Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

Za auto dałem 80tys, wystawiłem za 70tys z drugim kompletem nowych opon zimowych. W salonie mi powiedzieli ze na dzien dzisiejszy (styczeń) auto jest warte ok 73tys i dali by mi  70tys gdyby auto było wzięte na firmę tak żeby to dalej opchneli w leasing. A tak to że auto wzięte za gotówkę i na osobę prywatną to mogą dać Max 62 tys żeby na tym stratni nie wyszli bo jakieś koszty by tam musieli ponieść. W 2 salonach sprawdzałem i uzyskałem dokładnie taka sama odpowiedź. Trudno się mówi :)

Edytowane przez marcin33892
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, LTar napisał:

10 000 zł to on stracił wyjeżdżając z salonu.

To jest takie gadanie ludzi, którzy myślą, że jesteśmy frajerami bo kupiliśmy nowe auto. Jakby każdy sprzedawał tak auto, to bym nigdy nówki nie kupił. Zobaczcie ile traci auto demonstracyjne. Chyba wolałbym odkupić samochód od kogoś kto kupił i zrobił 5kkm niż kupować demo po 150 klientach, a ile jest takie demo tańsze w przypadku megane 5-6 tysięcy? I to takie z konkretnym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lol19pl

To nie tak. Auto musi stracić 10 000 na wyjeździe z salonu. Chodzi chociażby o kwestia podatkowe np. VAT. 

Inna sprawa jeśli kupujesz na firmę i sprzedajesz jako firma. 

Ale i tak auto traci. Nie ze względu na to że auto jest gorsze tylko że względu na to że nikt nie kupi tego auta od Ciebie bo każdy kupi nowe z salonu. Popyt - podaż. Dlaczego miałby kupić od Ciebie jeśli nie będzie tańsze. 

W Twoim poczuciu auto nie traci. MIV Grandcoupe to moje 3 nowe auto. Wiem sam decyduje się na zakup nowego z salonu. 

Auto demo traci mało bo wciąż jest własnością salonu - kupujesz od dealera z całą oprawą jakbyś kupował nowe i na pełną fakturę lub leasing dealerski oraz promocyjne ubezpieczenie.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie nie. Ja tak nie Napisałem. Napisałem o 10 000 zł- od tak, z czapy. Na szybko pomyślałem o ile auto musi być tańsze żeby warto było je kupić od kogoś a nie od dealera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj mijają dwa lata i 19kkm od dnia zakupu. Podsumowanie dla potomnych.

 

Plusy:

  • Wygląd zewnętrzny - samochód wciąż mi się podoba i wciąż się za nim obejrzę kiedy od niego odchodzę
  • Wygląd wewnętrzny - deska rozdzielcza przechodząca ładnie w wysoki tunel środkowy niemal przeniesiona z samochodu klasy średniej. Na dzień dzisiejszy to wciąż nie jest standard w tej klasie i uwzględniając to, że obcując z samochodem bardziej przebywa się w jego wnętrzu to jest to wielka zaleta. Podświetlenie ambientowe dodaje smaczku. W mojej wersji wszystkie lampki są LEDowe co już wygląda na czasie. Obecny nawiew na tylną kanapę też wciąż nie jest standardem.
  • 17’’ felgi - uważam to za dobry kompromis pomiędzy wyglądem a jeszcze w miarę przyzwoitym wybieraniem nierówności i przenoszeniem drgań
  • Automatyczne światła - działają fajnie i można się do tego przyzwyczaić
  • Hands free - chyba największy uzależniać spośród nowoczesnych gadżetów. Dla mnie na dzień dzisiejszy must have :)
  • Silnik (1.2 TCE) wraz z skrzynią - u mnie bez żadnych awarii i innych podejrzanych dźwięków. Kultura pracy jest generalnie wyborna. Spalanie po prostu normalne. Jak się założy kapelusz można spalić bardzo mało a w mieście pali ile się wleje - w Warszawskich korkach spala się generalnie na godzinę a nie na km.
  • Multisense - działa to fajnie i sporadycznie lubię sobie ustawić inny tryb jazdy. Dzięki temu mam poczucie jazdy innym, nowym autem co jakiś czas :)
  • Wirtualne zegary - to wciąż nie standard w tej klasie i wciąż niektórzy producenci tego nawet nie oferują. Jakość wyświetlacza i możliwości może nie powalają jak na dzisiejsze czasy, ale uważam, że wciąż jest nieźle.

