Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Renia08 napisał:

No chyba, ze masz 500m wolnego pasa to tak. A jak nie to się za dużo baśni naczytaleś. Jak chcesz żebyśmy uwierzyli to musisz nagrać jak wyprzedzasz :P 4-4,5tyś obrotów to minimum żeby tym autem wyprzedzić jak cywilizowanym autem.

Czytam i nie wierzę... 500m wolnego pasa... litości... Może kilometr? :) Filmów nie będę nagrywał bo nie muszę niczego nikomu udowadniać ale takie brednie, że wyprzedzić można sprawnie tylko ciągnik albo Poloneza czy jakiegoś rozpadającego się rzęcha to trzeba właśnie między baśnie włożyć. Od 3000 obrotów moje auto bardzo ładnie ciągnie do przodu, jakby dostawało drugie życie. Później wrzucam kolejny bieg + gaz i się jedzie. Nie jest to wyprzedzanie jak w moich służbowych dieslach ale da się i można jeździć sprawnie i bez kłopotu. Jak ktoś nie potrafi to nie moja sprawa :) Niech narzeka i jeździ dalej, a najlepiej sprzeda i pozbędzie się "kłopotu". Kończę dyskusję bo jest bez sensu.

Edytowane przez pbet
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Renia08 napisał:

I mówisz o komfortowym szybkim wyprzedzaniu?

Praktycznie każdym autem wyprzedza się komfortowo, kiedy robi się to w sposób cywilizowany właśnie, a nie że cywilizowanym autem (dziwne pojęcie)...Rozpędzasz się na swoim pasie, zyskując dużą różnicę prędkości do poprzedzającego auta jeszcze zanim wywalisz pod prąd i wtedy manewr jest szybki, bezpieczny i nienerwowy. Standardowo jednak lepiej usiąść komuś na tyłku, stresować go lub wkurzać i bujać się śmiesznie do osi jezdni, wystrzelając nie wiadomo kiedy do wyprzedzania. Zgadzam się, że 1.6 to nie demon szybkości, ale litości...

Edytowane przez droopy
  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Myślę, że jest nas jednak więcej...

 

Dziwi mnie tylko, że w czasach gdy samochodów jest coraz więcej i są one coraz mocniejsze, ktoś jeszcze poleca słaby, głośny i paliwożerny motor z poprzedniej epoki (swoją drogą 1.6 w Megane 4 jest chyba zestopniowane z 5-biegową skrzynią - to już w ogóle dramat). Nikt nikogo nie namawia do pajacowania i łamania limitów prędkości, ale manewr wyprzedzania powinien trwać jak najkrócej i być jak najbardziej komfortowy/jak najłatwiejszy do wykonania, a to w niewielkich pojemnościach zapewnią tylko uturbione silniki.

 

Chyba że jak napisałem wcześniej - ktoś jeździ głównie po mieście, a jak wybierze się w trasę to nie przeszkadza mu jazda w sznurze aut, wleczących się za jakimś zawalidrogą (niedzielnym kierowcą, działkowiczem, traktorem, dziadkiem w starym Fiacie, itd. - na co już teraz łatwo trafić, a przy rosnącym ruchu na drogach będzie jeszcze łatwiej).

 

W sumie to tak samo jak ze zwolennikami halogenowych świateł. Ich też nie przekonasz, że LED daje więcej światła. Wieczorem pewnie też siedzą przy świeczkach, a zamiast klimy chłodzą się otwierając szyby...

Edytowane przez goku
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No I najlepsze jest to “wciskasz się w lukę” gdzie inni kierowcy jadą sznurkiem jeden za drugim. Sorry, ale komfortowe to może jest wtedy ale tylko dla Ciebie. Bo na pewno nie bezpieczne. Albo bierzesz wszystkich albo nie.

To, ze czasem jedzie sznur samochodów jeden za drugim przez wiele kilometrów wcale nie musi oznaczać, ze wszystkim to odpowiada albo ze maja są słabe samochody. Może po prostu brak okazji aby wykonać manewr przepisowo. Wciskanie się do przepisowych raczej nie należy.

Z 1.3 tez żaden demon prędkości. Takie przyspieszanie z miejsca to tylko może w RS uświadczysz. Ewentualnie zostaje motocykl.

A jak ktoś 1.6 nie potrafi wyprzedzać to po prostu do.a z niego a nie kierowca;)

Edytowane przez chucky80
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego pojęcia jak wciskanie się , to Ty (nic osobistego) jadąc w sznurze masz zachować taką odległość od poprzedzającego auta aby wyprzedzający Was samochód ZAWSZE mógł pomiędzy Ciebie i poprzedzającego wjechać. Jak auto nie ma się gdzie schować to tylko wina wyprzedzanych.

 

Ja na samochody wolnossące absolutnie nie narzekam - a tym nie miałem żadnych problemów z wyprzedzaniem nawet mimo zwykłego automatu a nie dwusprzęgłowego :D

 

 

 

Inkedmb2_LI.jpg

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Temat jest o silniku 1.3 TCE więc na początek pochwalę go za dynamikę.

