nie wydobywało...

 

Jakieś dwa tygodnie temu kolega, który jechał za mną rano widział to dymienie, ale ja go wtedy nie dostrzegłem; zatem to min. drugi taki przypadek...

W dniu 26.07.2023 o 13:00, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes       

A po odłączeniu wykonać normalnie jazdy próbne? Wywali jakiś błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Też mam ten silnik i ciężko odpala jak zimny / zimno.Walcze z  tym trochę i nic.

Ostatnio sprawdzałem ustawienie koła pompy wtryskowej ale było ok.Sprawdz to u siebie ....

Wszystko inne sprawdzone ,wymienione .Dziś będę robił test przelewowy wtryskiwaczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć wszystkim ponownie :)

Po kilku miesiącach testów mam szereg nowych obserwacji, których nie potrafię poskładać w całość...

 

Silnik K9K836

 

FAKTY:

1. Po uruchomieniu po dłuższym postoju (>4 h) silnik pracuje idealnie, aby:

  • w temperaturze >15 st.C po ok. 2 sekundach zacząć szarpać jak popier... Trwa to przez ok. 2...4 km
  • w temperaturze 7...15 st.C po ok. 20...30 sekundach zacząć szarpać jak popier... Trwa to przez ok. 2...4 km
  • w temperaturze <6 st.C nie szarpać, albo szarpać delikatnie... Znika po przejechaniu kilku km

2. W momencie, kiedy silnik zaczął szarpać nie ma mocy, nie chce wchodzić na obroty, trudno ruszyć... Trzeba wysprzęglać, dodać mocno gazu i dopiero puszczać sprzęgło. Jak jadę na 1. lub 2. biegu z niewielka prędkością (~1200 obr/min) auto kompletnie nie reaguje na gaz i zachowuje się jakby coś "łapało" silnik...

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

3. W momencie wypalania DPFa silnik bardzo mocno szarpie i nie chce reagować na gaz. Jak ilość sadzy zmniejsza się do ok. 12 g pomimo dalszego wypalania silnik zaczyna pracować równo.

Ciśnienie różnicowe w DPFie na poziomie 2...3 mbar

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

4. EGR wymieniony na nowy (BorgWarner) - podejrzewałem, że mój stary źle pracował. Wymiana nie pomogła.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

5. Na jednym wtryskiwaczu pojawiło się zapocenie. Silnik szarpał jednak już dużo przed tym, więc nie bardzo widzę korelacji.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

6. Odczyty temperatury (silnika, powietrza, temp. zewn., paliwa) zbliżone (mówię o sytuacji, kiedy auto stoi w garażu cała noc). Wartości różnią się o ok. 2...4 st.C.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

7. Termistor w przepływomierzu ma ok. 2,1 kOhma w temp. 17 st.C.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

8. Komputer pokazuje absurdalne zużycie paliwa (średnia 9 l/100 km) - auto zawsze litrażuje i spalania mam na poziomie 6 l/100 km... Mam wrażenie, że co tankowanie to wartość średnia jest nieco wyższa...

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

9. Po przejechaniu kilku km, jak szarpanie ustanie, samochód działa bez zarzutu. Reaguje na gaz, równo pracuje, nie szarpie...

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

10. Silnik nie bierze oleju, aczkolwiek rury powietrzne (w tym MAP sensor) są lekko zaolejone.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

11. Oczywiści filtr paliwa nowy, z resztą wszystko jest regularnie wymieniane (olej co max. 15 kkm)

 

PYTANIA:

1. Czy MAP sensor 0281002997 ma wbudowany termistor? Wtyczka ma tylko 3 styki.

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

2. Jakiekolwiek pomysły co sprawdzić?

vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

3. Ktokolwiek spotkał się z czymś takim i chciałby pomóc?

 

Pozdrawiam

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwnym i specyficznym objawem jest zawyżanie spalania. To jest informacja z ECU i wskazuje że komputer dawkuje więcej paliwa niż w rzeczywistości płynie. Różnica 50% jest gigantyczna i nie rozumiem z czego miałaby wynikać. Czy w tym silniku koduje się wtryskiwacze? Czy daje efekt zdjęcie klemy na długi czas w celu wywołania "adaptacji"?

Może zaworek przelewowy we wtryskiwaczu/ach źle działa i przelewa za dużo paliwa co skutkuje znaczącymi korektami. Pytanie czy test przelewowy został zrobiony? To może być skojarzone z temperaturą wtryskiwacza/silnika. Wartaloby taki test zrobić na silniku zimnym (szarpiacym)  i ciepłym. Nie znalazłem czy odczytane korekty są jakieś znacząco inne.od normy, czy były sprawdzane. Nie wiem też czy wtryskiwacze były wyciągane i testowane. Wartości odczytu przepływu powietrza z map sensora można porównać z odczytami u innych użytkowników. Czy rejestrujesz jakieś przebiegi na OBD np w Car Scanner? Czy są rzuty wskazania przepływu powietrza w momencie szarpania?

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!