Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie u mnie nie ma grzechotki ale przy dynamicznym przyśpieszaniu i zmianie biegów na półsprzęgle słychać dziwny dźwięk. Tak sobie  myślę jeśli nasze auta mają dwumasę (tego nie wiem) to może jedna ona tak hałasuje   pochłaniając energię różnicy przeniesienia napędu i silnika. 

I jeszcze jedno czy ktoś z silnikiem 140 KM ma grzechotkę? bo jeśli nie, a skrzynie są inne - to ustalone to sprawa jest jasna - skrzynia albo dwumasa (jeśli u nas jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji dzisiejszej wizyty w ASO zapytałem o nasz problem z grzechotką. Centrala nie widzi problemu. Za to otrzymałem zaproszenie na demontaż skrzyni biegów i rozebranie na części pierwsze. Jak coś wyjdzie to wtedy może będzie zgoda z centrali na wymianę skrzyni. A jak nie to co? Poskładają mi tą skrzynię i włożą spowrotem? Mam być królikiem doświadczalnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z mechanikiem z ASO w Częstochowie (naprawdę ogarnięty facet, nie to co niektórzy spece zza lady) i powiedział, że on może rozebrać skrzynię ale zapewnia że w środku wszystko będzie wyglądało jak nowe. Jak dla mnie takie rozebranie ma sens ale jeśli wymienione zostaną elementy które grzechotają. Tzn powiedzmy,że uznajemy że to wina łożysk, więc wymieniamy łożyska i wtedy sprawdzamy czy jest ok. Bo rozebranie żeby rozebrać nie ma sensu. 

Ja się zastanawiam czy tego nie podciągnąć pod ruszajacy się drążek zmiany biegów( co w renault jest podobno norma) ale zagadac żeby mieli podkładke do wymiany łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najważniejsza jest informacja, czy to jest groźne, czy też tylko taka uroda. Megane nie jest autem klasy premium i jeżeli okaże się, że to nie jest groźne, to niech sobie brzęczy. 

Tyle, że nie wiadomo dalej co to jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,  głośniej radio i można jeździć ;)

Oby tylko po jakimś czasie rzeczywiście się to nie rozsypało, bo mogą próbować zepchnąć winę na styl jazdy, czyli na użytkownika. 

Jak dla mnie,  to rzeczywiście może to być wspomniana wcześniej dwumasa, docisk lub jakieś łożysko. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu - okolo 10 lat temu był podobny problem w oplu astrze H i J ale tylko w silniku 1.7 CDTI czyli silniku isuzu. Bylo slychac dzwiek napełnianiej butelki. 

Aso przez rok czy 2 rozkładało ręce. Forum astry kipialo. Okazało się że problemem była jakaś pompa (chyba paliwa). Oczywiście dealer na Polskę się nie przyznał a serwisy niezależne wymienialy pompę na zamiennik i problemu nie było. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro jest 140 km z grzechotką to możne miejsce montażu ma znaczenie. .Kombi jest składane w Hiszpanni  a inne? możne tą drogą ...

U mnie jak bym nie słuchał to nie słychać grzechotki przebieg 3000. Pytałem w ASO znajomego kierownika nie mieli ani jednego zgłoszenia w moim mieście...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbujcie sobie zrobić test i ruszyć z 3-go biegu. U mnie wtedy bardzo słychać to grzechotanie, co mogłoby wskazywać na dwumasę. Tylko czy świadczy to o jej uszkodzeniu,  czy po prostu TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładnie wręcz paranoicznie przetestowałem u siebie. U mnie słychać grzechotkę przez 2 sekundy przy gwałtownej / sportowej zmianie z 3 na 4 .. Więc tak pracuje dwumasa...

Tylko dlaczego u jednych słychać ciągle, a u innych momentowo w pewnych okolicznościach... Na pewno powiedzenie TTTM nie jest na miejscu bo o ile możne się odezwać przy zmianie biegów (obciążenie przeniesienia różnicy potencjałów silnika i skrzyni), o tyle nie powinno byś słychać podczas jazdy.

 

Może z jakiś powodów (złe spasowanie) cały czas nadmiernie pracuje hałasując, ten filmik dobrze to ilustruje:

 

https://www.youtube.com/watch?v=DObnmEWIF9M

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.05.2019 o 19:49, Maciej_J napisał:

Ja się zastanawiam czy tego nie podciągnąć pod ruszajacy się drążek zmiany biegów( co w renault jest podobno norma) ale zagadac żeby mieli podkładke do wymiany łożysk

Ano też tak mi magicy mówili, drążek lekko "chodzi" w Renault, łożyska myślę buczałyby w miarę wzrostu prędkości coraz bardziej, a tu https://www.youtube.com/watch?v=ZFzKUl4a5kM

Ja już przestałem szukać, ale generalnie temat pojawia się od 2017 w internecie już przy silniku 1.2, od przyczyn związanych faktycznie ze skrzynią: olejem albo elementami które się "obracają", po montaż pedałów, rureczki układu ogrzewania, czy nawet skrzynkę bezpieczników... bzdury w większości.

Generalnie mając MII łatwo mi było odnaleźć problem z cewkami, KZFR czy wodą w kieszeni drzwi, a MIV chyba jeszcze nikt dobrze nie rozebrał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

jestem tu nowy :) więc pozdrawiam wszystkich użytkowników.

Przymierzam się do zakupu Megane 1.3 TCE 100, dostałem dobrą ofertę od delera.

Niepokoi mnie jednak to co tutaj czytam.

Dlatego mam 2 pytania:

1. Czy są jacyś szczęśliwi posiadacze Megane, u których nie występuje „chrobotanie” ??? Tutaj jakby prawie wszyscy mają ten problem.

2. Jakby to ująć czy jest to na tyle uciążliwe, że żałujecie zakupu auta, czy mimo to jesteście w stanie je polecić? 

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!