     Jak czytam, że ktoś odmawia prawa do komfortu wyprzedzania w megane III z silnikiem 1.6 110KM

oraz krytykuje przyzwoity silnik 1.6SCE 115KM to mam wrażenie, że nie  jestem na forum megane

 Uważam, że na drogach jest miejsce dla dziadków w starych fiatach czy lanosach i dla tych jeżdżących na halogenach zamiast na ledach, co wieczorem siedzą przy świeczkach np. na romantycznej kolacji  a kiedy chcą otwierają okno zamiast włączać klimę w mieszkaniu. Takie czasy i wolność wyboru lub ograniczenia portfela.

 Clio 1.2 16V 75KM  wyprzedzi z przymusu wlokącego się Poloneza, żeby za chwilę zostać "połknięte" przez przedstawiciela handlowego nieważne w jakim aucie z jakim silnikiem

Jeśli chodzi o samochody i silniki jestem przeciwny takiemu sugerowaniu  jedynej słusznej 'ideologii' z turbiną w temacie

Rozważałem zakup MIV 1.3TCE, ale mi  przeszło, nie nastawiam się tylko na markę renault i biorę pod uwagę wolnossące silniki o odpowiedniej pojemności, namiastkę możliwości miałem w skromnym 1721 TXE w latach jego świetności gdy aksamitna, cichutka praca była praktycznie od 800 do 5500 obr. wyżej nie wkręcałem...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO przecież teoria Goku to normalka.

ten silnik 1,6 to jest taki poroniony pomysł dla dziadków w kapeluszu, albo kogoś kto jeździ jak dziadek.

 

Co do 1,3 TCe - przejechałem się demo i w porównaniu do mojego 1,2 TCe to jest dużoooooooo lepiej, a i spalanie mimo że to demo to też jest niższe.

Kurde że nie było tego silnika jak swoją kupowałem.

 

Kurde jest teoria stara jak świat - od jakiejś tam pojemności lepsza jest tylko większa pojemność albo dobre turbo.

Dlatego Meganka jest żony, a ja mam Hemi 5,7. Bo tym nie ma problemów w ruchu (czy to miejskim czy pozamiejskim/autostradowym)

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozdrowienia dla dziadków w kapeluszach w samochodach o pojemnościach 1.6 i mniejszych bez turbiny oraz dla wszystkich 'szybkich i wściekłych' w okołolitrażowych TCE,

dzieli nas przepaść lat swietlnych minus kilkadziesiąt sekund na schłodzenie turbiny

Edytowane przez marr29
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chucky80 napisał:

To, ze czasem jedzie sznur samochodów jeden za drugim przez wiele kilometrów wcale nie musi oznaczać, ze wszystkim to odpowiada albo ze maja są słabe samochody.

Ale najczęściej właśnie to oznacza...

 

Jednemu odpowiada tempo narzucone przez zawalidrogę. Drugi nie czuje się na siłach, by wykonać manewr wyprzedzania. Trzeci może by i wyprzedził, ale nie za bardzo ma czym. A Ty jedziesz na końcu takiej procesji i albo frustrujesz się jazdą w żółwim tempie, albo mało komfortowo (i czasem mało bezpiecznie) wyprzedzasz swoim wolnossącym 1.6 sznur aut ciągnący się przez kilkaset metrów (nawet jeśli nie na raz, to pojedynczo).

 

Teorii "bierzesz wszystkich albo żadnego" nawet nie komentuję. Chyba nigdy nie jeździłeś po polskich krajówkach, gdzie co kilkaset metrów znajduje się wysepka, zakaz, skrzyżowanie i nie masz możliwości wyprzedzenia ciągu kilku samochodów naraz (a czasem i długiego TIRa). Posiadanie sporej mocy (i/lub turbiny) daje właśnie ten komfort, że bezpiecznie, operując w zasadzie samym gazem możesz raz za razem przesuwać się do przodu w takim ślimaczym peletonie. Bez ciągłych redukcji, bez jazdy przez kilkaset metrów na wyjących obrotach (w oczekiwaniu na lukę umożliwiającą wyprzedzenie), bez obawy "czy zdążymy" schować się na naszym pasie.

 

4 godziny temu, chucky80 napisał:

A jak ktoś 1.6 nie potrafi wyprzedzać to po prostu do.a z niego a nie kierowca;)

Nikt nie twierdzi, że mając wolnossący silnik 1.6 nie da się wyprzedzać. Niektórym wystarcza do tego nawet 1.4 czy 1.2. Weszliśmy tylko w polemikę z niektórymi użytkownikami tego forum, którzy uważają że jazda (w tym m.in. wyprzedzanie) wolnossącym 1.6 będzie równie komfortowa, co uturbionym 1.3. Otóż nie będzie...

 

Megane 1.6 110KM można wyprzedzać, ale w Megane 1.3 (nawet 115KM) będzie to dużo łatwiejsze, przyjemniejsze i bezpieczniejsze. Do tego samochód spali mniej, a jazda przy prędkościach autostradowych z uwagi na 6 bieg będzie bardziej komfortowa (=cichsza). EOT z mojej strony. Nie bez powodu ludzie dopłacają do mocniejszych motorów, a nie odwrotnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!