Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie 1.4 Tce 130KM a 1.5 dCi 110KM


ferrit

Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, witman napisał:

oba modele mają identyczne przyśpieszenie do 100km/h = 10,4sek.,

Jak zwykle podajesz dane które Tobie pasują...

Diesel ma inaczej zestrojoną skrzynię biegów, aby momentem nie urwać sprzęgła, więc nigdy nie będzie szybszy od benzyny z pod świateł.

A porównywane przez Ciebie silniki dzieli przepaść jeśli chodzi o moment obrotowy 240Nm vs 340Nm na korzyść diesla. 100 Nm więcej za 10tyś. To chyba uczciwa cena.

Już mój 1.5 DCi ma więcej Nm niż TCe 140....

 

9 godzin temu, witman napisał:

Z nowymi autami jest podobnie, diesla masz teraz w salonie praktycznie od ręki, a na Pb trzeba czekać do końca kwietnia.

Nie rób z ludzi debili:

 

Megane nowe aktualnie  w sprzedaży:

PB - 232 sztuki

ON - 4 sztuki

 

Kadjar Diesel nowy - dostępne 4 sztuki:

 

diesel.thumb.png.3363be0816affdb0f760500790920544.png

 

 

Kadjar Benzyna nowa - dostępne 106 szt:

 

pb.thumb.png.60af1ce9b6299837461e8dbd8a99e876.png

 

 

Grand Scenic nowy:

 

Pb - 16 szt

1740016782_scenicpb.thumb.png.082436ef7985d3eb5978bd0b2d207c6d.png

 

On -  0 szt

1443318997_scenicon.thumb.png.bb967c9db3906a395b487a4e26302b46.png

 

 

 

 

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, sylwekdm napisał:

240Nm vs 340Nm

Ale te cyferki to nie wszystko, w pojazdach o którch wyżej pisałem było 70 niutków różnicy na korzyść diesla i co z tego.A co sylwekdm napiszesz o zakresie użytecznych 

obrotów, nie miałeś nigdy wrażenia że power za szybko się kończy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto czasem spojrzeć na dane w katalogu producenta w jakim czasie auto przyśpiesza od 0-100KM/h w Grand Sceniku dostępny jest jeden silnik diesla dCi150 AdBlue o pojemności 1749cm i mocy 149KM oraz dwie benzyny, TCe160 poj. 1332cm o mocy 163KM oraz TCe140.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, witman napisał:

Dlatego warto czasem spojrzeć na dane w katalogu producenta w jakim czasie auto przyśpiesza od 0-100KM/h

 

Pisałem już: Diesel z racji wysokiego momentu obrotowego ma inne przełożenia szczególnie niskich biegów, więc przeważnie "przegra" z benzyną w przyspieszeniu od 0, ale za to w elastyczności będzie lepszy.

Przez ponad 25 lat jak posiadam prawo jazdy, ani razu nie wykorzystałem parametru przyspieszenia od 0-100km. Za to jest parę innych danych technicznych, które są o wiele ważniejsze niż szybki start z pod świateł, a których z wiadomych względów nie podajesz, a jak podajesz to naginasz dla własnych celów.

13 godzin temu, witman napisał:

Dlatego warto tankować ten lepszy droższy ON na markowych stacjach oraz dbać o filtr paliwa, wtryski piezoelektryczne są bardzo precyzyjne i wymagają czystego paliwa.

Tankuj we wtorki na shellu - będziesz miał paliwo premium w cenie zwykłego.:mrgreen:

Do do lepszych "paliw":

https://megane.com.pl/topic/77089-olej-napędowy-w-polsce-parametr-hfrr-czyli-jak-to-jest-z-tym-smarowaniem-wtryskiwaczy/?tab=comments#comment-523039

13 godzin temu, witman napisał:

ich wymiana sporo kosztuje.  

Jakoś kolega Omega przelatał 400k i wtrysków jeszcze nie wymieniał.

13 godzin temu, witman napisał:

Podejrzewam też,

Ty zawsze podejrzewasz, albo zakładasz - masz szklaną kulę? 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmiki z przyśpieszeń 80-120km/h są w obu silnikach dostępne już na YT kto będzie chciał to sobie sprawdzi. Nadal nie rozumiem sporu między Pb a ON w kilku tematach tutaj. Każdy kupuje to co chce cytując klasyka "jeden lubi pomarańcze a drugi jak mu nogi śmierdzą, trzeci córkę ogrodnika, a piąte nie kradnij" . Są zwolennicy Diesla i są zwolennicy benzyny, każdy ma kalkulator w domu i sobie przelicza co bardziej mu się opłaca, swoją drogą że nie każdy potrafi to dobrze zrobić :) . Lubię diesle, przyjemnie mi się nimi jeździ, a i tłusta ropa mnie nie odpycha, mimo tego że wole zapach benzyny, ale specyfikę życia/pracy mam taką, że za cholerę nie widzi mi się Diesel za oknem :D. Co do wtrysków w dieslach, polecam na 2/3 pełne baki wlać olej do 2T, na prawdę pomaga. Poza tym na korzyść benzyn zawszę będzie mentalność ludzi, że jak będzie wychodzić mnie za drogo to mam opcje dołożenia gazu, w przypadku diesla tego nie ma dla szarego zjadacza chleba, w większości benzyn nie ma też turbo to i ludzie tego nie biorą pod uwagę, diesel to diesel auto nie do zabawy, a do pracy. Uturbioną benzynę można kręcić pod czerwone pole i nie boli jej to aż tak jak diesla który nie jest do tego stworzony.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, czik3n napisał:

Nadal nie rozumiem sporu między Pb a ON w kilku tematach tutaj.

Nie chodzi o spór co jest lepsze: czy on czy pb, ale o rzetelność podawanych tutaj informacji, typu: "mój 1.4 Tce spalił 5,4l/100km ale siostry Juke 1.5 DCi - pali 9.5/100km"

19 minut temu, czik3n napisał:

swoją drogą że nie każdy potrafi to dobrze zrobić

Właśnie i dlatego szuka pomocy na forum, gdzie trafia na fałszywy obraz.

I to nie jest pierwsze forum gdzie zauważono podawanie wręcz fałszywych informacji przez kolegę ze sporu:

https://[ciach]-forum.pl/Watek-1-4-tce-opinie-spalanie-awarie-regulacje?pid=555391#pid555391

 

 

20 godzin temu, witman napisał:

Z nowymi autami jest podobnie, diesla masz teraz w salonie praktycznie od ręki, a na Pb trzeba czekać do końca kwietnia. Byłem kilka dni temu w ASO i rozmawiałem z handlowcem.

 

Ja byłem dzisiaj w salonie i rozmawiałem z handlowcem. Benzyna dostępna od ręki jakiej chcesz konfiguracji, jak nie ma, to przywożą z innego salonu, za to diesel był jeden w Koleosie w najwyższej konfiguracji. Czekają na dostawę po 16 marca, ale praktycznie wszystkie są zaklepane. Sprzedaż kształtuje mu się 60/40 na korzyść Pb. Po innych salonach dzieje się tak samo. Prywatnie miał zdanie takie, że koncerny przewidywały, dalszą obniżkę sprzedaży diesla po aferze VW i zmniejszyły produkcję, ale ludzie już o aferze zapomnieli i diesel jest poszukiwanym towarem.

Taki Koleos tylko sprzedaje się w wersji z Dieslem:

Średnie  wg salonu spalanie 2.0 DCi 175 kM - 7 l

20200312_154118.thumb.jpg.b0a494289bd3ecf2cc2dda8d9390ee86.jpg20200312_153259.thumb.jpg.be06de7288737c3cb28a4dbdb2bf174d.jpg

 

Kadjar TCe140 - średnie spalanie wg serwisu - 6.7 l/100 km

20200312_152938.thumb.jpg.74162399c334b4b483a695f4bc0d7fa1.jpg

 

BTW.

Dziś u mnie cena ON i Pb się zrównała i wynosi 4.59 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Pitrek napisał:

Trudno patrzeć na informacje o spalaniu pod kątem rzetelności.

 

Tutaj nie chodzi tylko o spalanie, ale o całokształt podawanych informacji - udowodniłem kilkukrotnie, nie tylko płytkie manipulacje, ale wręcz kłamstwo z premedytacją tylko aby postawić na swoim. Nie tylko ja to zauważyłem, ale nawet admini na innych forach, że jeśli ktoś ma odrębne zdanie to należy go zdyskredytować:

https://[ciach]-forum.pl/Watek-1-4-tce-opinie-spalanie-awarie-regulacje?pid=555368#pid555368

 

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty też podajesz jako przykład wytrzymałości wtryskiwaczy autko kolegi omega 400tyś przebiegu i to jest na pizoelektryki bardzo dobry wynik, nie często się taki trafia,

ja osobiście wiem o awari z 1.5 dci przy 60 tyś. - a jeśli się to przytrafi  - to całe te wyliczenia ekonomiczności można sobie o kant du... rozbić.

Diesel wychodzi tanio tylko wtedy gdy się go nie naprawia.