Minusy małe:

  • Niektóre plastiki we wnętrzu mogłyby być lepszej jakości. Niemniej obecny stan wydaje się standardem w tej klasie.
  • Lakier perłowy - za mało perły w perle ;) Mam słabość do takich lakierów i dla mnie był to must have przy zakupie. Różnicę widać bardzo kiedy stoją obok siebie dwie białe Renówki z czego jedna ma właśnie lakier perłowy. Moim zdaniem niedościgniony wzór to lakiery perłowe w Leksusach. Renault mogłoby się od nich wiele nauczyć :)
  • Podłoga bagażnika - przypuszczam, że w tej klasie i za te pieniądze można by pokusić się już o coś więcej niż obita dykta.
  • Haczyki na zakupy w bagażniku - są malutkie i średnio praktyczne
  • Oświetlenie bagażnika - mogłoby być bardziej wydajne, tj mocniejsze i z dwóch stron
  • Brak wyjścia USB dla pasażerów tylnej kanapy - mały minus, ponieważ jest gniazdko 12V
  • Brak gniazdka 12V w bagażniku w mojej wersji (HTB)

Minusy duże:

  • Jakość montażu - ten samochód nie powinien opuścić fabryki moim zdaniem. Zresztą nie tylko ten, ale większość nowych Renówek które widzę na ulicach. Oko boli kiedy widać większość szczelin nadwozia jest innej szerokości. Niedoskonałości w moim modelu, to nieidealne spasowanie maski, nierówne szczeliny pomiędzy przednimi drzwiami a błotnikami, nieco krzywo spasowana tylna klapa, źle wyprofilowany tylny spojler. Jak ktoś jest estetą, to Renówki nie są dla niego ;) Co do zasady lepiej jest we wnętrzu. Nie mam problemu z fotelem ale jednak skrzypi nieco uchwyt drzwi kierowcy.
  • Odprowadzenie wody z klapy bagażnika - ktoś powinien za to w Renault “beknąć” :)
  • Falująca maska - bywa, że zachowuje się jak kartka papieru przy większych prędkościach. Obserwowane sporadycznie ale jednak nie powinno się zdarzać.
  • Niewydajne spryskiwacze - temat zasłużył na oddzielny wątek na forum. U mnie trzy-punktowe od nowości były wymienione na inne trzy-punktowe. Jak siurkały tak siurkają ;)
  • Mrugające oświetlenie ambientowe - od nowości przygasa np przy jeździe na wstecznym. Od około listopada codziennie obserwuję do tego mruganie. Serwis testuje moją cierpliwość - jestem zaproszony na ponowną wizytę w godzinach wieczornych :)
  • Przereklamowany R-Link - Nawigacja jest generalnie OK. Responsywność i wyświetlacz też. No ale przecież miały pojawiać się nowe aplikacje i tak dalej. Od dwóch lat nie pojawiła się żadna.i pewnie nic się już nie zmieni. Zarządzanie z poziomu strony www też jest co do zasady i fatalne i niestabilne.
  • Serwis - ja mam doświadczenie z dwoma. Korzystam głównie z najbliższego mi przy Jerozolimskich w Warszawie (odległość serwisu też była istotna przy zakupie). Co do zasady, wychodzę z założenia że jeśli problem jest i jest znany w centrali to powinni wymieniać co trzeba bez mrugnięcia okiem, bo szkoda ich i klienta czasu. Ten serwis ewidentnie lubi się wozić z klientem do tego na miejscu nie mają serwisu blacharskiego, czego nie wiedziałem przy zakupie.

Czy kupiłbym ponownie Megane? Na stan wiedzy sprzed dwóch lat, pewnie tak. Na stan wiedzy obecnie, pod kątem ewentualnej wymiany na inny, raczej nie.

