Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie u mnie nie ma grzechotki ale przy dynamicznym przyśpieszaniu i zmianie biegów na półsprzęgle słychać dziwny dźwięk. Tak sobie  myślę jeśli nasze auta mają dwumasę (tego nie wiem) to może jedna ona tak hałasuje   pochłaniając energię różnicy przeniesienia napędu i silnika. 

I jeszcze jedno czy ktoś z silnikiem 140 KM ma grzechotkę? bo jeśli nie, a skrzynie są inne - to ustalone to sprawa jest jasna - skrzynia albo dwumasa (jeśli u nas jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji dzisiejszej wizyty w ASO zapytałem o nasz problem z grzechotką. Centrala nie widzi problemu. Za to otrzymałem zaproszenie na demontaż skrzyni biegów i rozebranie na części pierwsze. Jak coś wyjdzie to wtedy może będzie zgoda z centrali na wymianę skrzyni. A jak nie to co? Poskładają mi tą skrzynię i włożą spowrotem? Mam być królikiem doświadczalnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z mechanikiem z ASO w Częstochowie (naprawdę ogarnięty facet, nie to co niektórzy spece zza lady) i powiedział, że on może rozebrać skrzynię ale zapewnia że w środku wszystko będzie wyglądało jak nowe. Jak dla mnie takie rozebranie ma sens ale jeśli wymienione zostaną elementy które grzechotają. Tzn powiedzmy,że uznajemy że to wina łożysk, więc wymieniamy łożyska i wtedy sprawdzamy czy jest ok. Bo rozebranie żeby rozebrać nie ma sensu. 

Ja się zastanawiam czy tego nie podciągnąć pod ruszajacy się drążek zmiany biegów( co w renault jest podobno norma) ale zagadac żeby mieli podkładke do wymiany łożysk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najważniejsza jest informacja, czy to jest groźne, czy też tylko taka uroda. Megane nie jest autem klasy premium i jeżeli okaże się, że to nie jest groźne, to niech sobie brzęczy. 

Tyle, że nie wiadomo dalej co to jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,  głośniej radio i można jeździć ;)

Oby tylko po jakimś czasie rzeczywiście się to nie rozsypało, bo mogą próbować zepchnąć winę na styl jazdy, czyli na użytkownika. 

Jak dla mnie,  to rzeczywiście może to być wspomniana wcześniej dwumasa, docisk lub jakieś łożysko. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu - okolo 10 lat temu był podobny problem w oplu astrze H i J ale tylko w silniku 1.7 CDTI czyli silniku isuzu. Bylo slychac dzwiek napełnianiej butelki. 

Aso przez rok czy 2 rozkładało ręce. Forum astry kipialo. Okazało się że problemem była jakaś pompa (chyba paliwa). Oczywiście dealer na Polskę się nie przyznał a serwisy niezależne wymienialy pompę na zamiennik i problemu nie było. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro jest 140 km z grzechotką to możne miejsce montażu ma znaczenie. .Kombi jest składane w Hiszpanni  a inne? możne tą drogą ...

U mnie jak bym nie słuchał to nie słychać grzechotki przebieg 3000. Pytałem w ASO znajomego kierownika nie mieli ani jednego zgłoszenia w moim mieście...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbujcie sobie zrobić test i ruszyć z 3-go biegu. U mnie wtedy bardzo słychać to grzechotanie, co mogłoby wskazywać na dwumasę. Tylko czy świadczy to o jej uszkodzeniu,  czy po prostu TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dokładnie wręcz paranoicznie przetestowałem u siebie. U mnie słychać grzechotkę przez 2 sekundy przy gwałtownej / sportowej zmianie z 3 na 4 .. Więc tak pracuje dwumasa...

Tylko dlaczego u jednych słychać ciągle, a u innych momentowo w pewnych okolicznościach... Na pewno powiedzenie TTTM nie jest na miejscu bo o ile możne się odezwać przy zmianie biegów (obciążenie przeniesienia różnicy potencjałów silnika i skrzyni), o tyle nie powinno byś słychać podczas jazdy.

 

Może z jakiś powodów (złe spasowanie) cały czas nadmiernie pracuje hałasując, ten filmik dobrze to ilustruje:

 

https://www.youtube.com/watch?v=DObnmEWIF9M

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.05.2019 o 19:49, Maciej_J napisał:

Ja się zastanawiam czy tego nie podciągnąć pod ruszajacy się drążek zmiany biegów( co w renault jest podobno norma) ale zagadac żeby mieli podkładke do wymiany łożysk

Ano też tak mi magicy mówili, drążek lekko "chodzi" w Renault, łożyska myślę buczałyby w miarę wzrostu prędkości coraz bardziej, a tu https://www.youtube.com/watch?v=ZFzKUl4a5kM

Ja już przestałem szukać, ale generalnie temat pojawia się od 2017 w internecie już przy silniku 1.2, od przyczyn związanych faktycznie ze skrzynią: olejem albo elementami które się "obracają", po montaż pedałów, rureczki układu ogrzewania, czy nawet skrzynkę bezpieczników... bzdury w większości.

Generalnie mając MII łatwo mi było odnaleźć problem z cewkami, KZFR czy wodą w kieszeni drzwi, a MIV chyba jeszcze nikt dobrze nie rozebrał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

jestem tu nowy :) więc pozdrawiam wszystkich użytkowników.

Przymierzam się do zakupu Megane 1.3 TCE 100, dostałem dobrą ofertę od delera.

Niepokoi mnie jednak to co tutaj czytam.

Dlatego mam 2 pytania:

1. Czy są jacyś szczęśliwi posiadacze Megane, u których nie występuje „chrobotanie” ??? Tutaj jakby prawie wszyscy mają ten problem.

2. Jakby to ująć czy jest to na tyle uciążliwe, że żałujecie zakupu auta, czy mimo to jesteście w stanie je polecić? 

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!