Ale może ja trafiłem na taki odosobniony przypadek, także pytanie do forumowiczów , Robił ktoś z was lub znajomych naprawę układu wtryskowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.03.2020 o 22:52, krzychu73 napisał:

Ale te cyferki to nie wszystko, w pojazdach o którch wyżej pisałem było 70 niutków różnicy na korzyść diesla i co z tego.A co sylwekdm napiszesz o zakresie użytecznych 

obrotów, nie miałeś nigdy wrażenia że power za szybko się kończy?

ja mogę potwierdzić, ze posiadam dwie jedna i drugi po chipie i odczuwam taki efekt braku mocy , generalnie niezależnie od pogody , raz ciągnie i ciągnie a raz ciągnie i nagle muł , zero błędów mapka zestrojona, tak jakby turbo żyło swoim życiem.

Chip spec stwierdził , że może być od tego zjawiska odpowiedzialny intercooler , w megane 3 jest on zbyt mały na podniesienie mocy i nie jest w stanie się szybko schłodzić , a i turbo nie jest duże dlatego tez ciężko nabijać co chwila pełna moc boostera. 

Z czasem się przyzwyczaiłem.

spalanie w obu mam podobne 

w białej miasto 9 l gazu , trasa 7,5 l gazu

w piaskowym metaliku miasto 10 l gazu , trasa 8 l gazu ,

gaz stroił ten sam gazownik.

jedna i druga od założenia gazu przeszło 25 tys km nic się nie dzieje w ciągłej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, krzychu73 napisał:

Ty też podajesz jako przykład wytrzymałości wtryskiwaczy autko kolegi omega 400tyś przebiegu

Masz rację. To zły przykład. Nie prowadzę żadnej agitacji popierającej diesla ani krucjaty przeciwko Pb czy Tce. Prostuję tylko niektóre kłamliwe fakty.

 

8 godzin temu, krzychu73 napisał:

to całe te wyliczenia ekonomiczności można sobie o kant du... rozbić.

 

Jest to mój pierwszy diesel, więc się przekonam na własnej skórze. Ty mnie straszysz awarią wtryskiwaczy, niektórzy na tym forum, przy tym przebiegu remontują pęknięte cylindry albo dojeżdżają drugi silnik 1.2 TCe.

Tylko ewentualna wymiana wtryskiwaczy, wyjdzie i tak taniej niż remont 1.4 TCe po pękniętej tulei czy wymiana wadliwych silników 1.2 TCe już po gwarancji.

Zobacz, ile takich przypadków było na forum, na forum Scenica, a ile jest nie ujawnionych:

https://megane.com.pl/topic/70505-uszczelka-pod-głowicą-do-wymiany/

https://megane.com.pl/topic/64409-nadmierne-zużycie-oleju/

Czy:

https://francuskie.pl/nissan-dacia-renault-i-mercedes-nieoficjalna-akcja-odkupu-aut-z-silnikami-1-2-tce-w-rumunii/

I komentarze pod spodem. A jest tu taki jeden co twierdzi, że nie ma z nimi kłopotów i ma nawet kilka w rodzinie.

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Refild napisał:

Chip spec stwierdził , że może być od tego zjawiska odpowiedzialny intercooler ,

w megane 3 jest on zbyt mały na podniesienie mocy i nie jest w stanie się szybko schłodzić ,

Kolega witman   -  ma 1,4 TCe o mocy 163 KM i nie słyszałem o tym niedomaganiu;

   - możliwe, że masz przytkany czy nieszczelny intercooler.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla ścisłości 162KM, bo zaraz ktoś się przyczepi o fałszowanie :-)

Jak już wspomniał wyżej kolega może faktycznie być nieszczelny IC, w silnikach z turbo TCe i dCi intercooler jest na dole i jak pewnie zauważyliście jest zawsze mocno poobijany przez drobne kamyczki i nieczystości, drobne ostre kamyczki potrafią go rozszczelnić, a przyklejone owady i śmieci powodują jego niską wydajność, auto traci moc i rośnie spalanie, warto go czyścic co jakiś czas, podobna sytuacja jest z chłodnicą klimy.     

@Refild sprawdź clipem lub innym urządzaniem diagnostycznym wartości doładowania powinno być w granicach 0,6~0,8bara (9~12psi)

Sprawdź połączania w układzie dolotowym, zwłaszcza za turbiną.

 

Edytowane przez witman
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już mnie tak nie "postarzajcie" z tym przebiegiem :) Niemniej dla zainteresowanych warto dodać, że ceny używek do 1.5dCi np. tych sławetnych wtrysków na rynku wtórnym są mocno akceptowalne. https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacze-qashqai-ii-j11-1-5-dci-8577169783

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Refild przypominałem sobie jeszcze o plastikowej rurze łączącej turbinę z IC po jej obu stronach są oringi sprawdź ich stan. 

 

 

4 godziny temu, omega napisał:

wtrysków na rynku wtórnym są mocno akceptowalne

do TCe (DIG-T) z wtryskiem bezpośrednim również https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-wtrysk-nissan-1-6-dig-t-tce-mr16-8998832382

 

Edytowane przez witman
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!