Edytowane przez chucky80
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również po 3 dziś :D . Wracając do tematu długo nad tym myślałem to moja druga megane w życiu a 4 renault w rodzinie ( nowiutkie clio już za tydzień do odebrania), ale nie kupiłbym więcej megane, z racji tego iż już wszystkie nowe TPb na rynku mają wtrysk bezpośredni, nawet 1.6Sce Renault który jest wolnossakiem jest beznadziejny. Gdybym miał już płacić te 4.50/5zł za litr benzyny bo instalacja LPG z dotryskiem według mnie jest bez sensu to już wolałbym zacisnąć zęby i kupić coś mocnego czym mógłbym się też na codzień pobawić. Bardzo mi się podoba VW Arteon, i myślę że za 2/3 lata zasiądę za kierownicą takiego, choć prawdziwym marzeniem do póki nie mam dzieci jest mustang 5.0. W każdym razie biorąc pod uwagę, że rynek zmusza nas do jazdy na benzynie/ON to właśnie Mój wybór, nie cofałbym się raczej do marki Renault. 
Nie zrozumcie mnie źle, meganke mam bo w coupe według mnie jest prześliczna do tego ten 1.6 który naprawdę znosi i moją nogę, i jest idealny na każdą kieszeń... ale jeśli już nie mogę jeździć na LPG to różnica między 8l benzyny a 12 czy nawet 16 nie zrobi dla mnie różnicy... wolałbym spalić 13l benzyny jeżdżąc dynamicznie czymś pokroju Megane RS Scirocco 2.0Tfsi aniżeli palić 10l w 1.6Sce, i klnąć pod nosem co to jest za auto.

  • Zmieszany 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, chucky80 napisał:

 

  • nierówne szczeliny pomiędzy przednimi drzwiami a błotnikami,
  • Odprowadzenie wody z klapy bagażnika - ktoś powinien za to w Renault “beknąć” :)
  • Niewydajne spryskiwacze - temat zasłużył na oddzielny wątek na forum. U mnie trzy-punktowe od nowości były wymienione na inne trzy-punktowe. Jak siurkały tak siurkają ;)
  • Serwis - ja mam doświadczenie z dwoma. Korzystam głównie z najbliższego mi przy Jerozolimskich w Warszawie (odległość serwisu też była istotna przy zakupie). Co do zasady, wychodzę z założenia że jeśli problem jest i jest znany w centrali to powinni wymieniać co trzeba bez mrugnięcia okiem, bo szkoda ich i klienta czasu. Ten serwis ewidentnie lubi się wozić z klientem do tego na miejscu nie mają serwisu blacharskiego, czego nie wiedziałem przy zakupie.

 

 

- może to marketingowa gadka, ale te szczeliny i brak spasowania w tym miejscu podobno jest celowy, ale może ja myślę o innym miejscu;

- z tym bagażnikiem to faktyczna porażka, trzeba pamiętać żeby w tych miejscach nie zostawiać "wrażliwych" zakupów;

- mam wrażenie, że ogólnie Renault ma problem ze spryskiwaczami, bo jak teraz myślę o swoich poprzednich autach (3 kolejne generacje Clio) to w każdym było podobnie;

- a masz może doświadczenia z serwisem w Morach? Jakkolwiek kupiłem tam auto, to nie mam zamiaru tam serwisować, bo mnie dwa razy z Clio przerobili i więcej szansy nie dostaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, pepe31 napisał:

a masz może doświadczenia z serwisem w Morach? Jakkolwiek kupiłem tam auto, to nie mam zamiaru tam serwisować, bo mnie dwa razy z Clio przerobili i więcej szansy nie dostaną.

 

Tak, to ten drugi z dwóch o których wspominałem. Robiłem u nich poprawkę lakiernicza na gwarancji - po trzech tyg od zakupu zauważyłem niewielki (ponoć techniczny) odprysk lakieru na progu drzwiowym. Jedyne zastrzeżenie jakie mam, to ze po naprawie nie dzwonili do mnie sami. Auto prawdopodobnie stało gotowe do odbioru przez 1-2 dni ale nikt nie fatygował się dać mi znać. Sam się musiałem upomnieć. Robota zrobiona dobrze. Aha, i nie podobało mi się jeszcze auto zastępcze;) Dostałem Dacie Dokker;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Pum4 napisał:

Kupowanie Mustanga w UE to dramat... drogo plastikowo topornie a jest tyle fajnych aut z RFN...

Ściąganie topielca, albo rozwalonego doszczętnie z USA też mija się z celem. Drogo? :D no nie wydaje mi się by w tej cenie miał konkurencje przy takim silniku. Osobiście jak miałbym już brać coś podobnego to może kię stinger nigdy żadnych vagin  z "RFN" :D nie rozumiem i nie pałam miłością do audi, i bmw jedyne auto z stajni vaga jakie mi się podoba to Cayenne, ale o tym może kiedyś pomyślę jak będę miał rodzinę :). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!